طراحی داخلی دفاتر گوگل چگونه است؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

طراحی داخلی دفاتر گوگل چگونه است؟

گوگل این غول جستجو بیش از 70 دفتر در 40 کشور در سراسر جهان دارد. تمامی  دفاتر گوگل بسیار غیرعادی و متفاوت با دفاتر رسمی اداری هستند و اگرچه طراحی های بسیار متفاوتی دارند، اما طراحی های داخلی بسیار بدیع و محرکی دارند. ما معمولا محل کار را مکانی یکنواخت، خسته کننده و غیرشخصی تصور می کنیم. جایی که می خواهیم از آن فرار کنیم و اصلاً حوصله حضور در آن را نداریم اما دفاتر گوگل کاملا متفاوت هستند.

 

در این فضاهای کاری جدید طراحان داخلی شرکت گوگل از طراحی گرفته تا کوچکترین جزئیات برای همگی از پیش می اندیشند و تصمیمی می گیرند و هدفشان این است که فضای اداری را به مکان هایی تبدیل کنند که در آن کارمند احساس راحتی و مراقبت کند. در این راستا هیچ چیز به شانس واگذار نمی شود و طراحان فضاهایی را خلق می کنند که هم برای تحریک ذهن و بروز خلاقیت موثر باشد و هم برای آرامش ذهن کارمندان مفید باشد. هدف همیشه این است که بیشترین بهره وری از فضا و کارمند انجام شود.

طراحی دفاتر گوگل چگونه است؟

شرکت گوگل یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در سراسر جهان است، نه تنها به دلیل نامش، بلکه به دلیل معماری استفاده شده در ساخت مؤسساتش، که با روش سنتی طراحی دفاتر کاملا متفاوت است و این نوع طراحی را منسوخ نموده است.

هر فردی در مقطعی از زندگی خود مجبور به کار کردن است که علیرغم داشتن شغل در یک زمینه خاص، از ساعت های طولانی کار، نشستن در مقابل ماشین ها و جدا شدن توسط درها یا اتاقک ها از نظر روحی و جسمی خسته می شود.

معماران Camenzind Evolution وظیفه طراحی مفهومی جدید از دفاتر را داشتند که در آن کارمندان می توانند با تمام امکانات رفاهی و سرگرمی کامل کار کنند، به طوری که عملکرد، خلاقیت، کار تیمی و بهره وری در پایان روز بسیار بیشتر و استرس کمتر شود. از آنجایی که کارمندان می توانند در اوقات فراغت ذهن خود را به سمت سرگرمی ها منحرف کنند حین کار تمرکز بیشتری خواهند داشت و در ساعات کاری دیگر اتلاف وقت نخواهند داشت.  

شرکت گوگل پیام هایی را برای ایجاد حس وفاداری و تعهد اعلام می کند، از جمله اینکه «باهوش ترین افراد روی کره زمین در گوگل کار می کنند» یا «گوگل فناوری هایی را توسعه می دهد که به ایجاد دنیایی بهتر کمک می کند». هدف گوگل این است که کارمند را حفظ کند و کاری کند که او بخشی از خانواده Google باشد.

در گوگل ارگونومی را در فضاهای اداری در نظر می گیرند . آنها می دانند که این رشته ارتباط نزدیکی با افزایش بهره وری کارمند دارد و از بسیاری از دردسرهای مرتبط با کار اداری جلوگیری می کند و باعث می شود کارمند نتواند محل کار خود را به دلیل بیماری های مختلف مرتبط با ارگونومی ترک کند. گوگل معتقد است شادی کارمند به یک سرمایه برای شرکت تبدیل می شود و نباید آن را دست کم گرفت.

ایده مفهوم دفاتر گوگل این است که کارمندان آن می توانند در حین کار آرام و راحت باشند.

مدیران گوگل همچنین معتقدند که یک محل کار دلپذیر عملکرد کارمند را بهبود می بخشد و به خلاقیت و انگیزه بیشتر وی برای کار کمک می کند، به همین دلیل است که از دکوراسیون داخلی تا ریزترین جزئیات را طراحی می کنند، برای مثال از رنگ های پاستلی برای مناطقی که کارمندان در آن مشغول کار هستند باید استفاده می کند و برای راهروها و بخش های پذیرایی از رنگ های گرم که جنب و جوش بیشتری ایجاد می کنند بهره می برند.

اولین دفاتر گوگل:

اولین دفاتر گوگل با این مفهوم در سال 2007 و 2008 در زوریخ سوئیس ساخته شد. در زمینی به مساحت 12000 متر مربع دو طبقه و با سبک التقاطی مدرن طراحی شده است. این دفتر سرسره ای دارد که کارمندان می توانند به طبقه اول بروند. مناطق مختلفی مانند اتاق غذاخوری در این دفتر ایجاد شد که در آن کارکنان به انواع نوشیدنی ها و غذا دسترسی آزاد دارند. مبلمان از طراحان، مواد و سبک های مختلف استفاده شد.

اولین دفاتر گوگل با در سال 2007 و 2008 در زوریخ سوئیس ساخته شد.

گوگل در حال حاضر دفاتر زیادی در سراسر جهان دارد و همه آنها با یکدیگر متفاوت هستند، زیرا طراحی آنها به دنبال تطبیق با سبکی است که مشخصه هر منطقه است. نمونه ای از این دفاتر گوگل در پنسون است. این پروژه دیدنی که در کاونت گاردن لندن ایجاد شده است، دارای چندین طبقه است که شامل سالن بدنسازی، کتابخانه، کافه ها، سالن، رستوران ها، منطقه ای است که در آن می توانید مناظر پانورامای تماشایی از کل لندن و غیره را ببینید.

ایده مفهوم دفاتر گوگل این است که کارمندان آن می توانند در حین کار آرام و راحت باشند، بنابراین نسخه ترکیبی از خانه های معمولی لندن در نظر گرفته شد که در آن سقف هایی با باغ و فضای داخلی بسیار دنج گنجانده شده است.

در این دفاتر 1250 صندلی جلسه، 1250 میز و فضاهای مختلف قرار داشت که بسیار سرگرم کننده است. در طول ساخت و ساز از مواد بازیافتی و هوشمند استفاده شد که باعث کاهش هزینه ها شد. باغ زیبایی دارد که توسط خود کارکنان که در طبقه نهم قرار دارند نگهداری می شود. در داخل این باغ ها، کارمندان می توانند به کار خود ادامه دهند، زیرا دارای فضاهای محوطه سازی شده خصوصی با صندلی برای کارمندان است.

با توجه به فلسفه شرکت گوگل، هر چه کارکنان راحت تر و سرگرم کننده تر باشند، در زمان کارشان بهره وری بیشتری خواهند داشت.

همچنین این دفتر دارای اتاق های بازی های ویدئویی، سالن های استراحت، میز پینگ پنگ، باجه های تلفن، اتاق های ماساژ، دوش، کافه تریا و سایر قسمت های سرگرمی است که در آن کارمندان می توانند از طریق رایانه های واقع در مناطق مذکور کار کنند، این یک روش  برای ایجاد پویایی در محل کار است.

دفاتر توکیو کاملاً با فرهنگ ژاپنی سازگار هستند، جایی که دکوراسیون آنها بر استفاده از عناصر و اشیاء شرقی متمرکز است. اثاثیه، طراحی به دیوارها، نقاشی های دیواری بزرگ به کار رفته، لوازم جانبی و غیره نشان دهنده فرهنگ ژاپنی است. اتاق های مختلفی در این دفتر طراحی شده است از جمله اتاقی که ویژگی های اورست را منعکس می کند، اتاقی که منعکس کننده سفیدی برف است، اتاق بازی، اتاقی که محیط ساحلی را منعکس می کند و اتاق های دیگر. آنچه طراح با ایجاد همه این محیط ها به دنبال آن است این است که کارمند به منطقه ای برود که در هنگام کار از نظر روحی و جسمی بیشترین احساس راحتی داشته باشد که بهره وری و خلاقیت او افزایش یابد.

دفاتر توکیو کاملاً با فرهنگ ژاپنی سازگار هستند، جایی که دکوراسیون آنها بر استفاده از عناصر و اشیاء شرقی متمرکز است.

به همین ترتیب دفاتر مادرید فرهنگ اسپانیایی را منعکس می کنند. این مؤسسه دارای دو طبقه است و مناطق کاری مختلفی مطابق با فلسفه کاری گوگل تنظیم شده است که با طاق های چوبی پایدار تقسیم شده است. در این اتاق بازی، یک فضای بار، یک فضای میز پینگ پنگ، یک اتاق غذاخوری رایگان و غیره وجود دارد.

با توجه به فلسفه شرکت گوگل، هر چه کارکنان راحت تر و سرگرم کننده تر باشند، در زمان کارشان بهره وری بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل معماری آن به طور کامل شکل سازنده دفاتر سنتی را می شکند و فضای بسیار پویا و سرگرم کننده تری را ارائه می دهد که استرس کلی را در هر کارمند از بین می برد.

در فضاهای داخلی دفاتر گوگل رنگ های سبز، زرد، آبی و قرمز همیشه وجود دارد تا رنگ حروف برند گوگل در عناصر و طراحی ها وجود داشته باشد.

مقالاتی که شاید برایتان جالب باشد:

بهترین طراحی دفتر کار و فضاهای اداری

دفتر هوشمند اداری و ویژگی های آن

انتخاب پالت رنگی در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری

9 ایده جذاب برای دکوراسیون اداری مطلوب تر

اشتراک گذاری
سوالات متداول
گوگل مخخف چیست؟

گوگل برگرفته از واژه گوگول است که به معنی عدد بزرگی به اندازه ده به توان صد یا همان عدد یک و صد صفر مقابل آن است. بدین معنی که گوگل تصمیم دارد اهداف، اطلاع رسانی و خدمات خود را تا آن مقدار در دنیای وب جهان گسترش دهد.

فلسفه طراحی داخلی و دکوراسیون دفاتر گوگل در سراسر جهان چیست؟

شرکت گوگل معتقد است هر چه کارکنان راحت تر و سرگرم کننده تر باشند، در زمان کارشان بهره وری بیشتری خواهند داشت. . به همین دلیل معماری آن به طور کامل شکل سازنده دفاتر سنتی را می شکند و فضای بسیار پویا و سرگرم کننده تری را ارائه می دهد که استرس کلی را در هر کارمند از بین می برد.

رنگ های استفاده شده در طراحی دفاتر گوگل کدامند؟

در فضاهای داخلی دفاتر گوگل رنگ های سبز، زرد، آبی و قرمز همیشه وجود دارد تا رنگ حروف برند گوگل در عناصر و طراحی ها وجود داشته باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید