رازهای خرید میز اداری
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

رازهای خرید میز اداری

با داشتن میز و مبلمان اداری مناسب، حرفه ای بودن تجارت خود را به نمایش خواهید گذاشت و عملکرد کارمندان خود را بهبود خواهید بخشید. میز اداری بدون شک یک عنصر اساسی برای کارمندان است که علاوه بر ایجاد انگیزه در آنان، با کاهش خستگی به انجام بهتر فعالیت های شغلی کمک می کند.

 

اهمیت میز اداری:

اغلب اهمیتی را که این عنصر در یک فضای کاری می پوشاند فراموش می کنیم و گاهی اوقات گزینه های موقتی مانند میزها یا قفسه های قدیمی را انتخاب می کنیم، اما واقعیت این است که یک میز اداری عملکردهایی فراتر از کشو و جای قرار دادن کامپیوتر و وسایل باید داشته باشد؛ یک میز کار باید با مقررات ارگونومی و ایمنی مطابقت داشته باشد تا کارمندان در طول روز خستگی، کمردرد و درد گردن ناشی از نشستن پشت میز را کمتر تجربه کنند.

امروزه ایجاد شرایط رفاهی برای کارمندان در محیط کار متغیری اساسی است تا بتوان با حفظ سلامت جسمی و روانی آنها را در شرایط ایده آل برای انجام وظایف خود قرار داد. به همین دلیل است که یک ایستگاه کاری نه تنها باید فضای لازم برای حرکت آسان کارمند را تضمین نماید، بلکه باید امکان دستیابی به تمام لوازم ضروری برای کارهای روزانه را در فضایی راحت و راحت ارائه دهد. مدل‌های میز اداری ای که در بازار موجود است، همگی با این هدف طراحی شده‌اند که سهمی تعیین‌کننده در حفظ نظم و ارتقای سازمان در کار، افزایش بهره‌وری داشته باشند و در عین حال دارای بهترین عملکرد باشند.
بهتر است میز کارمندان را متناسب با وظایف آنان انتخاب کنید

انواع میز اداری از لحاظ کاربرد:

  • میز اداری تجاری:

بسته به فعالیت انجام شده و مهم تر از همه به نقشی که افراد در شرکت ایفا می کنند، میز کار اداری باید عملکردهای خاصی را پوشش دهد و ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد.

از سوی دیگر، یک دفتر تجاری نیاز به میزهای ساختار یافته تری دارد، زیرا کارها فقط به یک تماس تلفنی ساده و وارد کردن داده ها در کامپیوتر محدود نمی شود، بلکه باید فضاهایی وجود داشته باشد تا بتوان به راحتی زونکن ها و اسناد را بایگانی نمود. مواد در این حالت می توان میزهایی با کشوهای توکار یا قفسه هایی داشت که امکان چیدمان مواد کاغذی را فراهم می کند؛ و یا به طور مثال میزهایی که برای طراحان تولید می شوند با میزهایی برای مسئولین فروش و یا بخش بازرگانی طراحی می شوند متفاوت هستند. معمولاً میزهای طراحان کمی جادارتر هستند و مجهز به وسایلی برای عبور کابل های کامپیوتر هستند و در عین حال باید نسبت به رعایت مسائل ارگونومیک در میزهای طراحان حساس تر باشیم زیرا آنها تمام روز مشغول انجام کار پشت میز هستند. همچنین این میزهای می توانند مجهز به پریز برق برای شارژر تلفن همراه باشند.

معمولاً در بخش‌های اجرایی شرکت ها، میزهای محکم‌تری وجود دارد که با مواد و متریال گران‌بهاتر نسبت به سایر مدل‌ها ساخته می‌شود.

  • میز دفتر ریاست (مدیریت):

مشخصه میز ریاستی این است که معمولاً از چوب مرغوب، ساخته شده به روشی محکم و مطمئناً گرانتر از سایر میزهای اداری است. معمولاً میز مدیریتی امکانات جانبی مانند کشوهای کناری را هم در سمت راست و هم در سمت چپ نیز دارد و بهترین مدل ها برای سهولت در نوشتن به پد رومیزی نیز مجهز هستند.

 قرارگیری پد های چرمی برای قسمت های مربوط به جا خودکار و لوازم جانبی خاص در این میزها غیرمعمول نیست. کشوها و قفسه‌های توکار و مخفی برای نگهداری اسناد در میز مدیریت به کار می‌آیند تا بدون جلب توجه افراد حاضر در دفتر، مدارک قابل دستیابی باشند. به همین دلیل نباید ایده انتخاب میز مدیریت با کشوی مخفی را دست کم بگیرید.

میز مدیریتی خاص‌ترین میز هر اداره محسوب می‌گردد.

میزهای پذیرش اداری:

پیشخوان اولین تصویری از شرکت است که مشتریان آن را درک می کنند، به همین دلیل باید آن را تجزیه و تحلیل کرد تا عملکردهای خاصی را به خوبی انجام دهد و مناسب ترین مدل میز پذیرش را با توجه به نوع کسب و کاری که برای آن در نظر گرفته شده انتخاب نمود. دانستن اینکه آیا قرار است از آن برای خدمات مشتری، به عنوان یک بخش فروش یا به عنوان بخشی برای دریافت تماس ها و کارهای اداری استفاده شود، چیدمان داخلی نوع میز را تعیین می نماید. ایجاد فضایی دلپذیر که در آن مشتریان تصور کنند که انتظار آنها برای حضور و ملاقات با اعضای شرکت مهم تلقی شده و برای آن طراحی ویژه ای صورت گرفته، در برند سازی تجاری اهمیت زیادی دارد.

بهتر است میز پذیرش از مواد قابل شستشو و بادوام ساخته شود تا به راحتی قابل تمیز نمودن باشد. این میز همچنین بسته به عملکردی که دارد باید دارای کشوها و قفسه هایی برای نگهداری برخی فاکتورها و پرونده ها باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمائید.

چرا میز پذیرش از مهم ترین خریدهای یک کسب و کار است؟

کانتر اداری و انواع آن

از مشخصه های میز مدیریتی این است که معمولاً از چوب مرغوب، ساخته شده به روشی محکم و مطمئناً گرانتر از سایر میزهای اداری است.

ویژگی های یک میز اداری:

یک میز اداری باید قبل از هر چیز باید با ارتفاع صحیح انتخاب شود تا به درستی قابل استفاده باشد بدون اینکه کاربر متحمل اثرات منفی ناشی از یک وضعیت نادرست شود. ارتفاعی بین 65 تا 80 سانتی متر (ایده آل 75 سانتی متر) برای یک میز کار اداری ایده آل به نظر می رسد. این میز با ارتفاع ذکر شده به کارمند کمک می کند بنشیند و بدون نیاز به مقابله با کمردرد یا درد عضلانی به دلیل قرار گرفتن در یک وضعیت غیر طبیعی، وظایف کاری خود را انجام دهد. هنگام انتخاب میز اداری (مخصوصا برای کسانی که با کامپیوتر کار می کنند)، نباید اهمیت قرار دادن صفحه کلید را در زیر سطح کار، با یک تکیه گاه کشویی که وضعیت صحیح را در نوشتن تضمین می کند، فراموش کنیم. در نظر داشته باشید که آرنج ها باید با بالاترین قسمت صفحه کلید در یک راستا قرار گیرند، بنابراین باید از این وضعیت بازو هنگام تایپ به سمت بالا باشد، جلوگیری شود.

علاوه بر این، هنگامی که تصمیم به خرید یک میز اداری می‌گیرید بسته به نوع فعالیت کارمند، برخی از امکانات و ویژگی های جانبی مانند کشوها و حتی کشوی مخفی و توکار، پایه قابل تنظیم و یا داکت عبور سیم برای مرتب شدن سطح میز کار را نیز در میزهای انتخابی نظر داشته باشید.

یک میز اداری، بسته به نقش کارمند و فعالیت وی، می تواند فضای کافی برای قرارگیری و استفاده موقت یک همکار برای کار تیمی را نیز ارائه دهد.

بهترین شکل برای میز اداری کدام است؟

شکل کلاسیک میز های اداری مستطیل است، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که با نیازهای مختلف کاربران سازگار است.

  • میز اداری مستطیل شکل:

میز کلاسیکی که در ادارات به دیدن آن عادت نموده ایم. میزی راحت، کاربردی که در اندازه های مختلف موجود است. این میز در ابعاد بزرگتر برای دفاتر اجرایی و در ابعاد کوچکتر برای بخش های عملیاتی قابل استفاده است.

 

  • میزهای اداری مشترک با صفحات تقسیم کننده:

نوع دیگر میزهای اداری، میزهای ایستگاهی مشترک با تقسیم‌کننده‌های احتمالی برای ایجاد حریم خصوصی و کاهش سر و صدا است که این میزها می توانند به صورت دوتایی چهارتایی، شش و هشت تایی در کنار هم قرار گیرند. این میزها برای سازمان هایی که تعداد کارمندان بیشتر و مساحت کمتری دارند مناسب است و باعث صرفه جویی در فضا می گردد.

پارتیشن های جداکننده میزها می توانند در انواع مختلف ساده، سوزنی، مات و یا شفاف و با متریال های متفاوت ام دی اف و یا چوبی طراحی و استفاده گردند.

  • میز اداری ال شکل:

میز اداری ال شکل برای افرادی به فضای کاری بیشتری نیاز دارند بسیار مفید است. در بخشی از این میز می توان مانیتور و کیبورد را قرار داد و در بخش دیگر پرینتر، زونکن ها و سایر وسایل شخصی را می توان جایگذاری نمود. میز اداری ال شکل به شما این امکان را می دهد که به طور همزمان وسایل و لوازم مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشید و استفاده نمایید. این میز برای افرادی که با دو کامپیوتر بصورت همزمان کار می کنند نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

میز اداری با صفحه تاشو:

این میز برای اتاق های کنفرانس یا اتاق های آموزشی ایده آل است و با استفاده از آن می توانید در فضای اداری صرفه جویی کنید. با توجه به کاربری و حمل راحت میز اداری تاشو، می توانید آن را در محیط های مختلف اداری قرار دهید.

 یک میز اداری باید قبل از هر چیز باید با ارتفاع صحیح انتخاب شود تا به درستی قابل استفاده باشد بدون اینکه کاربر متحمل اثرات منفی ناشی از یک وضعیت نادرست شود.

 

 شاید این مقالات نیز برایتان جالب باشد: 

هر آنچه در مورد میز کار گروهی باید بدانید. 

میزهای مدیریت چوبی؛ انواع و ویژگی ها

هر آنچه که باید درباره یک میز مدیریتی خوب بدانید.

 تفاوت میز کارمندی، کارشناسی و مدیریت چیست؟

اشتراک گذاری
سوالات متداول
مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب میز اداری کدامند؟

عوامل موثر در انتخاب میز کار برای کارمندان یک سازمان عبارتند از هزینه و بودجه مد نظر، وظایف کارمندان، سبک دکوراسیون داخلی سازمان.

آیا امکان طراحی میز کار خاص توسط شرکت محیط ‌آرا وجود دارد؟

بله شرکت محیط ‌آرا سفارش میز با طراحی خاص طبق سلیقه مشتری نیز انجام می‌دهد.

بهترین متریال برای میز مدیریت چیست؟

اگر به دنبال میز بادوام هستید میزهای ام‌ دی ‌اف و لمینت گزینه مناسبی هستند. اگر به‌دنبال زیبایی هستید بسته به نوع دکوراسیون داخلی دفترتان، متریال‌های متفاوت چوب، شیشه و فلز می‌تواند گزینه خوبی باشد. 

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید