چگونه مبلمان اداری بر بهره وری تأثیر می گذارد؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چگونه مبلمان اداری بر بهره وری تأثیر می گذارد؟

زمانی که صحبت از توزیع کارمندان در فضاهای کاری به میان می آید، میزهای اداری یک عنصر اساسی هستند، زیرا میزهای اداری وظایف متعددی که در طول روز کاری مورد نیاز است را باید پوشش دهند. همچنین میزها در خدمت کارمندان خواهند بود تا فضایی کاملاً بهینه برای انجام فعالیت های خود داشته باشند.


 

مطالعات مختلف در سراسر جهان نشان داده است که اهمیت مبلمان اداری در جنبه های مختلفی نهفته است که باید هنگام انتخاب آنها در نظر گرفته شود. مبلمان اداری به بهبود محیط کار کمک می‌کند، زیرا درنتیجه انتخاب مبلمان استاندارد و چیدمان صحیح آن، راحتی کارمندان افزایش می‌یابد و مباحث ارگونومی نیز تأمین می‌شود.

از انتخاب مبلمان اداری به ویژه میز کار تا نحوه توزیع فضا، همگی نکات کلیدی ای هستند که اگر تصمیم دارید یک محیط کاری مناسب برای کارمندان برای انجام وظایف روزمره ایجاد نمایید، نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. تبدیل این فضای کاری به مکانی که روابط بین فردی را تشویق می‌کند و تعامل و روابط کاری کارمندان را افزایش می دهد، باید یک هدف اصلی باشد، به خصوص که با تقویت روابط، معمولاً کار تیمی بسیار آسان تر می‌شود.

یکی از نکات تعیین کننده در انتخاب مبلمان های اداری، مساحت شرکت شماست.

چگونگی تاثیر مبلمان اداری بر انجام وظایف کارمندان:

 

عوامل متعددی وجود دارد که به بازده کاری یک کارمند کمک می‌کند. این عوامل می توانند نوعی انگیزه مانند انگیزه درونی و بیرونی باشند. انگیزه درونی از درون فرد نشأت می‌گیرد که یک کارمند به دلیل رضایتی که شغل به همراه دارد انگیزه می‌دهد تا به طور مؤثر کار کند و شغل خود را دوست داشته باشد. برعکس، انگیزه بیرونی به شکل پاداش ها و مشوق هایی است که توسط شرکت برای ایجاد انگیزه در کارکنان برای انجام کارشان به نحو احسن ارائه می‌شود.

مشوق هایی به شکل هدیه نقدی اضافی، افزایش حقوق، ارتقاء، کارآیی کارمند را افزایش می دهد زیرا این انگیزه به برآوردن نیازهای اساسی انسان از غذا، پوشاک و سرپناه کمک می‌کند. با افزایش حقوق، کارمند می تواند وضعیت زندگی خود را ارتقا دهد و به او انگیزه دهد تا وظایف محوله را با شایستگی انجام دهد.

راندمان توسط بسیاری تعریف شده است و به سادگی به عنوان «روش صحیح انجام کارها به گونه ای که احتمالاً اتلاف فیزیکی، مادی، انرژی و زمان کاهش می‌یابد» تعریف شده است. به عنوان مثال، یک کارمند می تواند درخواست وام را در 15 دقیقه بدون اتلاف وقت در چت یا صحبت با کارمند دیگری پردازش کند. او بر روی کاری که در دست دارد متمرکز است تا پردازش صحیح و روان انجام شود؛ به این ترتیب کارمند وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دهد.

تحقیقات متعددی توسط سازمان های تجاری انجام شده است تا مشخص شود که کارکنان چگونه می توانند کار خود را در هر زمان معین به طور موثر انجام دهند. دانستن این نکته مهم و مرتبط است زیرا زمانی که کارمندان نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند، کسب و کارها رونق و رشد نخواهند داشت. زمان بسیار ارزشمند است و اتلاف وقت کارمند به معنای اتلاف منابع و درآمد برای سازمان تجاری است.

تحقیقات اخیر انجام شده نشان می دهد که کارایی یک کارمند تحت تاثیر محیط کار و طراحی مبلمان اداری است. با آزمایشی که در یک کارخانه خاص انجام شد، نشان داده شد که رفتار کم تحرک کارمندان باعث ایجاد ناراحتی، وضعیت نامناسب و بیماری به ویژه در ناحیه کمر شده است.

طی این تحقیقات مشخص شد که هر چه کارمند بیشتر جلوی کامپیوتر بنشیند، کمردرد و گردن درد بیشتری ایجاد می‌کند. توصیه می‌شود که به کارمندان صندلی و میزهای ارگونومیک داده شود تا بتوانند در حین کار وضعیت های مختلف بدنی را تجربه کنند. آزمایش بیش از یک هفته‌ای نشان داد که کارکنان با استفاده از میز هایی ارگونومیک و قابل تنظیم خوشحال و راضی هستند و با افزایش کارایی توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر انتخاب مبلمان برای محیط اداری، هزینه ای است که قصد دارید صرف این کار کنید.

با ایجاد طراحی و چیدمان اداری جدید، طراحی مبلمان به منصه ظهور رسیده است، زیرا گفته می‌شود طراحی مبلمان بر نحوه کار کارکنان در دفتر و میزان خروجی آنها در یک دوره زمانی مشخص تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک صندلی ارگونومیک ممکن است راحتی و سهولت کار را برای کارمند فراهم کند درنتیجه استرس کاهش می‌یابد.

در این حالت نشستن روی یک صندلی ارگونومیک به کارمند کمک می‌کند تا به وضوح فکر کند و درنتیجه به درستی کار کند. استفاده از صندلی ارگونومیک همچنین به کارکنان کمک می‌کند تا وضعیت بدنی خوبی داشته باشد که به جلوگیری از درد و ناراحتی در حین کار کمک می‌کند. صندلی‌های ارگونومیک قابل تنظیم می‌توانند به عنوان یک صندلی کار یا صندلی استراحت عمل کنند که در آن کارمند می‌تواند در زمان استراحت دراز بکشد و چرت بزند.

محیط‌های پویا کار مبتنی بر فعالیت را ترویج می‌کنند:

ایجاد یک محیط پویا با استفاده از راه حل های مناسب مبلمان راهی فوق العاده برای افزایش عملکرد کارمندان در محل کار است. تیپ های شخصیتی مختلف اغلب در محیط های مختلف بهترین عملکرد را دارند. با ایجاد هر دو حوزه تمرکز و همکاری، افراد می توانند بر اساس اولویت خود انتخاب کنند که کجا کار کنند. برای مثال پارتیشن بندی و ایجاد اتاق هایی که در آن ها کارمند می تواند تمرکز کافی برای امور شغلی خود داشته باشد، کارمندان درون گرا را برای انجام هرچه بهتر وظایفش تشویش می‌کند. رعایت این نکات به کسب و کارها کمک می‌کند تا بیشترین بهره را از افراد خود ببرند و مبلمان اداری نقش مهمی در ایجاد این محیط ها دارد.

برای اینکه کارمندان بتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند، یک فضا باید برای هدف خود به خوبی مجهز باشد. فضاهای اداری کار تیمی باید دارای مبلمانی باشند که کارمندان را قادر می‌سازد تا به راحتی با یکدیگر همکاری و تعامل کنند، چه مبلمان مدولار که به کارمندان اجازه می‌دهد فضا را با نیازهای خود تطبیق دهند، یا حتی صندلی های اضافی که می توان از آن ها برای تغییر مکان موقت استفاده نمود.

مدولار یعنی چه و چرا مبلمان اداری مدولار بخریم؟

تحقیقات اخیر انجام شده نشان می دهد که کارایی یک کارمند تحت تاثیر محیط کار و طراحی مبلمان اداری است

چند نکته برای انتخاب صحیح مبلمان اداری:

1. نوع کاری که قرار است مبلمان اداری برای شما انجام دهد را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید. با این کار، مبلمان کاربردی را می توان به درستی انتخاب کرد، اما مهمتر از همه آنهایی که از سلامت، وضعیت بدن و ارگونومی کسانی که قرار است از آنها استفاده کنند مراقبت می کنند. به هر حال آنها باید ساده و ظریف به عنوان بخشی از یک تصویر شرکتی بی عیب و نقص باشند.

2. مشخص کنید که چقدر فضا برای قراردادن مبلمان دارید. خرید مبلمان اداری بسیار بزرگ زیبا برای یک فضای کوچک کار درستی نیست. بهتر است مبلمان را با توجه به مساحت فضا تهیه کنید و در نظر داشته باشید که در عین حال زیبا و کاربردی باشند. بهتر است ابتدا اندازه گیری های شرکت را انجام دهید.

 کارشناسان شرکت محیط آرا آماده همکاری با شما در زمینه اندازه گیری رایگان فضاهای شرکت شما و ارائه چیدمان پیشنهادی مبلمان اداری هستند.

3. رنگ های محیط اداری، رنگ روی دیوارها، دکوراسیون و سبک و البته رنگ های شرکتی را حین انتخاب مبلمان اداری در نظر بگیرید. نوع مبلمان بستگی به این تناژها و رنگ انتخابی دارد که باید با کل فضا هماهنگ باشد.

یجاد یک محیط پویا با استفاده از راه حل های مناسب مبلمان راهی فوق العاده برای افزایش عملکرد کارمندان در محل کار است.
 

شاید این مقالات نیز برایتان جذاب باشند:

رازهای خرید میز اداری

نکات کلیدی برای انتخاب مبلمان اداری مناسب

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
در انتخاب مبلمان اداری مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب مبلمان اداری بهتر است به نکاتی از قبیل بودجه مد نظر، مساحت فضای اداری، نیازهای کارمندان، نورپردازی، سبک دکوراسیون اداری، ساعات کاری کارمندان و غیره توجه کنید.

آیا مبلمان اداری در ابعاد دلخواه قابل سفارش است؟

بله. شرکت محیط آرا در مگاپروژه های اداری و پروژه های دارای تیراژ بالا، مبلمان با طرح و ابعاد سفارشی نیز تولید می‌کند.

عناصرضروری مبلمان اداری کدامند؟

عناصر ضروری مبلمان اداری شامل میز کار، صندلی و فایلینگ هستند که در ابعاد و طرح های متفاوت قابل سفارش هستند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید