هر آنچه که باید درباره یک میزمدیریتی خوب بدانید
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

هر آنچه که باید درباره یک میزمدیریتی خوب بدانید

میز مدیریتی یکی از مهم‌ترین اجزای مبلمان‌ اداری در هر کسب و کار است و می‌تواند به بهترین شکل به افزایش هویت و معرفی برند شرکتتان کمک کند. در این مقاله به بررسی‌ ویژگی‌های میز مدیریت می‌پردازیم و با شما در مسیر انتخاب بهترین میز مدیریتی همراه خواهیم بود.


چرا میز مدیریتی یکی از مهمترین انتخابها در مبلمان اداری است؟

مدیریت کسب و کار، از مهم ترین بخش های هر شرکت یا ادارهای محسوب میشود. کلیه ارتباطات برونسازمانی و درونسازمانی در اتاق مدیریت انجام خواهد شد. تمامی قرارهای ملاقات تجاری مهم در این اتاق شکل خواهند گرفت، برای همین دکوراسیون و مبلمان اداری این اتاق از اهمیت ویژهای برخوردار است و ظاهر اتاق میتواند نمایانگر برند تجاریتان باشد؛ دقت و حساسیت شما در انتخاب مبلمان و میز اداری کمک بسیار زیادی به جلب نظر افرادی که به دفتر شما میآیند، خواهد نمود.

در ادامه نکاتی کاربردی جهت انتخاب و خرید میزهای مدیریتی را بررسی خواهیم نمود.

نکات مهم در انتخاب میز مدیریتی:

  • اندازه مناسب را فراموش نکنید:

همانطور که میدانید مدلهای جذاب زیادی در دنیای مبلمان اداری بهخصوص میز مدیریت وجود دارد، اما بهتر است ابتدا شرایط دفتر خود را در نظر بگیرید. قبل از انتخاب میز، مکانی را که میخواهید میز را در آن قرار دهید اندازه گیری کنید. میزهای مناسب حداقل 130 سانتی‌متر طول و حدود 90 سانتی‌متر عرض دارند. هر چند این عرض برای یک میز مدیریت مقدار حداقل است و اگر بیشتر باشد میز کارایی بیشتری دارد. ارتفاع یک میز مدیریتی استاندارد بین 70 تا 80 سانتی متر بسته به افراد مختلف، می‌تواند متغیر باشد. ارتفاع 74 تا 75 سانتی‌متر بهینه و مناسب‌تر به‌نظر می‌آید.

 

مبلمان میز مدیر می‌تواند با میز مدیریت هماهنگ شود.

  • میز ال شکل چپ یا راست؟

میزهای مدیریتی ال شکل معمولا برای محیط‌هایی که قصد صرفه‌جویی در فضا را دارید، مناسب هستند. ضمن این‌که این میزها محبوب مدیران دارای وسایل جانبی زیاد هستند. زمانی‌که روی میز وسایل زیادی قرار است جای داده شود، می‌توانید از میزهای ال شکل استفاده کنید؛ به این ترتیب مانیتور روی قسمت افقی میز و وسایل جانبی مانند تقویم، چاپگر و... روی قسمت ال شکل قرار می‌گیرد و میز مرتب می‌ماند. زمانی‌که از میزهای ال شکل مدیریتی استفاده می‌کنید، با یک چرخش صندلی، به‌سرعت به همه‌چیز دسترسی خواهید داشت و نیازی به گردش در دفتر و استفاده از میزها یا فایل‌های اداری دیگر نیست. ضمن این‌که میزهای ال شکل مدیریتی معمولا داری چندین کشو جهت نگهداری اسناد و مدارک هستند و به این صورت روی میز مدیریت، به‌عنوان مهم ترین میز هر اداره، همواره مرتب و آراسته به‌نظر می‌رسد.

در مورد این‌که قسمت ال شکل میز مدیرتتان سمت چپ میز اصلی باشد یا راست، بسته به محیط دفتر و فضایی که قرار است میز در آن‌جا قرار گیرد متفاوت است. اگر برای هر دو حالت فضای کافی در دفتر کارتان موجود بود، می‌توانید بر حسب عادت چرخش صندلی‌تان و چپ دست یا راست دست بودن، میز ال شکل به‌سمت راست یا چپ را انتخاب کنید.

  • امکانات میز مدیریتی:

علاوه بر ظاهر زیبای میز مدیریتی و ابعاد استاندارد آن، امکاناتی که در میز مدیریتی قرار میگیرد با یک میز کارمندی یا کارشناسی متفاوت است؛ بهعنوان مثال یک کمد که در آن فایلها و مدارک ضروری را قرار دهید یا یک گاو صندوق (سیف باکس) که بتوانید در آن اسناد محرمانه کاری‌تان را قرار دهید می‌تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این برای مرتب ماندن میز مدیریتی، معمولا در گوشه‌ای از آن داکت‌هایی جهت عبور کابل‌ها و اتصالات قرار می‌دهند. یکی دیگر از امکاناتی که می‌توان در میزهای مدیریتی قرار داد محل ویژه جهت قراردادن کیس کامپیوتر و هم‌چنین امکان ایجاد الکتریک باکس بر روی میز است؛ در این صورت شما به‌عنوان مدیر نیازی به پریزهای اطراف یا زیر میزتان ندارید و به‌راحتی می‌توانید شارژر و سایر وسایل الکترونیک خود را به الکتریک باکس روی میز متصل کنید. این ویژگی در میزهای کنفرانس نیز طرفداران زیادی دارد و معمولا مدیران ترجیح می‌دهند برای اتصالات مورد نیاز در اتاق کنفرانس، از الکتریک باکس استفاده کنند.‌

  بنابراین قبل از انتخاب میز مدیریتی خود، به امکانات آن بیاندیشید و متناسب با نیازهایتان بهترین میز مدیریتی را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاهده نمونه میزهای مدیریتی با ویژگی‌های ذکرشده به صفحه محصولات شرکت محیط‌آرا مراجعه بفرمایید.

  • مواد و متریال میز مدیریتی:

متریال متداول در ساخت میزهای مدیریتی عبارتند از چوب، شیشه، فلز، لمینت و کامپوزیت؛ بسته به نوع و طراحی میز، این مواد میتواند بهتنهایی یا بهصورت ترکیبی بهکار رود. مثلا برخی میزها دارای بیس فلزی هستند و رویه آنها از چوب یا شیشه ساخته شده است یا دارای پایههای فلزی و سطح امدیاف هستند.

 در انتخاب متریال میز مدیریتی بهتر است به سبک دکوراسیون اداری خود نیز توجه کنید و متناسب با آن میز را انتخاب کنید؛ مثلا اگر در شرکتتان دکوراسیون داخلی با سبک مینیمال طراحی شده بهتر است از یک میز با متریال ترکیبی و شلوغ استفاده نکنید. یا برای مثال اگر رنگ سایر مبلمان دفترتان روشن است از میزهای چوبی به رنگ قرمز پررنک استفاده نکنید.

میز مدیریت مهم‌ترین مبلمان اتاق یک مدیر است.

 

در ادامه برخی از متریال مورد استفاده در میزهای مدیریتی را بیشتر مورد بررسی قرار میدهیم:

 

  • میز مدیریت چوبی:

چوب همواره یادآور طبیعت است و حس طراوت و زندگی به محیط میدهد. چوبهایی که در میزهای مدیریت استفاده میشوند با دوام هستند. برای میزهای مدیریت کلاسیک چوبهای درخت گیلاس، گردو، ماهاگون، افرا و بلوط گزینههای مناسب هستند زیرا هم چوب آنها محکم و بادوام است و هم تنوع رنگ خوبی دارند ودامنه رنگی خاکستری تا قرمز پررنگ را در بر میگیرند.

 چوب، محیط را از نظر بصری گرم تر نموده و ظاهر شیک و صمیمیانه به فضا میدهد و جلوه میز مدیریتی با متریال چوبی فاخر و طبیعت گرایانه خواهد بود. میزهای چوبی مدیریتی میتوانند با متریال شیشه و فلز ترکیب شوند. برای مثال پایههای میز میتوانند از آلومینیوم طراحی شوند به این ترتیب ظاهر میز مدرنتر می شود و یا در قسمت میانی میز میتوان از پد چرمی استفاده نمود به این ترتیب یک میز مدیریتی منحصربهفرد و لوکس خواهید داشت.

فلز میتواند در قسمت کناری میز مدیریتی بهصورت نواری نیز بهکار رود تا نشانگر طراحی خاص و ویژه میز باشد. برای مشاهده این نمونه میزها میتوانید به صفحه محصولات شرکت محیطآرا مراجعه بفرمائید.

و نکته آخر در میزهای مدیریتی چوبی اینکه اگر دکوراسیون اداری شما کلاسیک است، سعی کنید میزهای تمام چوب انتخاب کنید؛ میز با پایه فلزی برای دکوراسیون کلاسیک مناسب بهنظر نمیآید.

  • ‌میز مدیریت با کامپوزیت و لمینت:

میز مدیریتی لیمینت و کامپوزیت نیز از استحکام و دوام خوبی برخوردار است. اگر بین انتخاب میز مدیریتی چوبی و لمینت شک دارید، به میزان استفاده و کاربردتان از میز مدیریتی توجه کنید؛ میز مدیریتی که از ام‌دی‌اف یا لمینت ساخته شده باشد و روکش چوبی داشته باشد بهترین انتخاب برای میزهای پرکاربرد است.


یکی از ویژگی‌های مهم میز مدیریتی راحتی آن است.

  • رنگ میز مدیریتی:

رنگ میز مدیریتی بستگی زیادی به سلیقه کاربر و سایر مبلمان اداری موجود در دفتر کار دارد. اما اگر برای انتخاب آزاد هستید و هنوز سایراجزای مبلمان را انتخاب ننموده‌اید به این نکته توجه داشته باشید که مبلمان با رنگ روشن فضا را بازتر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و مبلمان با رنگ تیره‌تر از عمق فضا می‌کاهد و در عین حال جلوه‌ای کلاسیک‌تر به فضا می‌بخشد.

  • طراحی خاص میز مدیریت:

همانطور که قبلا اشاره شد، میز مدیریت یکی از مهمترین عناصر مبلمان هر اداره است و در انتخاب آن باید دقت زیادی داشته باشیم. میزهای مدیریت اشکال کوناگون و متنوعی دارند؛ نکته مهم در انتخاب میز مدیریت این است که سبک طراحی آن با سبک دکوراسیون اداری همخوانی داشته باشد. مثلا اگر دکوراسیون اداری شما به سبک کلاسیک طراحی شده، استفاده از یک میز مدیریتی با پایههای فلزی و طراحی قوسی شکل و منحنی مناسب بهنظر نمیرسد.

 

در فضاهای با مساحت کم میز مدیر می‌تواند به میز کنفرانس متصل شود.

  • راحتی:

یکی دیگر از ویژگیهای میز مدیریتی راحتی آن است. مدیران معمولا ساعات زیادی پشت میز خود مینشینند و راحتی میزتاثیر زیادی در کاهش خستگی و افزایش بهرهوری کاری آنها دارد. این ویژگی در تولید میزهای مدیریتی که بهعنوان میز کامپیوتر نیز استفاده میشوند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نکته آخر اینکه اگر هنوز سایر مبلمان اداری اتاق مدیریت مانند فایلینگ و کردنزا را انتخاب ننمودهاید میتوانید آنها را با یکدیگر هماهنگ کنید و همگی را از یک خانواده محصول انتخاب کنید. شرکت محیطآرا تنوع زیادی از خانواده محصولات را در میزهای اداری و مدیریتی دارد که پاسخگوی نیازهای متنوعی از فضاهای اداری بوده و بر مبنای سلیقه های متفاوت طراحی و تولید شده اند.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
بهترین متریال برای میز مدیریت چیست؟

اگر به دنیال میز بادوام هستید میزهای ام‌دی‌اف و لمینت گزینه مناسبی هستند. اگر به‌دنبال زیبایی هستید بسته به نوع دکوراسیون داخلی دفترتان، متریال‌های متفاوت چوب، شیشه و فلز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

آیا می‌توان میز مدیریت را با سایر مبلمان هماهنگ نمود؟

بله شرکت محیط‌آرا در مبلمان اداری خانواده محصول‌های متنوعی دارد که با توجه به انتخابتان در میز مدیریت میتوانید سایر مبلمان و میزها را با میز مدیریت هماهنگ کنید.

ابعاد استاندارد میز مدیریت چقدر است؟

ارتفاع مناسب میز مدیریت بین 70 تا 80 سانتی‌متر و حداقل عرض آن  90 سانتی‌متر، و حداقل طول آن 130 سانتی‌متر می‌باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید