چرا میز پذیرش از مهم ترین خریدهای یک کسب و کار است؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چرا میز پذیرش از مهم ترین خریدهای یک کسب و کار است؟

همانطور که حالات چهره نشان دهنده شخصیت افراد است، ناحیه پذیرش در هر سازمانی، به مثابه یک نقطه تماس مهم بین یک سازمان و مخاطبانش، می تواند نشان‌گر شخصیت و برند تجاری آن سازمان باشد. تاثیر اولیه فضای فیزیکی یک کسب و کار که با اولین حضور مخاطبان در آن شکل می‌گیرد، حتی می تواند در موفقیت ها و شکست های آتی آن کسب و کار نیز تاثیرگذار باشد. به همین دلیل، در این مقاله با اهمیت میز پذیرش و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

 

خوش آمدگویی به افراد

میز پذیرش یا ریسپشن در شرکت‌ها و سازمان‌ها اولین مبلمانی است که افراد در بدو ورود با آن مواجه می‌شوند. در واقع هر مشتری، بازدید کننده یا کارمند بالقوه‌ای که از درب وارد می‌شود، اولین برداشت فوری از شرکت را از سبک ارائه و چیدمان قسمت پذیرش دریافت می‌کند. بنابراین منطقه ریسپشن به عنوان نقطه تماس اولیه، از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند یک تاثیر ماندگار عالی در ذهن افراد ایجاد کند. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در بخش پذیرش و ایجاد یک چیدمان با مبلمان با کیفیت و خاص، یک تصمیم هوشمندانه در راستای تحقق اهداف کسب و کاراست.

یک بخش ریسپشن که مدبرانه و با درنظر گرفتن ارزش‌های شرکت و زیبایی‌شناسی طراحی شده باشد، به ایجاد یک برند و تصویر ذهنی مثبت برای بازدیدکنندگان و کسانی که منتظر قرار ملاقات هستند می‌انجامد.

سبک طراحی بخش پذیرش و میز ریسپشن چه سنتی باشد چه مدرن، چه مینیمال باشد یا پر زرق و برق، اگر بتواند یک پیام بصری مناسب ماندگار در اذهان باقی بگذارد، موفق بوده است.

درک مخاطبان هدف

قانون کلی برای کسب و کارهای موفق هنگام برنامه ریزی فضای ورودی این است که مخاطبان خود را درک کنید. بسته به نوع کسب و کارتان ارائه بهترین فضای پذیرش ممکن است برای هر سازمانی متفاوت باشد. مثلا شرکت‌های استارت‌آپی باید طراحی مدرن‌تری نسبت به سایر کسب و کارها داشته باشند.

میز پذیرش به ایجاد تصویری ماندگار و موفق از شرکتتان در ذهن بازدیدکنندگان کمک می‌کند.

 

برندهای موفق جهانی مانند ردبول و گوگل به دلیل فضاهای چشم‌گیر و جذاب بخش پذیرششان مشهور هستند و این فضاها را با مبلمان نوآورانه و طراحی‌های جذاب و بعضا عجیب تجهیز می‌کنند. این سبک طراحی منعکس کننده نگرش اصلی شرکت‌ آن‌ها می‌باشد که خود عاملی در موفقیت آن‌‌ها محسوب می شود. هم‌چنین یکی از دلایلی که اغلب افراد از این شرکت‌ها به‌‌عنوان کسب و کارهای آینده‌نگر و پویا یاد می‌کنند، محیط کاری خلاق و مبلمان خاص و منحصربفرد است که این تصور را در ذهن افراد به وجود می‌آورد که آن کسب و کار ظرفیت بالایی برای پذیرش ایده های خلاق و نوآورانه داراست و محیط کاری خود را نیز برای بروز خلاقیت بیشتر متناسب سازی کرده است.

البته نباید فراموش کرد که ارزش بخش ریسپشن فراتر از زیباسازی فضا است؛ علاوه بر شیک بودن و نمایش هویت ظاهری برند برای شرکت، ملاحظات کاربردی‌ای دارد که باید در نظر گرفته شود.

میز ریسپشن نمایانگر کاراکتر و برند تجاری شماست.

 

میز ریسپشن در فضای پذیرایی

شاید مهم‌ترین مبلمان و عنصر در یک اتاق پذیرایی، میز پذیرش باشد. اولین نقطه تماس تصویری افراد با شرکت، میز ریسپشن است که بهتر است چشم‌نواز باشد، به فضای ورودی زیبایی ببخشد و در نهایت شخصیت کسب و کار را به بهترین وجه ممکن منعکس کند. به همین دلیل است که مشاوران کسب و کار همیشه توصیه می‌کنند که در زمان های بازسازی و یا ارتقاء دفاتر کاری، تجهیز اتاق پذیرش با یک میز ریسپشن زیبا و شیک در اولویت قرار دهید.

بخش پذیرش مکانی است که هر روز اداری برای کارمندان از آن نقطه آغاز می‌شود و باید الهام‌بخش آن‌ها باشد تا به محل کار خود افتخار کنند. مهم نیست که شرکت چقدر عالی است یا مشتریان چقدر به شرکت علاقه‌مند‌ هستند، اگر ویترین یک سازمان نامرتب و قدیمی به نظر برسد، مطمئنا مشتریان بالقوه حذف خواهند شد.

هزینه یک میز پذیرش خوب بیشتر از یک میز استاندارد است اما اگر به ایجاد تصویری متناسب با ارزش‌های کسب و کار کمک کند، می توان به مثابه یک سرمایه‌گذاری به آن نگاه کرد.

سبک طراحی و متریال میز پذیرش چگونه باشد؟

یک میز ریسپشن می تواند در اشکال مختلف، اندازه‌های گوناگون بسته به نیاز کاربر طراحی گردد و در مدل‌های مختلف مستطیل، مربع، منحنی یا ترکیبی از آن‌ها ساخته شود.

 در انتخاب میز پذیرش دقت داشته باشید که اندازه آن با فضای پذیرش متناسب باشد و همیشه فضایی جهت قرار دادن صندلی انتظار و همچنین رفت و آمد کارمندان و بازدیدکنندگان وجود داشته باشد.

متریال میز ریسپشن نیزمی تواند از موادی مانند چوب (ام‌دی‌اف)، شیشه و حتی فولاد یا ترکیبی از این مواد طراحی گردد. میزهای پذیرشی که برای پروژه‌ها به صورت سفارشی طراحی می‌گر‌دند معمولا محبوبیت بیشتری دارند زیرا خاص‌تر و منحصربه‌فردتر از سایر میزها هستند.

 

میز پذیرش علاوه بر زیبایی باید فضای ذخیره‌سازی زیادی داشته باشد.

 

ویژگی‌های میز پذیرش

میز پذیرش باید چندمنظوره باشد و وظایفی مانند پاسخ به تماس‌های تلفنی، دریافت و ارسال فکس و استقبال از بازدیدکنندگان و مشتریان با استفاده از این میز قابل انجام باشد. میز پذیرش باید دارای فضای کافی برای ذخیره سای اسناد و مدارک و فاکتورهای فروش احتمالی باشد. در این صورت فضای میز نامرتب به نظر نمی‌آید و اسناد و مدارک در معرض دید بازدیدکنندگان قرار نمی‌گیرند. هم‌چنین با استفاده از داکت‌های عبور سیم روی میز پذیرش، می‌توان از آشفتگی ظاهری میز جلوگیری نمود. میز پذیرش می‌تواند به صورت ال شکل نیز طراحی گردد. در این صورت میز هم مساحت کمتری اشغال می‌کند و هم فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

به خاطر داشته باشید حتی اگر فضای ذخیره‌سازی میز ریسپشن زیاد نباشد، همیشه می‌توانید از فایلینگ اداری برای مرتب نمودن میز استفاده کنید.

شاید جالب باشد که بدانید کار با یک میز شیک و با کیفیت (از نظر امکانات)، به مسئول پذیرش احساس غرور و اعتماد به‌نفس بیشتری می‌دهد درنتیجه وی بهتر می‌تواند کار خود را انجام دهد.

 مسئول پذیرش اساسا چهره شرکت است، بسیاری از مشتریان هرگز با رئیس شرکت برخود نخواهند داشت اما بیش‌ترین ارتباط را با مسئول پذیرش دارند. این کاراکتر (مسئول پذیرش) باید بتواند در محیط کاری خود راحت و شاد باشد تا بتواند به بهترین شکل نماینده شرکت باشد.

 

میز ریسپشن یا کانتر، ویترین شرکت شماست.

مبلمان‌های مکمل میز پذیرش

از مبلمان‌های شیک و مکمل میز پذیرش یا کانتر، کردنزا است که هم به مرتب شدن میز کار و نگهداری اسناد کمک می‌کند و هم به فضا جلوه‌ای زیبا می‌بخشد.

 از دیگر مکمل‌های میز پذیرش، مبل‌ها یا صندلی‌های شیک و نرم انتظار هستند که نه تنها ظاهر فضا را زیبا می‌نمایند، بلکه به تقویت تاثیر دکوراسیون فضا بر روی کاربران میهمان کمک می‌کنند.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
محدوده قیمتی میزهای پذیرش یا کانتر چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت دقیق و به‌روز میز پذیرش و هم چنین ارزان‌ترین و گران‌ترین نمونه میز پذیرش به صفحه محصولات محیط آرا، منوی مبلمان اداری مراجعه فرمائید.

هزینه میز پذیرش یا کانتر به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه میز ریسپشن یا پذیرش بسته اندازه، سبک طراحی، متریال مورد استفاده و داشتن امکاناتی مانند کشو متفاوت است.

آیا امکان دمونتاژ میز پذیرش یا کانتر و انتقال آن به فضای دیگر وجود دارد؟

بله. مونتاژ و دمونتاژ و جابه‌جایی میزهای اداری به مکان جدید مورد نظر شما، از خدماتی است که شرکت محیط‌آرا ارائه می‌دهد.

چطور یک میز پذیرش مناسب و با کیفیت برای شرکتمان انتخاب کنیم؟

با استفاده از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان شرکت محیط‌آرا، می‌توانید از مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین میز پذیرش از نظر بودجه و فضای مورد نظر برخوردار شوید.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید