مدولار یعنی چه؟ و چرا مبلمان اداری مدولار بخریم؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

مدولار یعنی چه؟ و چرا مبلمان اداری مدولار بخریم؟

انواع مختلفی از شیوه‌های طراحی و تولید مبلمان وجود دارد که یکی از آن‌ها مبلمان مدولار است. مبلمان مدولار این قابلیت را دارد که با فضاهای اداری مختلف و نیازهای متنوع تطبیق داده شود، به‌راحتی جابجا شود و با نیازهای خاص هر فضای کاری سازگار شود.

مبلمان اداری مدولار چیست؟

کلمه مدولار از واژه مدول متشق شده است و در کلمه لاتین مدولوس به معنای «پدیده دارای مقیاس یا ابعاد تقسیم پذیر» ریشه دارد. این واژه در قرن‌های گذشته، در دنیای ریاضی و اعداد استفاده‌شده است و در دنیای معماری و طراحی معاصر، به پدیده‌های طراحی‌شده بر اساس اندازه‌ها و ابعاد و اشکال واحد که امکان تکرارپذیری دارند، اطلاق می‌شود. رویکرد مدولار، فرایندهای تولید، انبارداری، حمل، نصب، تعمیر، نگهداری و ارتقا و بهینه‌سازی محصولات را با مزایای بسیاری همراه می‌سازد.

طراحی مدولار در حوزه مبلمان اداری، معمولاً بر اساس نگاهی سیستم مدار انجام می‌شود که در آن عناصر مبلمان اداری بر اساس قطعات کوچک‌تری که به هریک مدول گفته می‌شود، صورت می‌گیرد. از آنجایی که دامنه متنوع و متفاوتی از نیازهای خاص هر مشتری در حوزه مبلمان اداری باید پوشش داده شود، رویکرد طراحی و تولید مدولار، راهکاری نظام‌مند برای پاسخ‌دهی به این نیازها به شمار می‌رود تا بر اساس آن، طیفی از انواع طرح‌ها و چیدمان‌ها حاصل شود.

بنابراین، مبلمان مدولار مجموعه‌ای از مبلمان پیش‌ساخته است که می‌تواند با نیازهای مکان سازگار شود. آن‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای طراحی کرد که به‌طور یکپارچه در هر فضایی قرار بگیرند و همچنین در صورت لزوم نصب یا جدا شوند. آن‌ها همچنین گزینه‌ای برای تغییر لوازم جانبی خود، یا ترکیب آن‌ها با مبلمان دیگر، بدون نیاز به خرید وسایل جدید ارائه می‌دهند که این قابلیت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی می‌شود.

اکثر شرکت‌ها از مفید بودن مبلمان مدولار آگاه نیستند، زیرا هر کالایی را که در دسترس است از تأمین‌کننده خود خریداری می‌کنند و نه چیزی که واقعاً نیاز به خرید آن دارند. این مدل از مبلمان‌ برای سازمان‌هایی که نیاز به بهینه‌سازی فضا دارند، انتخابی عالی به شمار می‌رود.

میزهای مدولار جدا از استفاده حداکثری از فضای اداری، راحتی بیشتری را نیز ارائه می‌دهند و امکانات زیادی برای ذخیره فایل‌ها و غیره دارند.

مزیت‌های مبلمان اداری مدولار:

این نوع مبلمان به دلیل مزایایی که به کاربران ارائه می‌دهد در حال محبوبیت در دنیای کسب‌وکار است. اگر هنوز کاملاً مطمئن نیستید که آیا باید مبلمان اداری مدولار بخرید، در ادامه دلایل قانع‌کننده‌ای برای شما ارائه خواهیم داد.

  1. با نیازها سازگار می‌شوند:

مبلمان مدولار را می‌توان با نیازهای کاربردی و فنی شما تطبیق داد. برای مثال، چیدمان این نوع از مبلمان بر اساس پلان و ابعاد فضای کار شما و تعداد کارکنان و نوع فعالیت‌های کسب‌وکار شما تطبیق‌پذیر است و می‌توانید بر اساس نیازهای خاص کسب‌وکار خود، طرح‌ها، مواد و چیدمان متنوعی را انتخاب کرده و سفارش دهید.

  1. تنوع بالا:

خرید مبلمان مدولار گزینه‌های زیادی برای انتخاب باقی می‌گذارد، زیرا تنوع زیادی دارد. شما حتی می‌توانید ویژگی‌های انواع مبلمان را در یک مجموعه ادغام کنید. می‌توانید تعداد میز، صندلی، میز یا مبل‌های موردنیاز خود را تنظیم کنید و همچنین متریال را به همراه رنگ و طرح انتخاب کنید.

  1. امکان تطبیق با هر سبک دکوراسیون:

فرقی نمی‌کند که دفتر کار شما چه تم یا دکوراسیون خاصی داشته باشد، مطمئناً مبلمان مدولار را برای تکمیل آن پیدا خواهید کرد؛ بنابراین سعی کنید با انتخاب مبلمان مدولار اداری از خرید مبلمانی که با دکوراسیون اداری شما مطابقت ندارد اجتناب کنید و با توجه به سبک فضاهای خود پیش بروید.

  1. نصب سریع و راحت:

مونتاژ و جداسازی این مبلمان بسیار آسان و سریع است. با توجه به اینکه راه‌اندازی آن آسان است، این امر به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا در اسرع وقت فعالیت خود را شروع کنند و به‌سرعت از مزایای آن بهره‌مند شود.

از طرفی اگر هر قطعه‌ای به دلیل استفاده نادرست شکسته، خم‌شده یا آسیب‌دیده باشد، می‌توان آن‌ها را بدون معطلی تعویض کرد.

  1. کاهش هزینه:

مبلمان اداری مدولار به بهینه‌سازی فضای شرکت کمک می‌کند. این ‌یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که شرکت‌ها با هر بودجه‌ای به سراغ مبلمان مدولار می‌روند.

 

با انتخاب مبلمان اداری مدولار می‌توانید چینش بهتر و بهره‌وری بیشتری در استفاده از فضای اداری خود داشته باشید.

انواع مبلمان اداری مدولار:

مبلمان اداری مدولار به سه دسته مبلمان بر پایه پارتیشن‌بندی، مبلمان اداری مستقل و مبلمان اداری بر پایه میز کار تقسیم می‌شوند.

  • در مدل مبلمان اداری بر پایه پارتیشن‌بندی محل قرار گرفتن هر بخش با پارتیشن‌های کم ارتفاع تعریف می‌شود و سپس بخش‌های دیگر از قبیل میزهای کار، کمدها و کشوها به این پنل‌ها الحاق و متصل می‌شوند.
  • مبلمان اداری مستقل نسبت به مدل‌های دیگر منعطف‌تر است و قابلیت تغییر شکل بیشتری دارد.
  • طراحی مدل مبلمان اداری بر پایه میزهای کار بر اساس تعامل بیشتر همکاران با یکدیگر صورت می‌گیرد. در این مدل کشوها، کمدها و سایر قسمت‌های میز، معمولاً در کنار میز و یا زیر پا قرار می‌گیرند.

در ادامه به‌طور خاص به بررسی میزهای اداری مدولار و ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها می‌پردازیم:

مزایای میز اداری مدولار:

سازگاری عالی میزهای قابل تنظیم:

مزیت اصلی میزهای قابل تنظیم تطبیق‌پذیری و تطبیق‌پذیری زیاد آن‌هاست. هر کارمندی می‌تواند از آن استفاده کند و می‌توان آن را تا ارتفاعی که راحت‌تر است تنظیم کرد. همچنین برای انطباق با هر موقعیتی که در طول روز کار خود نیاز داریم عالی است.

 آن‌ها همچنین با استاندارهای مبلمان ارگونومیک مطابقت دارند، زیرا به دلیل قابل تنظیم بودن، کارمندان مجبور نیستند به کمر خود فشار بیاورند. مطالعات مختلف این واقعیت را تأیید کرده‌اند که انجام کار با استفاده از مبلمان اداری تنظیم‌پذیر که با هر کارمند سازگارشده است، عملکرد آن‌ها را در دفتر بهبود می‌بخشد.

 

میزهای مدولار به دلیل انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری‌شان استفاده بهینه از فضا را در دفتر تسهیل می‌کنند.انعطاف در مکان قرارگیری:

میزهای مدولار به دلیل انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری‌شان استفاده بهینه از فضا را در دفتر تسهیل می‌کنند و با نیازهای مختلف محیط کار سازگار می‌شوند.

 میزهای مدولار یا قابل تنظیم می‌توانند در هر مکانی قرار بگیرند، اما توصیه می‌شود که آن‌ها را در مکان‌هایی از دفتر که فضای کاری معمول است قرار دهید. به لطف ویژگی خاص آن‌ها که این میزها را قابل تنظیم می‌کند، هرکسی می‌تواند آن‌ها را با ابعاد دلخواه خود تطبیق داده و استفاده کند.

در دفاتری که میزهای مدولار در آن گنجانده‌شده‌اند، معمولاً سیالیت بهتری در ارتباطات و کار گروهی وجود دارد، زیرا آن‌ها به بقیه افرادی که گروه کاری را تشکیل می‌دهند نزدیک می‌مانند و دانش و مهارت‌های خود را توسعه می‌دهند.

چرا میزهای مدولار قابل تنظیم بخریم؟

به‌طورکلی، میزهای قابل تنظیم معمولاً دارای ترکیب و ساختار بسیار مدرن و ایده آلی برای الهام بخشیدن به نوآوری و ایجاد بهترین تأثیر در دفتر هستند. علاوه بر این، میزهای قابل تنظیم به اتخاذ موقعیت‌ها و وضعیت‌های مطلوب‌تر برای کاربران کمک می‌کند که بر سرعت کار و سطح بهره‌وری و عملکرد آن‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد.

علاوه بر مزایای قابل‌توجهی که میزهای قابل تنظیم نسبت به میزهای ثابت دارند، دارای سیستم ارتفاع یا تنظیم برقی هستند که دست‌کاری آن‌ها را آسان می‌کند.

میزهای مدولار اداری برای پاسخگویی به خواسته‌های مشاغل مختلف، چه برای انجام وظایف اداری و چه‌کارهای دستی، ایدئال هستند. تنظیم ارتفاع آن‌ها برای استفاده از آن‌ها در هر فضای کاری کافی خواهد بود که با انتخاب مدل‌های مختلف میز برای هر موقعیت، در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

نحوه استفاده از میزهای قابل تنظیم ارتفاع:

برای بهره‌گیری کامل از ویژگی‌های میزهای قابل تنظیم، لازم است ابتدا بر روی تطبیق ارتفاع صندلی اداری که استفاده می‌کنید، تمرکز کنید. به همین ترتیب، مهم است که طول ساعد و قسمت پایین پاها را برای تنظیم آن در نظر بگیرید، زیرا لازم است فضای وسیعی بین زانوها و بالای میز برای تسهیل حرکت آزاد باقی بماند.

برای تنظیم ارتفاع یک میز، لازم است ماهیت فعالیتی که در هر ایستگاه کاری انجام می‌شود، مشخص شود. اگر ماهیت کار به فعالیت‌های اداری مرتبط است، ارتفاع باید در محدوده‌ای تنظیم شود که بین 62 تا 86 سانتی‌متر لازم برای کار در حالت نشسته را محقق کند. درحالی‌که برای کارهای دستی یا انجام جستجوهای سریع در کامپیوتر، ارتفاع باید با توجه به محدوده ارتفاع بین 65 تا 125 سانتی‌متر تنظیم شود.

میز کنفرانس مدولار انتخابی مناسب برای اتاق های کنفرانس با ابعاد کوچک

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
مبلمان اداری مدولار چیست؟

مبلمان اداری مدولار نوعی از مبلمان مبتنی بر رویکرد سیستمی است که قابلیت تقسیم‌پذیری و جداسازی دارد. این نوع از مبلمان همانند اسباب‌بازی‌های لگو بر اساس قطعات و اندازه‌های واحد طراحی‌شده و از واحدهای مجزایی تشکیل‌ می‌شود که قابلیت حذف و جداسازی دارند.

مزایای استفاده از مبلمان اداری مدولار چیست؟

نصب سریع و راحت، تنوع بالا، امکان سازگاری با سبک‌های مختلف دکوراسیون اداری، سازگاری با نیازهای شرکت و هزینه پایین از مزایای استفاده از مبلمان اداری مدولار است.

انواع مبلمان اداری مدولار کدام‌اند؟

مبلمان اداری مدولار به سه دسته مبلمان بر پایه پارتیشن‌بندی، مبلمان اداری مستقل و مبلمان اداری بر پایه میز کار تقسیم می‌شوند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید