راهنمای خرید پارتیشن اداری مدرن
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

راهنمای خرید پارتیشن اداری مدرن

پارتیشن اداری دیواری است که اتاق های فضای داخلی محل کار را مشخص و از یکدیگر مجزا می کند. پارتیشن معمولاً باربر نیست، یعنی به پایداری سازه کمک نمی کند و دو نقش دارد: یک نقش زیبایی شناختی و یک نقش عملکردی.

 

پارتیشن های اداری قابل جابجایی یک انتخاب عالی برای جداسازی فضاها به بخش های مختلف کاری جمعی یا فردی هستند. نصب و اصلاح آسان در طول سال ها، آنها به طور مداوم با تکامل فعالیت شرکت سازگار می شوند، در حالی که راحتی و کیفیت کار مناسب برای بهبود بهره وری تیم ها را ارائه می دهند.

انواع پارتیشن اداری مدرن:

1. پارتیشن کدر (مات):

ویژگی این نوع پارتیشن عدم نمایش هر یک از طرفین آن است. آنها همچنین به عنوان پارتیشن های مات شناخته می شوند و حریم خصوصی بصری و صوتی خوبی را ارائه می دهند. به همین دلیل است که برای نصب پارتیشن اداری برای اتاق جلسات یا دفاتر خصوصی مناسب است زیرا عایق کاری کاملی را ارائه می دهد.

این نوع پارتیشن اداری حریم خصوصی بیشتری ارائه می دهد، بنابراین فضاهای تقسیم شده با آن از سکوت بهینه ای برای تمرکز برخوردار خواهند بود. لازم به ذکر است که این پارتیشن های اداری برای کارهای تیمی و تعامل بین کارکنان بهینه نیستند، زیرا ارتباط بصری بین همکاران وجود ندارد.

اتاق های کارمندان ارشد، مدیریت‌ و جلسات بیشترین استفاده از این نوع پارتیشن‌ها را دارند، زیرا علاوه بر ایجاد حریم خصوصی، جلوه مدرن و زیبایی به اتاق کار می بخشند.

پارتیشن‌های شیشه‌ای یا لعاب‌دار در ادارات محبوب‌ترین پارتیشن‌ها هستند.

2. پارتیشن های شیشه ای:

پارتیشن‌های شیشه‌ای یا لعاب‌دار در ادارات محبوب‌ترین پارتیشن‌ها هستند. به دلیل عبور نور و وجود دید بصری به اطراف، اغلب شرکت‌ها این پارتیشن ها را برای اتاق های کارمندان ترجیح می‌دهند.

عبور نور به طور مثبت عملکرد و روحیه کارکنان را بهبود می بخشد و همچنین هزینه های برق را نیز کاهش می دهد، زیرا در بیشتر فضاهای اداری تفکیک شده با پارتیشن شیشه ای به نور مصنوعی نیاز نیست.

پارتیشن شیشه ای اداری اگرچه امکان دید بصری به اطراف را فراهم می کند، اما همچنان عایق صوتی و حرارتی را نیز ارائه می دهد تا سر و صدای خارجی حواس کارمند داخل را پرت نکند. این ویژگی به لطف ضخامت شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه ای اداری ایجاد شده است که در عین حال مقاومت ایمن را نیز ارائه می دهد.

3. پارتیشن ترکیبی:

این پارتیشن ها ترکیبی از دو نوع متریال هستند. نمونه ای از آن پارتیشن های چوبی ام دی اف در ترکیب با پارتیشن شیشه ای اداری است. در این پارتیشن ها با توجه به ترکیب کریستال ها و سایر مواد، می توان به ظاهر زیباتر و زیبایی شناسی پیچیده تری دست یافت.

پارتیشن های شیشه ای نیز وجود دارند که در برخی قسمتها کدر هستند و از سوی دیگر در بخش های دیگر کاملا کریستالی هستند که باعث ایجاد حریم خصوصی در مکان هایی می شود که افراد خارج از اتاق، دید بصری به دفاتر دارند.

پارتیشن ترکیبی می تواند در دفاتر با سطح متوسطی از حریم خصوصی استفاده شود. همچنین این پارتیشن با هدف ارزش زیبایی شناختی بالا استفاده می شود.

پارتیشن های اداری قابل جابجایی یک انتخاب عالی برای جداسازی فضاها به بخش های مختلف کاری جمعی یا فردی هستند.

نکاتی که قبل از انتخاب پارتیشن اداری مدرن باید بدانیم:

شاید سخت ترین کار برای یک صاحب کسب و کار، انتخاب صحیح پارتیشن های ایده آل برای دفتر خود باشد. برای این کار باید برخی عوامل را از منظر فضایی و سایر معیارها در نظر گرفت.

در ادامه به ذکر نکاتی برای انتخاب بهترین پارتیشن اداری مدرن ذکر خواهیم نمود:

1. از کارشناسان مشاوره بگیرید:

ساده ترین روش برای انتخاب پارتیشن اداری مدرن برای شرکتتان این است که با کارشناسان محیط آرا تماس بگیرید تا در تصمیم گیری به شما کمک کنند. شرکت محیط آرا با بیش از 40 سال سابقه در زمینه تولید پارتیشن و مبلمان اداری، به طور رایگان آماده مشاوره به شما می باشد.

2. حفظ حریم خصوصی یا وجود دید بصری:

این سوالی است که باید قبل از شروع به انتخاب پارتیشن اداری مدرن باید از خود بپرسید. تعداد زیادی از انواع پارتیشن وجود دارد، بنابراین برای انتخاب مناسب ترین پارتیشن اداری ابتدا باید آنها را با توجه به نیاز واقعی کسب و کار خود انتخاب کنید.

بنابراین، با توجه به نیاز به حفظ حریم خصوصی، ایده آل این است که به سراغ پارتیشن هایی بروید که مواد غیر شفاف یا کاملاً کدر دارند. به همین منوال اگر وجود دید از دفتر کار به فضاهای اطراف برایتان اهمیت دارد، بهتر است ​​ به سراغ پارتیشن های اداری شیشه ای لعاب یا سکوریت بروید.

 پارتیشن اداری مات حریم خصوصی بیشتری نسبت به سایر انواع پارتیشن شیشه ای ارائه می دهد

3. طرح باید کاملاً با سبک دفتر کار تناسب داشته باشد:

یکی دیگر از عناصری که در انتخاب پارتیشن اداری مناسب باید در نظر گرفت این است که از همان سبک طراحی دفتر پیروی می کند. به همین ترتیب، می توانید از پارتیشن هایی که قابلیت مهر شدن لوگو و آرم شرکت دارند استفاده کنید. این نه تنها به یک فضای زیبا دست می یابد، بلکه تصویر ذهنی ایجاد شده از شرکت را نیز تقویت می کند.
 

4. کیفیت و مقاومت:

تعویض منظم پارتیشن ها اصلا کاربردی و سودآور نیست، به همین دلیل بهتر است فقط پارتیشن هایی را انتخاب کنید که از مواد مرغوب و مقاوم ساخته شده باشند. به یاد داشته باشیم که بسته به کیفیت، علاوه بر استحکام، عایق صوتی، درجه نور طبیعی که نفوذ می کند و همچنین سایر عناصر مهم نیز به دست خواهد آمد.

در انتخاب پارتیشن اداری مدرن حفظ حریم خصوصی چقدر مهم است؟

اکثر شرکت ها علاقه مند به محرمانه بودن فعالیت خود هستند، اما هر یک از آنها به روش خود آن را تصور می کنند. در برخی موارد، موضوع محافظت از خود در برابر نگاه های بیرونی، بازدیدکنندگان یا مشتریان است. گاهی اوقات حریم خصوصی فضای داخلی اداره حداکثر است و حتی این حریم در مورد همکاران و کارمندان نیز رعایت می شود. برای رعایت بهتر حریم های خصوصی بهتر است به سلسله مراتب جاری در اره یا شرکت خود بیاندیشید؛ برخی اتاق های نیاز به حریم خصوصی کامل دارند و برخی از اتاق ها فقط گاهی نیاز به حریم خصوصی به خصوص حریم بصری دارند. در عین حال برخی دیگر از اتاق ها هیچ گاه نیاز به حریم خصوصی و یا عایق صوتی ندارند زیرا اساس کار کارمندان در این اتاق ها، کار گروهی و تعامل و ارتباط است.

 

برای کنترل حریم خصوصی بصری اتاق های یک شرکت، پارتیشن های قابل جابجایی شیشه ای مات و یا ام دی اف ایده آل هستند، زیرا به طور کامل دید را مسدود می کنند. اگر حفظ حریم خصوصی مکالمات ضروری است، پارتیشن های شیشه ای تمام قد یا روی اسپندل را می توان به شیشه های دوجداره بسیار موثر مجهز کرد، بدون اینکه دفتر یا اتاق جلسه را از نور روز قطع کند.

دفتر یا اتاق کار چگونه با پارتیشن اداری تجهیز خواهد شد؟

حین پارتیشن بندی اداری کاربردی بودن یک فضای کاری نیز باید مطرح شود؛ بنابراین یک دفتر کار یا اتاق جلسه با پارتیشن فریم لس جذابیت بصری مناسب و سبکی کاملاً مدرن دارد؛ اما نصب اثاثیه پیچیده در آن دشوار خواهد بود. پارتیشن شیشه ای ام دی اف در این راستا مزیت بزرگی دارد، زیرا گشایش بصری قابل توجهی را ارائه می دهد و در عین حال امکان نصب میزها، فایل ها ها و سایر موارد ذخیره سازی را در امتداد قسمت صلب پارتیشن ها فراهم می کند.

به دلیل عبور نور و وجود دید بصری به اطراف، اغلب شرکت‌ها پارتیشن‌های شیشه‌ای را برای اتاق های کارمندان ترجیح می‌دهند.

کلام آخر:

قبل از بررسی چگونگی انتخاب پارتیشن اداری مدرن، لازم است به طور دقیق نیازهای شرکت خود را ارزیابی کنید. پارتیشن‌های متحرک را می‌توان به مرور زمان حذف یا جابه‌جا کرد، اما همیشه بهتر است که از قبل به نیازهای کارمندان فکر کنید تا از کارهای غیر ضروری و مکرر خودداری کنید، حتی اگر کار دشواری نباشد.

برای ارزیابی بهتر نیاز، لازم است تصوری از تعداد و نوع فضاهایی که باید تعیین شوند، وجود دارد. چند دفتر وجود خواهد داشت؟ آیا این دفاتر منفرد، یک پلتفرم فضای باز یا فضاهای کار مشترک هستند؟ اتاق های استراحت در کجا قرار خواهند گرفت؟ اتاق جلسه یا پذیرش مشتری چطور؟

هنگامی که تعداد و نوع فضاها مشخص شد، بدیهی است که اطمینان حاصل شود که هر یک از کارمندان می توانند از مساحت کافی برای دفتر یا میز کار خود بهره مند شوند به طوری در عین حال فضای کافی برای راهروها و مسیر رفت و آمد باقی بماند

امیدواریم با این نکات برای انتخاب پارتیشن های اداری مدرن بتوانید پارتیشن هایی را انتخاب کنید که واقعاً با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارند. برای دیدن نمونه پارتیشن های متنوع و مدرن اداری به صفحه محصولات شرکت محیط آرا مراجعه بفرمائید.

مقالاتی که شاید برایتان جالب باشند:

پارتیشن چیست؟ (معرفی انواع و کاربردها)

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

اصول پارتیشن بندی اداری

اشتراک گذاری
سوالات متداول
آیا امکان دمونتاژ کردن و جابجایی پارتیشن‌ها وجود دارد؟

بله. به دلیل ساختار پریوال  پارتیشن‌های اداری محیط آرا، امکان جابه‌جایی آن‌ها به دفعات و بدون ‌هیچ گونه آسیب دیدگی وجود دارد

چرا از پارتیشن استفاده می کنیم؟

مهمترین دلایل نصب پارتیشن، تقسیم فضا و ایجاد حریم خصوصی است. دلایل دیگر دکوراسیون و تزئین فضا و پایداری سقف است.

ارزان‌ترین پارتیشن شیشه‌ای اداری کدام مدل است؟

پارتیشن شیشه‌ای ساده (شفاف)، نسبت به انواع دیگر (مات، سوزنی و...) ارزان‌تر است.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید