8 ایده جذاب و مقرون به صرفه برای طراحی و بازسازی دفتر اداری
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

8 ایده جذاب و مقرون به صرفه برای طراحی و بازسازی دفتر اداری

چه طراحی دفتر چه نوسازی و تعمیرات آن نیاز به ایده هایی دارد تا دفتر کار شما را از دفاتر معمول دیگر متمایز کند و فضای اداری مناسب و خاص شرکت شما ایجاد شود؛ اما در این بین مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از کارآفرینان، علیرغم اینکه می دانند دفاترشان نیاز به برخی تغییرات دارد با این حال، آنها از صرف هزینه هر گونه اصلاحات اداری پرهیز می نمایند.

 

حقیقت این است که اصلاح یک دفتر لزوماً برای شما مستلزم هزینه بسیار زیادی نیست. این امر در مورد طراحی دفتر نیز صدق می کند. بودجه را می توان با نیازهای مشتری تنظیم کرد و متریال و مبلمان اداری را با هزینه هایی که می توان در نظر گرفت، تطبیق داد. همچنین به دنبال راه حل هایی باشید که به معنای افزایش بودجه بیش از حد لازم نباشد.

با رعایت برخی نکات ساده و کمی برنامه ریزی قبلی، متوجه تغییرات شگفت انگیزی خواهید شد که می توانید با بودجه ای نه چندان زیاد هم در ظاهر، مبلمان اداری، طراحی و دکوراسیون دفتر کار و هم در سبک کاری که می خواهید ایجاد کنید.

در این مقاله ما فهرستی از 9 روش مقرون به صرفه را گردآوری کرده ایم که می تواند به شما در ارتقای فضای کاری کمک کند.

 

1. اجازه دهید نور طبیعی به دفتر شما نفوذ کند

هیچ چیز بدتر از کار کردن در دفتری نیست که شبیه کمد تاریک و بدون پنجره است. قبل از اینکه شروع به فکر کردن در مورد نحوه نصب وسایل وحشتناک تر و بیش از حد شماره کنید، توقف کنید! سرمایه گذاری روی پنجره ها و نورگیرهای بزرگ و روشن در بازسازی اداری بهتر نیست. مطمئن باشید که نتایج خود گویای آن خواهد بود.

حتی اندکی نور خورشید که از پنجره ها می گذرد دنیایی متفاوت در دفتر شما ایجاد می کند. حتی تاریک ترین گوشه ها را با کارایی عالی روشن می کند و خلق و خوی کارمندان شما تغییر خواهد کرد.

در مطالعات متعدد نشان داده شده است که نور طبیعی نه تنها باعث افزایش رفاه کارکنان می شود. آنها همچنین بهره وری را در دفاتر افزایش می دهند.

مطمئناً کارمندان دفتر شما آزادی کار در فضای باز را ندارند، اما می‌توانید با نور طبیعی و فضاهای بزرگتر و سبزتر وقتی به اصلاح دفتر خود فکر می‌کنید، آزادی طبیعت را به داخل محیط کار بیاورید.

همچنین شایان ذکر است که تغییر پنجره ها و نورگیرها ممکن است در ابتدا کمی بیشتر از استفاده از روشنایی مصنوعی برای جبران کمبود نور طبیعی هزینه داشته باشد اما در دراز مدت به صورت استراتژیک می توانند در قبض برق شرکت شما صرفه جویی کنند. به همین دلیل نور طبیعی را یک سرمایه گذاری هوشمندانه به شمار آورید.

2. یک دفتر «سبز» ایجاد کنید:

این روزها، هنگام جذب استعدادها و مشتریان با کیفیت، زیبایی شناسی نکته کلیدی دفتر است. تزیین دفتر کار با برخی از گیاهان یک راه خوب و همچنین سودآور برای جذب و حفظ مشتری است؛ چه کسانی که قبلا شما را می شناسند یا کسانی که برای اولین بار از شرکت شما بازدید می کنند. همه آنها فضای دوستانه و طبیعی تری را مشاهده می کنند. همچنین کارمندان قدردان شرکت هایی هستند که یک دفتر کار فضایی راحت و دلپذیر برای کار باشد.

اجازه دهید نور طبیعی به دفتر شما نفوذ کند

3. انسان ها موجوداتی دوست داشتنی و متحد با طبیعت هستند (بیوفیلیا):

این بدان معنی است که انسان ها به طور غریزی میل به ارتباط با طبیعت و سایر اشکال زندگی ارگانیک دارند. کارمندان دفتر به طور متوسط ​​40 ساعت در هفته را. به صورت پشت میز کار در دفتر سپری می کنند. طبیعتاً این فضاها به دلیل امکان ارتباط انسان با دنیای طبیعی چندان معروف نیستند.

 شاید تعجب آور نباشد که تحقیقات نشان داده است که کارمندانی که در دفاتر سبزتر و پر از زندگی گیاهان کار می کنند بهره وری بیشتری دارند و معمولا روزهای مریضی کمتری را می گذرانند. مشخص نیست که آیا این به دلیل کیفیت هوای بهتری است که با گیاهان داخلی همراه است یا این که کارکنان در محیط اطراف خود احساس شادی بیشتری می کنند.

باغچه های عمودی معمولی و بام های پر از گیاهان آویزان هزینه بالایی دارند و مهمتر از همه طبیعی هستند. البته اگر می خواهید این کار را انجام دهید تا حس و حال دفتر خود را افزایش دهید؛ اما حتی تعداد کمی از گیاهان معمولی که در اطراف پراکنده شده اند، زیبایی دفتر شما را بهبود می بخشند.

4. پارتیشن اداری:

پارتیشن اداری تقریباً پنجاه سال پیش توسط شرکت مبلمان هرمان میلر معرفی شدند. پارتیشن های اداری برای به حداکثر رساندن فضای اداری طراحی شده اند. در حالی که به کارکنان احساس حریم خصوصی و استقلال می دهد.

محبوبیت پارتیشن های اداری در دهه های اخیر افزایش یافته است و کارفرمایان سعی می کنند به کارمندان و همکاران خود گزینه های جدیدی برای محیط های کاری در دفاتر خود ارائه دهند.

در گذشته اکثر پارتیشن های اداری یادآور اتاقک‌های خاکستری روح‌انگیزی فکر می‌کردند که با نور ملایم فلورسنت روشن می‌شدند بودند؛ اما اکنون دیگر اینگونه نیست؛ امروزه پارتیشن های اداری در طیف گسترده ای از سبک های مختلف در دسترس هستند. آنها می توانند فضا، ظاهر و همکاری در دفتر شما را بهبود بخشند و به کارکنان احساس بزرگتری از فضای خود می دهند.

از گیاهان در دفتر کار خود استفاده کنید.

شاید مقالات زیر برایتان جالب باشند:

سازماندهی صحیح فضای کاری چه مزایایی دارد؟

نحوه تجهیز دفتر کار به سبک اداری اسکاندیناوی: ایده ها و توصیه ها

نکات ضروری برای ایجاد یک دفتر تجاری کارآمد

 

5. از فضای موجود نهایت استفاده را ببرید:

اندازه فضا همیشه مهم نیست. با کمی ابتکار می توانید یک فضای کوچک را کاملاً به فضایی بسیار بازتر و مرتب تر تبدیل کنید. بهترین کار برای هر شرکتی ایجاد فضایی است که محیطی ارگونومیک و سالم برای کارکنانش ایجاد کند.

داشتن یک کسب و کار با دفاتر کوچک مدرن به این معنی نیست که شما باید کوچک فکر کنید. با این حال، باید برخی از تکنیک‌های بهینه‌سازی فضا را پیاده‌سازی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مبلمان اداری شما متناسب با تجارت شما است.

چیدمان های اداری کوچک موثر باید تا حد امکان اهمیت را در نظر داشته باشند تا درهم ریختگی را تا حد ممکن کاهش دهند.

ایده های ساده، مقرون به صرفه و موثر برای بهبود بهره وری حیاتی هستند. همیشه راه های مختلفی برای دستیابی به مدیریت هوشمند فضایی وجود دارد. با یک رویکرد خوب، یک دفتر کوچک می تواند به یک رویای چند منظوره تبدیل شود.

6. رنگ

هنگام تلاش برای بهبود ظاهر یک دفتر، کارهای رنگ آمیزی می تواند بسیار مفید باشد. در بسیاری از موارد یک کار رنگ آمیزی می تواند یک فضا را کاملا متحول کند. می‌تواند آن را بزرگ‌تر، تمیزتر و روشن‌تر نشان دهد.

رنگ ارزان است، اجرای آن آسان است و عالی عمل می کند. به گزینه های رنگ موجود و تأثیراتی که بر محیط کار شما می گذارند نگاهی بیندازید.

دیوارهای سفیدرنگ هایی سرد برای فضاهای کوچک، واضح، تمیز و جادویی عالی هستند و باعث می شوند فضای شرکت بزرگتر و جادارتر به نظر برسد. اگر رنگ سفید مورد علاقه شما نیست، همیشه می توانید ترکیب رنگ متفاوتی را انتخاب کنید. شاید رنگی که مناسب برند و لوگوی شرکت شما باشد نظرتان را جلب کند.

با در نظر گرفتن این موضوع باید مراقب باشید رنگ هایی را انتخاب نکنید که باعث کاهش احساس وسعت در فضا شود. این می تواند باعث شود که برخی از رنگ ها فضا را کوچکتر کرده و بیش از آنچه هست نشان ندهند. به خصوص اگر در دفتری با اندازه متوسط ​​کار می کنید.

برای کسانی که می خواهند به محل کار خود رنگی اضافه کنند یک نقاشی دیواری روی یکی از دیوارهای دفتر یک راه شگفت انگیز برای نمایش لوگوی شرکت شما است.

دیوارهای سفیدرنگ هایی سرد برای فضاهای کوچک، واضح، تمیز و جادویی عالی هستند

7. روی مبلمان اداری با کیفیت سرمایه گذاری کنید

این مهم است که مبلمان اداری، صندلی های اداری و ایستگاه های کاری مناسب برای فضای شرکت خود را ترکیب کنید. این دارایی شماره یک برای تجهیزاتی است که هنگام انجام تعمیرات اداری به آن نیاز دارید.

اهمیت این انتخاب به این دلیل است که مبلمان اداری ای که انتخاب می‌کنید به گردش کار و همکاری بین بخش‌های مختلف شرکت شما کمک می‌کند یا به آن آسیب می‌رساند. نحوه کار تحت تأثیر: نوع مبلمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توزیع آن بر اساس فضاهای اداری را متمایز می کند.

مبلمان اداری با کیفیت باید جذاب، پویا و کاربردی باشند. تجهیزات اداری ایده آل باید پاسخگوی نیازهای کارمندان باشد. همچنین باید الزامات در حال تغییر کسب و کار را برآورده کند.

 

راه حل هایی وجود دارد که با انواع مشاغل و بودجه ها سازگار است. در شرکت تولید مبلمان اداری محیط آرا، می توانید تنوعی از مبلمان های با کیفیت اداری را در رنج های متنناسب با بودجه های متفاوت بیابید.

8. یک کارشناس حرفه ای را استخدام کنید:

بیشتر اوقات یک کارشناس حرفه ای دکوراسیون و مبلمان اداری در نهایت اشتباهاتی را که توسط صاحبان کسب‌ وکار انجام می‌شود، تصحیح می‌کنند و سعی می‌کنند با انجام کار خود، در هزینه ها صرفه‌جویی کنند.

هر فرد حرفه ای برای یادگیری حرفه خود به سال ها نیاز دارد. اگر به عنوان مدیر یک شرکت به شخصه تجربه و دانشی ندارید که بدانید به دنبال چه چیزی باشید یا چگونه چیدمان صحیح شرکت را انجام دهید، ارزش دارد فردی را استخدام کنید که این کار را به نحو احسنت برای شما انجام دهد.

برای جلوگیری از غافلگیری ناخوشایند در صورتحساب نوسازی دفتر، مطمئن شوید که ایده ها و چیدمان دفتر خود را در مورد آنچه می خواهید قبل از شروع کار مشخص کرده اید.

به این ترتیب، شرکت بازسازی برنامه مشخصی برای پیگیری خواهد داشت. این کار باعث کاهش زمان (و پول) صرف تغییرات و بهبودهایی می شود که می خواهید در دفتر خود ایجاد کنید.

ما می توانیم در طراحی دفتر و انتخاب مناسب ترین مبلمان اداری به شما کمک کنیم. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

اندازه فضا همیشه مهم نیست. با کمی ابتکار می توانید یک فضای کوچک را کاملاً به فضایی بسیار بازتر و مرتب تر تبدیل کنید.

نحوه تجهیز و انتخاب مبلمان اداری دفتر مهندسی

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
سبک کلاسیک برای مبلمان اداری کدام فضاهای اداری مناسب است؟

سبک مبلمان اداری کلاسیک برای دفاتر حقوقی، دفاتر مدیریت، دفتر پزشکان و اتاق اساتید انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

طراحی پلان باز برای کدام شرکت ها مناسب تر است؟

طراحی پلان باز اداری برای فضاهای کوچک و شرکت هایی که نیاز بیشتری به کارهای تیمی و تبادل اطلاعات دارند بسیار مناسب است.

یک دفتر کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در یک دفتر کار نه تنها خود فضا مهم است، بلکه جادار بودن، سقف های بلند، پنجره های بزرگ و سایر ویژگی ها نیز قبل از اجاره یک دفتر کار باید در نظر گرفته شود.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید