چگونه تنظیم صندلی اداری ارگونومیک را تنظیم کنیم؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چگونه تنظیم صندلی اداری ارگونومیک را تنظیم کنیم؟

شما زمان زیادی را در حالت نشستن می گذرانید و ممکن است گاهی دردهای مکرر احساس کنید. وضعیت نشستن برای انسان طبیعی نیست، بدن تحت محدودیت های قابل توجهی قرار می گیرد که با اشتباهاتی که ما مرتکب می شویم تشدید می شود.

 

 

خرید یک صندلی اداری ارگونومیک به شما این امکان را می دهد که موقعیت هایی را که برای سلامتی شما مضر است اصلاح کنید، زیرا پشتیبانی بهتری از پشت ارائه می دهد و آن را راحت تر از یک محصول استاندارد می کند. برندهای بزرگ در حال حاضر طیف گسترده ای از صندلی های راحتی طراحی شده را با متریال پارچه یا چرم و در رنگ های مختلف ارائه می دهند. بیشتر صندلی‌های کار ارگونومیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با طیف وسیعی از مخاطبان سازگار شوند، زیرا هر عنصر با توجه به قد و وزن کاربر خود کاملاً قابل تنظیم است.

 

در ادامه همه مواردی که لازم است از نظر ارگونومی بدانید تا صندلی اداری ارگونومیک خود را به درستی برای راحتی و سلامت خود تنظیم کنید ارائه خواهیم داد:

 

تنظیم ارتفاع صندلی اداری ارگونومیک:

یک صندلی اداری ارگونومیک با توجه به ابعاد بدن کاربر و همچنین با توجه به ایستگاه کاری تنظیم می شود.

برای تنظیم صحیح ارتفاع صندلی اداری ارگونومیک، باید جلوی صندلی بایستید. ارتفاع صندلی چرخدار باید طوری تنظیم شود که درست زیر زانو باشد. پس از نشستن در پایین صندلی، پشت شما به خوبی در پشتی قرار می گیرد، پاهای شما باید بدون فشار روی ران ها روی زمین صاف باشد و زانوهای شما یک زاویه قائمه تشکیل دهند.

اکثر میزها قابل تنظیم نیستند، با این حال اگر مدل شما این امکان را ارائه دهد، به لطف حالت بهتر بدنه، راحتی و ارگونومی را به دست خواهید آورد. برای انجام این کار، پس از نشستن بر روی میز خود در موقعیت کاری، ارتفاع مناسب را انتخاب کنید، بازوهای شما باید زاویه راست تشکیل دهند.

در صورت لزوم از آنجایی که صندلی اداری ارگونومیک کاملاً قابل تنظیم است، تنظیم صندلی موقعیت راحت تری را تضمین می کند.

یک صندلی اداری ارگونومیک با توجه به ابعاد بدن کاربر و همچنین با توجه به ایستگاه کاری تنظیم می شود.

تنظیم یک صندلی اداری ارگونومیک:

روی یک صندلی اداری ارگونومیک، اغلب شکل خاصی با شیب از جلو به پایین (در زانوها) دارد تا گردش خون را تسهیل کند.

برخی از محصولات یک صندلی کشویی ارائه می دهند که عمق آن به خوبی مطابق سلیقه کاربر قابل تنظیم است. به طوری که پشت زانو را مسدود نمی کند، یا برای کج کردن کمی به سمت جلو، به این صندلی منفی می گویند. ممکن است برای یک کاربر با ابعاد فیزیکی کوچکتر لازم باشد که یک زیرپایی برای تکمیل ارگونومی ایستگاه کاری خود اضافه کند.

 

تنظیم پشتی صندلی اداری ارگونومیک:

صندلی های اداری ارگونومیک، برخلاف محصولات معمولی، مزیت اصلی مجهز بودن به پشتی قابل تنظیم را دارند که علاوه بر این، دارای مزیت داشتن شکل گرد طراحی شده برای حمایت خوب از قسمت بالایی بدن، به ویژه با وجود یک تکیه گاه کمری است... این بخش یک «برآمدگی» در پایین پشتی، نزدیک صندلی است.

برای تنظیم صحیح صندلی اداری ارگونومیک، باید صاف بنشینید و در عین حال مطمئن شوید که زانوهایتان با صندلی تماس نداشته باشد. سپس با استفاده از مکانیزمی که در کناره پشتی قرار دارد، شیب متناسب با موقعیت پشت خود را انتخاب کنید. تنظیم حمایت از کمر گاهی اوقات در برخی محصولات برای تنظیم آن بر روی قوس پشت کاربر در دسترس است. اگر نسخه صندلی شما پشتیبانی کمری را ارائه نمی دهد، می توانید پشتیبان اضافی به آن بیفزایید.

در نهایت، پشتی صندلی اداری ارگونومیک مجهز به یک سیستم مورب است، این اغلب یک مکانیسم سنکرون است (حرکت صندلی با تکیه گاه هماهنگ می شود)، به منظور جلوگیری از نشستن مهره ها در موقعیت ایستا؛ تنظیمی که اغلب فراموش می شود یا نادیده گرفته می شود و در عین حال برای یک وضعیت خوب مهم است، توصیه می شود که مقاومت پشتی را با توجه به وزن کاربر تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر صندلی اداری ارگونومیک شما پشت شما را به جلو هل می دهد، به این دلیل است که سیستم مقاومت آن به درستی تنظیم نشده است.

روی یک صندلی اداری ارگونومیک، اغلب شکل خاصی با شیب از جلو به پایین (در زانوها) دارد تا گردش خون را تسهیل کند.

تنظیم دسته های صندلی اداری ارگونومیک:

از نظر ارگونومی، دسته های ثابت برای صندلی اداری توصیه نمی شود. برای نسخه قابل تنظیم، تکیه‌گاه‌ها باید در قسمت داخلی میز یا میز کار قرار گیرند، بدون اینکه مانع از عبور شما از زیر میز شوند؛ بنابراین، آرنج‌های شما باید زاویه‌ای قائم داشته باشند و مچ ها باید در راستای آرنج باشند تا فشار روی عصب تونل کارپال هنگام استراحت روی پیشخوان یا صفحه کیبورد محدود شود.

طیف محصولات لوکس صندلی اداری ارگونومیک همچنین امکان تنظیم عمق و عرض دسته‌ها را فراهم می‌کند، این دسته‌ها حتی می‌توانند قابل جابجایی باشند، به طوری که بازوها نزدیک بدن باقی بمانند.

اما اگر تکیه‌گاه‌های صندلی اداری ارگونومیک شما قابل تنظیم نیست و مانع حرکات شما می‌شود یا مانع از اتخاذ موقعیت مناسب می‌شود، بهتر است آن‌ها را بردارید یا محصول مناسب‌تری خریداری کنید. این کار از درد بازوها، به خصوص در شانه ها، جلوگیری می کند.

شیب پشتی سر بر روی صندلی اداری ارگونومیک:

در حالی که برخی از صندلی‌ها دارای یک تکیه‌گاه بلند هستند که امکان استراحت سر را فراهم می‌کنند، سایر محصولات را می‌توان به پشتی سر با مکانیزم قابل تنظیم ارتفاع یا حتی قابل جابجایی مجهز کرد. تنظیم صحیح پشت سر، گردن را در وضعیت طبیعی و راحت نگه می دارد. او نباید فشار بیاورد.

 

موارد مناسب برای سلامتی شما:

استفاده از صندلی اداری ارگونومیک راه حلی موثر برای مبارزه با اثرات مضر نشستن طولانی مدت و ایجاد راحتی است. با این حال برخی از عادات خوب اضافی وجود دارد که می توانید با انجام آنها از درد ناشی از نشستن طولانی مدت پشت میز کار جلوگیری کنید و یا آن را کاهش دهید. این عادات عبارتند از:

  • هر ساعت 5 تا 10 دقیقه استراحت کنید، به خصوص اگر با کامپیوتر کار می کنید.
  • پاهای خود را به طور منظم دراز کنید.
  • موقعیت ها را در ایستگاه کاری خود تغییر دهید.
  • بالاتنه و بازوهای خود را بکشید.
  • فعالیت بدنی منظم داشته باشید یا حداقل سی دقیقه در روز پیاده روی کنید.
  • در زمان استراحت ناهار هوای تازه بگیرید و بیرون بروید.

شاید مقالات زیر برایتان جالب باشند:

طراحی به سبک ارگونومی

چرا یک میز ارگونومیک بخریم؟

استفاده از صندلی اداری ارگونومیک راه حلی موثر برای مبارزه با اثرات مضر نشستن طولانی مدت و ایجاد راحتی است.

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
چه تفاوتی صندلی‌های اداری معمولی با صندلی ارگونومیک دارند؟

مکانیسم صندلی‌ ارگونومیک این است که متناسب با به ابعاد بدن کاربر قابل تنظیم باشد اما صندلی‌های اداری معمولی قابلیت تنظیم محدودی دارند و معمولاً همگی در یک ابعاد استاندارد برای تمامی رنج کاربران تولید می‌شوند.

مضرات استفاده از صندلی غیراستاندارد چیست؟

در صورت استفاده از صندلی غیر استاندارد اداری، علاوه بر خستگی و عدم تمرکز، کارمندان دچار مشکلات ستون فقرات و شانه خواهند شد.

فاصله استاندارد میز کار از صندلی اداری چقدراست؟

بهتر است فاصله استاندارد میز کار از صندلی اداری 20-26 سانتی متر باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید