7 مورد از لوازم اداری ضروری برای کسب و کار شما
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

7 مورد از لوازم اداری ضروری برای کسب و کار شما

لوازم اداری بخش قابل توجهی از هزینه محصولات مصرفی یک شرکت را تشکیل می دهد. بهتر است که اولویت خود را به موارد ضروری از جمله تجهیزات کامپیوتر، مبلمان اداری، کمد بایگانی لوازم و میز چاپگر محدود کنیم.

 

 

ما با معرفی این  لوازم اداری ضروری برای کسب و کار شما، به شما کمک می کنیم تا آنچه را که باید داشته باشید تهیه کنید و خریدهای مقرون به صرفه و کاملا ضروری داشته باشید. در ادامه به بررسی لوازم اداری ضروری برای کسب و کار می پردازیم:

7 مورد از لوازم اداری ضروری برای کسب و کار:

 

1- تجهیزات کامپیوتر

تجهیزات کامپیوتری معمولاً گران ترین بخش بودجه مصرفی را تشکیل می دهند اما وجود این تجهیزات ضروری است. حتی سنتی‌ترین شرکت‌ها مجبور شده‌اند تجهیزات خود را مدرن نمایند و متناسب با عصر دیجیتال پیش بروند تا ارتباطات و مدیریت کسب ‌وکار را تسهیل کنند. بسته به اندازه و ماهیت فعالیت خود، تجهیزات رایانه خود را اندازه بگیرید و تعداد کامپیوتر های مورد نیاز، ظرفیت حافظه هر یک از آنها و نیاز به خرید تجهیزات ثابت یا قابل حمل را در عوض مشخص کنید.

2- چاپگر:

این تجهیزات اداری نیز یکی از ملزومات یک شرکت است. این روزها پرینترهای متنوعی در بازار وجود دارد که در برندها و مدل های بسیاری عرضه می شوند. بنابراین بسته به نیاز و بودجه خود می توانید چاپگری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. علاوه بر این، چاپگر نمی تواند بدون کارتریج جوهر کار کند. پس حتما کارتریج های مخصوصی را پیدا کنید که با برند و مدل چاپگر سازگار باشد.

3- کاغذ:

علیرغم اهمیت ارتباطات دیجیتال و غیر مادی بودن اطلاعات، مصرف کاغذ شرکت ها همچنان هزینه های قابل توجهی ایجاد می کند. بنابراین برای پس انداز و محافظت از محیط زیست، کاغذ بازیافتی را انتخاب کنید. امروزه کاغذهای گران قیمت و با وزن کم از الیاف گلوبولوس اکالیپتوس بکر و الیاف بازیافتی تولید می شوند.

مبلمان اداری عبارتی است برای تعیین تمام مبلمان، لوازم و لوازم جانبی که می‌تواند نمایانگر یک فضای کاری باشد.

4- مبلمان اداری:

مبلمان اداری عبارتی است برای تعیین تمام مبلمان، لوازم و لوازم جانبی که می‌تواند نمایانگر یک فضای کاری باشد. اگر در یک بخش تجاری کار می کنید، لزوماً به مبلمان اداری حرفه ای نیاز دارید. به عنوان مثال، می توانید یک دفتر فضای باز، یک دفتر کلاسیک، یک دفتر اجرایی، میز جلسه، صندلی، پیشخوان فروش و پارتیشن را انتخاب کنید.

بر اساس آخرین مطالعات چیدمان فضای اداری بر روحیه کارمندان موثر است و تأثیرات مثبتی بر بهره وری کارکنان دارد و همچنین باعث افزایش قابل توجه کارایی در کار، همکاری و بهبود ارتباطات می شود. عرضه مبلمان اداری بسیار زیاد و محدوده قیمت آن بسیار گسترده است. لذا مطمئن شوید که تجهیزات بادوام، با طراحی دلپذیر و مدرن و بالاتر از همه با ویژگی های ارگونومیک خوب را انتخاب کنید. مبلمان با کیفیت بدون شک یک سرمایه گذاری هوشمندانه است. با خرید مبلمان اداری با کیفیت و مناسب کارمندان شما از کار در محیطی دلپذیر و راحت راضی خواهند بود.

5- تجهیزات کوچک

این دسته شامل مواد نوشتاری مانند مداد، خودکار، نشانگر، دفترچه یادداشت، گلدان، منگنه و غیره است. برخی از این تجهیزات می تواند بخشی از استراتژی ارتباطی شما باشد؛ به این ترتیب می توانید این تجهیزات را با لوگوی شرکت خود شخصی سازی کنید و آن ها را به عنوان اقلام بازاریابی به شرکای خود در طول بازدیدهای فروش خود ارائه دهید.

در ادامه به معرفی و پیشنهاد برخی از تجهیزات کوچک از سری لوازم اداری ضروری می پردازیم:

لوازم جانبی میز اداری:

  • جامدادی لیوانی:

مهم این است که هر چیزی جای خود را داشته باشد و هر بار که از آن استفاده می کنید آن را در همان مکان قرار دهید، به این ترتیب همیشه سریع و بدون نیاز به فکر کردن به آن  دست خواهید یافت. برای نظم بخشی به محل قرارگیری مداد و خودکار هم می توانیم از جامدادی های متنوع لیوانی استفاده کنیم. این جامدادی ها می توانند بسیار مفید باشند و در عین حال به میزمان رنگ و زیبایی ببخشند.

  • کازیه:

بهترین راه را برای سازماندهی اسناد و مدارک دم دستی پیدا کنید؛ تا حد امکان اگر داخل کازیه قابل مشاهده نباشد بهتر است.

  • یک تقویم همیشه در معرض دید:

وجود یک تقویم که همیشه در دسترس و ترجیحا مقابل چشم کارمندان باشد نیز لازم به نظر می رسد. اگرچه امروزه می‌توانیم تقویم را در کامپیوتر یا تلفن همراه نیز مشاهده کنیم، اما خوب است که یکی از آن‌ها در نزدیکی میز کارمان نیز باشد.

این تقویم می تواند یک تقویم رومیزی یا یک تقویم دیواری باشد که به شما امکان می دهد قرار ملاقات ها و داده ها را ثبت کنید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد، اما فراموش نکنید که همیشه آن را در نزدیکی و دسترس خود داشته باشید.

یک کسب و کار اگر سازماندهی شده باشد بهتر عمل خواهد کرد. برای تسهیل این کار، لوازم جانبی بایگانی ضروری هستند

  • سطل زباله کاغذ:

یکی دیگر از عناصری که نمی توان در محیط اداری آن را از دست داد سطل زباله است؛ علیرغم اینکه عنصر  زیبایی نیست، بدون شک عنصری است که قرار است در طول مدت کار بسیار از آن استفاده کنیم. اگرچه به لطف کامپیوترها و غلط گیرها هر روز کاغذ کمتری دور می اندازیم، اما در نهایت همیشه کاغذهایی وجود دارند که به آنها نیازی نخواهیم داشت و باید دور بریزیم. بنابراین سطل زباله بخشی جدایی ناپذیر از چشم انداز هر اداره می باشد.

6- کمد بایگانی لوازم:

یک کسب و کار اگر سازماندهی شده باشد بهتر عمل خواهد کرد. برای تسهیل این کار، لوازم جانبی بایگانی ضروری هستند: کشوهای میز، زونکن، پوشه‌های مقوایی، این شما هستید که از بین تمام مدل‌های موجود باید تصمیم بگیرید که کدام اقلام به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند. نکته کلیدی این است که فضاهای کاری را پاک کنید و اطلاعات را بر اساس مناسب ترین معیار (الفبایی، زمانی یا اولویت) طبقه بندی کنید تا در صورت نیاز سریع به آن دسترسی داشته باشید.

 برای اسنادی که بایگانی آن‌ها مهم است، می توانید فایلینگ اداری یا کردنزا را انتخاب کنید که بتوانید در صورت نیاز درب آنها را قفل کنید. فایلینگ و کردنزا را می توانید در مکانی دورتر از میز کارمندان قرار دهید تا هم فضای کافی در اطراف میز کار خود داشته باشند و هم بتوانند در مواقع نیاز به آسناد دسترسی پیدا کنند. معمولا اسناد و پرونده هایی که به طور روزانه استفاده می شوند در کشوی میز قرار می گیرند تا برای استفاده از آن ها کارمندان مجبور به حرکت و جا به جایی نباشند.

7- دستگاه خردکن کاغذ:

در نهایت، برای پردازش اسناد منسوخ یا پیش‌نویس‌هایی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، یک خردکن سند تهیه کنید. این خرید عاقلانه به شما این امکان را می دهد که از کسب و کار خود در برابر نشت اطلاعات و سرقت هویت محافظت کنید و همچنین از داده های شخصی مشتریان و تامین کنندگان خود محافظت کنید. دستگاه خرد کن سند یک قطعه از لوازم اداری ضروری و بسیار کارآمد است که کاغذ را به نوارهای نازک تبدیل می کند.

 برای اسنادی که بایگانی آن‌ها مهم است، می توانید فایلینگ اداری یا کردنزا را انتخاب کنید که بتوانید در صورت نیاز درب آنها را قفل کنید.

 

مقالاتی که شاید برایتان جالب باشند:

نکات ضروری برای ایجاد یک دفتر تجاری کارآمد

ویژگی های یک میز اداری ایده آل

 

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
لوازم اداری ضروری کدامند؟

مبلمان اداری، تجهیزات جانبی کوچک، کمد بایگانی اسناد، دستگاه خرد کن، پرینتر یا چاپگر و کاغذ از مهم ترین لوازم اداری ضروری برای هر اداره ای به نظر می رسند.

ضروری ترین مبلمان اداری کدامند؟

میز کار کارمندی (میز کارشناسی، میز معاونت، میز کار گروهی)، میز مدیریت، میز کنفرانس، صندلی اداری، پارتیشن و فایلینگ اداری از مهم ترین و ضروری ترین مبلمان اداری برای سازمان ها هستند.

آیا پارتیشن اداری در ابعاد دلخواه قابل سفارش است؟

بله شرکت محیط آرا آماده همکاری در زمینه تولید پارتیشن اداری در ابعاد و جنس های متنوع می باشد. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید