ویژگی های یک میز اداری ایده آل
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

ویژگی های یک میز اداری ایده آل

در یک شرکت حرفه ای، هر جزئیات مبلمان اداری باید طوری طراحی و انتخاب شود که حداکثر کارایی را داشته باشد و در عین حال زیبایی داشته باشد و مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد.

 

میز اداری جزو آن دسته از انواع مبلمان اداری است که اغلب در مرحله انتخاب دست کم گرفته می شود. در حالی که برعکس انتخاب مدل میز اداری باید هدف اصلی این باشد که محیط کار دلپذیر باشد زیرا محل کار محیطی است که ما بیشتر ساعات زندگی روزمره خود را در آن می گذرانیم.

پارامترهای انتخاب میز اداری ایده آل:

اصل کلی که باید راهنمای انتخاب میز اداری ایده آل باشد کاربردی بودن و راحتی آن است. حین کار بهتر است تمامی لوازم جانبی در دسترس کارمندان باشند، زیرا یک مکان با امکانات تکمیل، سازماندهی کار را تسهیل می کند، رفاه ایجاد می کند، سرعت کار را بالا می برد و بهره وری را افزایش می دهد. این دسترسی از طریق امکانات جانبی یک میز ایده آل اداری فراهم می گردد.

هنگام انتخاب میز اداری ایده آل برای دفتر کارتان بهتر است پارامترهای زیر را ارزیابی کنید:

  • عملکرد:

در حالت نشسته بهترین عملکرد یک میز اداری ایده آل زمانی است که فرد بتواند تا حد ممکن وسایل مورد نیاز کار دسترسی داشته باشد و حرکت زیادی نداشته باشد؛ این حالت به این معنی است که اندازه میز اداری درست است (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک)، طراحی ارگونومیک دارد، ارتفاع مناسبی دارد و فضای کافی برای نگهداری وسایل مورد نیاز دارد.

  • اندازه:

انتخاب اندازه میز اداری باید هم بر اساس فضاهای موجود و هم بر اساس نقش عملیاتی فردی که در آن موقعیت کار می کند انجام شود. یک ایستگاه کاری برای یک مرکز تماس به فضای کمتری نسبت به یک مسئول پذیرش یا منشی نیاز دارد، همانطور که میز کار یک مسئول دفتر در مقایسه با میز اداری یک طراح کوچکتر است.

اصل کلی که باید راهنمای انتخاب میز اداری ایده آل باشد کاربردی بودن و راحتی آن است.

  • زیبایی شناسی:

جنبه زیبایی‌شناختی یک محیط بر ما تأثیر روانی دارد و بر روحیه ما تأثیر می‌گذارد. یک فضای کسل کننده و ناخوشایند تأثیر منفی دارد و این تاثیر که به نوبه خود بر بهره وری ما اثر منفی می گذارد. برعکس وقتی یک محیط به دقت طراحی شده باشد ما انگیزه بیشتری برای کار خواهیم داشت.

علاوه بر رضایت کارکنان زیبایی شناسی محل کار می تواند بر رفاه کارمندان تأثیر بگذارد. فضای داخلی دلپذیر استرس را کاهش می دهد. به خصوص زمانی که از تم های طبیعی و آثار هنری استفاده می شود. هنگامی که کارمندان مجبور به کار در دفاتر با طراحی ضعیف یا ناکارآمد می شوند، می تواند سطح استرس را افزایش داده و بهره وری را کاهش دهد. اگر کارمندان مجبور باشند در یک محیط اداری با تجهیزات و مبلمان اداری ناکارآمد کار کنند، این مورد می تواند بر کارایی آنها تأثیر منفی بگذارد.

به لطف فضای کاری با رعایت اصول زیبایی شناختی، شرکت ها فرصت های شغلی بهتری دارند. شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک نیازهای کارکنان خود را در اولویت قرار می دهند و در طراحی و عملکرد دفتر پیشرو هستند. شرکت‌هایی که محیط رضایت ‌بخش‌تری را برای کار ارائه می‌دهند، احتمالاً کارکنان خود را مدت زمان بیشتری حفظ می‌کنند. اگر کارکنان شادتر باشند، احتمال بیشتری برای سالیان متوالی همکاری با یک سازمان وجود دارد.

اما در مورد مبلمان اداری و به خصوص میز اداری باید به این فکر کنید که عملکرد آن میز چگونه خواهد بود. دفاتری هستند که پذیرای افراد هستند که به محلی برای جلسات تبدیل می شوند، در حالی که برخی دیگر بسته تر هستند و هرگز پذیرای افراد خارجی نخواهند بود. در مورد اول مهم است که میز به زیبایی دفتر و همچنین به عملکرد لازم برای ملاقات بین دو یا چند نفر کمک کند. مطمئناً نمی‌توانید با مشتری روی میز کاری نامرتب با فضای کم جلسه داشته باشید.

  • مواد و متریال:

میز اداری را می توان با مواد مختلف ساخت. چوب به اشکال مختلف، لمینت، پلاستیک، شیشه و فلز اصلی ترین آنها هستند. هر یک از این متریال نه تنها به مقاومت سطح کمک می کند و بر مدت زمان در زمان تأثیر می گذارد، بلکه بر تمیزی و بهداشت نیز تأثیر می گذارد. میز اداری با چوب گردویی مطمئناً ظریف تر و تمیز کردن آن دشوارتر از میز لمینت شیشه ای یا پلاستیکی است. بسته به نوع دکوراسیون اداری خود می توانید یکی از این متریال ها را انتخاب کنید.

انتخاب اندازه میز اداری باید هم بر اساس فضاهای موجود و هم بر اساس نقش عملیاتی فردی که در آن موقعیت کار می کند انجام شود.

  • قابلیت تنظیم:

همانطور که می دانید میزهای اداری ای وجود دارد که می توان ارتفاع آنها را تنظیم نمود، در حالی که بقیه میزها ثابت هستند، اما مجهز به زیرپایی تنظیم شونده هستند. امکان بهره مندی از عناصر قابل تنظیم ضروری است زیرا شما می توانید مبلمان را با نیازهای فرد تطبیق دهید.

عملکرد یک میز اداری:

یک میز داخل اتاق کار با ترکیب مدولار آن مشخص می شود: میز کار در واقع از لوازم جانبی مختلفی تشکیل شده است، همانطور که بخش های بالای آن متفاوت است. سازماندهی موثر فضاها ضروری است تا بتوانید به طور کارآمد کار کنید و احساس شایستگی و ایمنی را به مشتریان منتقل کنید. از قفسه های بالایی می توان برای قرار دادن صفحه نمایش کامپیوتر، اسکنر، چاپگر و سایر وسایل ضروری برای کار استفاده کرد. محافظت از میز توسط قفسه ضد لغزش به شما امکان می دهد با حداکثر راحتی بنویسید و کار کنید.

چگونه یک میز اداری کارآمد ساخته می شود؟

ترجیحاً روی میز کاری تمرکز کنید که تا حد امکان کشوهایی داشته باشد که تمام اسنادی که برای کار نیاز دارید و همچنین وسایل شخصی را در خود جای داده و ذخیره کنید.

ویژگی های میز مدیریت:

همانطور که می دانید یک میز مدیریت را نمی توان و نباید مانند هر مبلمان اداری دیگری در نظر گرفت: میز مدیریت هسته کل دفتر است که بقیه مبلمان اداری باید متناسب با آن انتخاب شوند. میز مدیریت باید به مدیر اجازه دهد تا به روشی راحت و کاربردی به انجام امور کاری خود بپردازد و در عین حال از متریالی ساخته شده باشد مقاوم و ماندگار باشد: برای مثال قفسه های میز اداری هر روز تحت فشارهای زیادی قرار می گیرد و به همین دلیل است که از یک متریال با کیفیت تهیه می شود.

ساختار روی صفحه میز اداری نیز باید به نحوی باشد که از آثار و خراش های قابل مشاهده جلوگیری کند. روی میزهای چوبی تولیدی شرکت محیط آرا با انواع روکش های ملامینه، هایگلاس و غیره (با توجه به انتخاب مشتری) نصب می گردد تا میز از این خراش ها و آسیب های سطحی در امان بماند. علاوه بر این، زمانی که چوب میز اداری منشأ خوبی داشته باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد تعمیر و نگهداری آن در طول زمان کاهش می یابد؛ کافی است سطح میز اداری را با یک پارچه پاک کنید تا گرد و غبار تمیز شود. اگر میز شیشه ای را ترجیح می دهید پیشنهاد می دهیم که از پوشش های ضد لغزش استفاده کنید.

فضای داخلی دلپذیر استرس را کاهش می دهد

فضای داخلی دلپذیر استرس را کاهش می دهد

مقالاتی که شاید برایتان جالب باشند:

 مزایای خرید مبلمان اداری ملامینه چیست؟

میزهای مدیریت چوبی؛ انواع و ویژگی‌ها

نکات کلیدی برای انتخاب مبلمان اداری مناسب

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
مزایای خرید میز اداری چوبی با روکش ملامینه چیست؟

میز اداری ملامینه مزایای زیادی از جمله استحکام بالا، مقاومت در برابر ضربه، نگهداری آسان، ظاهر زیبا و غیره دارد.

ملامین چیست؟

ملامین روکشی است که از ذرات چوب و رزین تشکیل شده است که با مراقبت خوب تا مدت ها نیازی به تعمیر ندارد و از مقاومت خوبی برخوردار است.

پارامترهای انتخاب میز اداری ایده آل چیست؟

عملکرد، اندازه، زیبایی شناسی، مواد و متریال، قابلیت تنظیم از جمله پارامترهای موثر در انتخاب میز اداری ایده آل هستند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید