5 سبک محبوب مبلمان اداری کدامند؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

5 سبک محبوب مبلمان اداری کدامند؟

انتخاب سبک مناسب برای مبلمان اداری برای ایجاد محیطی دلپذیر برای زندگی و ایجاد تصویری از حرفه ای بودن به کار شما ضروری است. اما چگونه بفهمیم کدام سبک برای دفتر اداری مناسب است؟ پاسخ این است که بدانید چگونه تعادل خوبی بین زیبایی شناسی و عملکرد ایجاد کنید به طوری که همیشه در محل کار احساس راحتی کنید.

 

در این مقاله لیستی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سبک‌های مبلمان اداری ارائه داده ای که می‌توانید در طراحی داخلی و خرید مبلمان اداری یکی از بهترین سبک‌ها را انتخاب کنید.

محبوب ترین سبک های مبلمان اداری

  • مبلمان اداری به سبک کلاسیک
  • مبلمان اداری به سبک مدرن
  • مبلمان اداری به سبک صنعتی
  • مبلمان اداری به سبک اسکاندیناوی
  • مبلمان اداری سبک مینیمال

 

1-دفتر کار را به سبک کلاسیک مبلمان کنید:

سبک اداری کلاسیک جاودانه و در واقع سبکی بی‌زمان است. با نگاهی به گذشته، متوجه می شویم این سبک مبلمان هرگز از مد نمی افتد. به لطف مبلمان اداری ای که دارای محفظه های زیادی در داخل آن است، می توان فضاهای کاری را به بهترین شکل ممکن بهینه کرد تا یک دفتر کار کاربردی ایجاد شود.

سبک اداری کلاسیک در محیط کار بیانگر اقتدار و حرفه ای بودن است و با استفاده از چوب و رنگ های گرم مشخص می شود. فضا در یک دفتر به سبک کلاسیک جدی و ظریف است. صندلی های راحتی که به سبک کلاسیک انتخاب می کنید اکثرا چرم هستند. میزهای اداری سبک کلاسیک چوب های محکم و با کیفیتی دارند. مبلمان اداری به این سبک می تواند از چوب درختانی مانند گیلاس، بلوط یا شاه بلوط ساخته شود. برای تزیین و تکمیل محیط شرکت، تابلوهای رنگ روغن آویزان شده روی دیوار، فرش و عتیقه لوازم مناسبی هستند.

برای اینکه به دفتر خود جلوه ای کلاسیک بدهید، می توانید به لوازم جانبی خوب نیز تکیه کنید. خواه گیاه باشد، شمع یا پخش کننده عطر، همگی باید با دقت انتخاب شوند و همه چیز باید به دفتر اداری شما ارزش افزوده و شخصیت ببخشد. از پذیرایی گرفته تا اتاق جلسات، از اتاق اجرایی تا اتاق عملیات، مبلمان اداری و عناصر هیچ کدام از اتاق ها را نمی توان به شانس واگذار کرد.

سبک اداری کلاسیک برای چه کسانی مناسب است؟

یک دفتر با مبلمان اداری کلاسیک برای مکان های رسمی مانند دفاتر ریاست، دفاتر حقوقی، دفاتر اسناد رسمی، پزشکان خصوصی و اساتید ایده آل است.

سبک اداری مینیمال در دفاتری که کارایی و کاربردی بودن حرف اول را می زند ایده آل است

2- دفتر به سبک اداری مدرن:

میزهای شیشه ای و صندلی های راحت و کاربردی، با جزئیات فلزی یا پلاستیکی، ویژگی سبک اداری مدرن است. دفتری که به این سبک مبله شده است روشن است، خطوط مبلمان تمیز و مواد استفاده شده دارای روکش های لاکی براق یا مات است. در سبک اداری مدرن رنگ غالب سفید است که می تواند در تضاد با رنگ های قوی مانند سیاه و خاکستری و یا با رنگ های روشن استفاده شود.

سبک اداری مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

مبلمان اداری به سبک مدرن به دلیل وجود مبلمان با خطوط ضروری که به شما امکان می دهد فضاها را بهتر بهینه کنید، به خوبی با یک دفتر کار با ایستگاه های کاری متعدد سازگار است. اگر در بخش فناوری کار می کنید، اگر مهندس هستید یا می خواهید دفتر کار شما تصویری از کارایی و به روز بودن را به مخاطبین منتقل کند، سبک اداری مدرن انتخاب مناسبی است.

مقالاتی که شاید برایتان جالب باشد:

بهترین طراحی دفتر کار و فضاهای اداری

دفتر هوشمند اداری و ویژگی های آن

3- سبک اداری صنعتی برای دفتر:

سبک اداری صنعتی برای کسانی ایده آل است که می خواهند دفتر کار را با سبکی بدیع و خلاقانه با استفاده از متریال و خطوطی که آن را خوشایند و شیک می کند، مبلمان کنند.

موادی که برای مبلمان و میز باید انتخاب کنید اساساً فلزات آهنی (کروم یا گالوانیزه) و همچنین چوب و مس هستند که به سرد نکردن محیط کمک می کنند. سبک اداری صنعتی اجازه می دهد تا یک بازی خوب از تضادها در محیط کار به وجود بیاورید؛ در سبک اداری صنعتی یک لامپ قدیمی و یک صندلی اداری مدرن از جنس چرم می توانند در کنار یکدیگر به خوبی قرار گیرند و هارمونی زیبایی به وجود بیاورند.

 دفتر کار به سبک اداری صنعتی می تواند دارای میزهای اداری فلزی، صندلی اداری راحت به رنگ مشکی و یک کتابخانه دیواری فلزی باشد.

سبک اداری صنعتی برای چه کسانی مناسب است؟

سبک اداری صنعتی به طور گسترده ای برای مبلمان فضای باز یا در محیط های تجاری استفاده می شود. دفتر با مبلمان اداری صنعتی خلاقیت را به شما منتقل می کند و اگر معمار هستید یا دارای آژانس های ارتباطی و بازاریابی هستید سبک اداری صنعتی انتخابی عالی برای شماست.

سبک اداری اسکاندیناوی برای مبلمان اداری ای مناسب است که می خواهد حس نظم، تمیزی و کاربردی بودن را منتقل کند.

4- اتاق کار را به سبک اداری اسکاندیناویایی مبلمان کنید:

عنصری که یک دفتر به سبک اداری اسکاندیناوی را تبدیل می کند قبل از هر چیز روشنایی است. سبک اداری اسکاندیناویایی رابطه با عناصر طبیعی را افزایش می دهد و چوب را به بهترین وجه خود تبدیل و از آن استفاده می کند. در سبک اداری اسکاندیناویایی عناصری مانند فلز و شیشه بسیار کم استفاده می شوند. تمامی مبلمان های اداری و عناصر در این سبک، شفاف و واضح هستند زیرا نور زیادی در دفتر وجود دارد و از رنگ سفید به خوبی بهره گرفته شده است. چوب های استفاده در میزهای اداری به رنگ طبیعی خود هستند تا حس نزدیکی به طبیعت را بیشتر منتقل کنند. مبلمان اداری اسکاندیناوی دارای طراحی کاربردی و ضروری است که به سمت سادگی و عملکردی بودن پیش رفته است.

 در سبک اداری اسکاندیناویایی تقسیم بندی بین فضاها در محیط های مشترک با پارتیشن اداری شیشه ای و پنل های شفاف انجام می شود که به نور اجازه ورود به هر گوشه دفتر را می دهد و در عین حال حریم خصوصی مناسبی را ایجاد می کند و احساس باز بودن فضا را حفظ می کند.

دفتر فضای باز به سبک اداری اسکاندیناوی با میزهای چوبی سفید و روشن قابل تشخیص است.

سبک اداری اسکاندیناوی برای چه کسانی مناسب است؟

سبک اداری اسکاندیناوی برای مبلمان اداری ای مناسب است که می خواهد حس نظم، تمیزی و کاربردی بودن را منتقل کند. سبک اداری اسکاندیناوی برای یک دفتر فنی یا دفاتر نقشه برداری ایده آل است.

5- سبک اداری مینیمال برای دفتر:

مبلمان اداری به سبک مینیمال به معنای ساده سازی تا حد امکان، جهت دادن همه چیز به سمت عملکرد و زیبایی و خطی بودن است.

در سبک اداری مینیمال، طراحی همواره ضروری و کاربردی است. رنگ های سفید، سرمه ای، خاکستری و سایه های ملایم سبز، صورتی یا حتی زرد برای سبک اداری مینیمال انتخابی عالی هستند. مبلمان اداری و میز کار در این سبک با خطوط و اشکال مشخص و از شیشه و فلز ساخته شده اند.

سبک اداری مینیمال برای چه کسانی مناسب است؟

سبک اداری مینیمال در دفاتری که کارایی و کاربردی بودن حرف اول را می زند ایده آل است. این سبک برای یک دفتر عملیاتی یا محیط کار مشترک ایده آل است.

سبک اداری صنعتی برای مبلمان فضای باز یا در محیط های تجاری استفاده می شود.

  • کلام آخر:

تمامی پنج سبک بررسی شده برای مبلمان اداری در این مقاله از سبک های پر کاربرد و محبوب در سراسر جهان هستند که با توجه به نوع دکوراسیون داخلی و سبک به کار برده شده در طراحی داخلی محیط اداری خود می توانید از آن ها به بهترین وجه ممکن بهره ببرید.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
برای دفاتر مهندسی و معماری کدام سبک مبلمان اداری مناسب است؟

سبک اداری صنعتی انتخاب مناسبی برای مبلمان اداری دفاتر مهندسی و معماری است.

سبک کلاسیک برای مبلمان اداری کدام فضاهای اداری مناسب است؟

سبک مبلمان اداری کلاسیک برای دفاتر ریاست، دفاتر حقوقی، دفتر پزشکان خصوصی و اتاق اساتید انتخابی مناسب به نظر می رسد.

سبک اسکاندیناویایی برای مبلمان اداری کدام فضاهای اداری مناسب است؟

سبک اسکاندیناویایی برای مبلمان اداری دفتر فنی یا دفاتر نقشه برداری مناسب می باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید