کلیدهایی برای انتخاب میز کنفرانس
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

کلیدهایی برای انتخاب میز کنفرانس

میز کنفرانس یک قطعه کلیدی در هر دفتر یا شرکت است، بر روی میز کنفرانس تصمیمات مهم اتخاذ می گردد؛ جلسات، لحظات تعیین کننده ای برای هر سازمانی هستند، جایی که مکالمات مهمی انجام می شود، معاملات تجاری بسته می شود و یا اولین تصویر در ذهن مشتری ایجاد می شود. تمرکز بر روی مبلمان ارگونومیک و زیبایی اتاق کنفرانس و میز جلسات به ما اجازه می دهد تا برنامه ریزی مناسبی برای جلسات داشته باشیم و یک فضای رسمی و دلپذیر برای انجام جلسات در اختیار مشتریان  و یا همکاران قرار دهیم.

 

چه در حال بازسازی اتاق کنفرانس یا طراحی دفتر جدید خود باشید، بهتر است مبلمانی را پیدا کنید که برای شما، مشتریان و کارمندان شما مناسب باشد. امروزه شرکت های بزرگ شروع به تمایز اتاق جلسات بر حسب نوع جلسات رسمی و غیررسمی کرده اند و برای هر کدام فضاهای چند منظوره ایجاد کرده اند.

انواع فضا برای برگزاری جلسات:

  • فضاهای ملاقات رسمی

این نوع فضا معمولاً کمی انحصاری‌تر است، باید محیطی کاملاً دور از حواس‌پرتی باشد و به کسانی که گرد هم می‌آیند اجازه دهد فقط روی موضوع مورد بحث تمرکز کنند. به طور کلی تزئینات این گونه اتاق های جلسات کمتر است.

در این نوع فضاها تقریباً همیشه به مسائل محرمانه رسیدگی می شود، بنابراین از پارتیشن اداری برای کمک به جداسازی و ایجاد عایق صوتی استفاده می شود، با این حال، در سال های اخیر از پارتیشن های شفاف مانند پارتیشن های شیشه ای برای گسترده نمایش دادن فضاهای اداری و همچنین درک مثبت از کارکنان و مشتریان استفاده شده است.

  • فضاهای ملاقات غیر رسمی

این نوع محل های ملاقات اخیراً محبویت زیادی در بین صاحبان شرکت داشته است. این گونه اتاق های جلسه می توانند فضاهای باز با فضاهای کوچک و مبلمان های مختلف باشند. ویژگی های این فضاها باید باعث راحتی استفاده کنندگان گردد در عین حال این فضا باید همه کاره و انعطاف پذیر باشد تا بتوان از آن برای جلسات سرع و نه چندان رسمی استفاده نمود.

یکی از مفاهیم اساسی برای اتاق جلسات راحتی است؛ برای این منظور در اتاق کنفرانس باید از صندلی اداری  مناسب نیز استفاده کنید

این نوع جلسات و فضاها هر روز بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا ثابت شده است که عملکرد همکاران و حاضرین در جلسه را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

چه برای مجالس رسمی و چه غیررسمی، جزئیات کلی اما مهم زیادی وجود دارد که باید هنگام طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از این جزئیات اشاره می کنیم:

نکات مهم قبل از خرید میز جلسات:

1- مبلمان

اتاق های جلسه برای بحث در مورد موقعیت های تجاری و پیشنهادات طراحی شده اند. مطمئن شوید که اتاق کنفرانس شما مجهز به مبلمان کاربردی بر ای انجام جلسات می باشد.

یک میز کنفرانس معمولا در وسط اتاق قرار می گیرد تا همه بتوانند یکدیگر را ببینند و بشنوند. همچنین مهم است که همه شرکت کنندگان بتوانند تخته سفید یا صفحه نمایش مطالب مربوط به جلسه را ببینند. این اتاق باید یک فضای کاری مشارکتی و انعطاف پذیر باشد، زیرا همه جلسات اهداف یکسانی ندارند.

 2- اندازه اتاق جلسه 

مهم است که قبل از خرید، اتاق جلسه را اندازه گیری کنید تا ایده روشنی از اندازه مبلمانی که قرار می دهید داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که موارد دیگری مانند محل قرارگیری پنجره ها و درها را نیز در نظر بگیرید.

مهم است که طراحی اتاق را در نظر بگیرید تا مبلمان اداری متناسب با فضا را به دقت انتخاب کنید، بدون اینکه فراموش کنید جایی برای حرکت افراد در نظر بگیرید. اگر نمی دانید چگونه اتاق های جلسه را تزئین کنید و اندازه آن را در نظر نمی گیرید، اتاق کنفرانس می تواند به طرز ناراحت کننده ای شلوغ به نظر برسد.

میزهای جلسات باید منتقل کننده تصویر شرکت باشند و در ایجاد ذهنیت مثبت در افراد عملکرد خوبی داشته باشند.

 3- منابع برق 

وجود منبع تغذیه روی میز کنفرانسی مزیتی است که باید به طور جدی در نظر بگیرید. وصل کردن پریزها به طور مستقیم به میز کنفرانس، برق رسانی به پروژکتورها، رایانه ها، تلفن ها و همه دستگاه های الکترونیکی را آسان می کند.

شرکت محیط آرا تولید کننده میزهای کنفرانسی است که مجهز به الکتریک باکس برای دسترسی آسان به پریز برق هستند.

راهنمای خرید مناسب‌ترین میز کنفرانس

میز جلسه متناسب با هویت شرکت شما

هویت سازمانی اصلی است که با شخصیت سازمان مرتبط است و تعیین می کند که برای رسیدن به اهداف شرکت چه چیزی نیاز است. هویت سازمانی باید در هر از عناصر مبمان های اداری شرکت تجسم یابد و اساسا همانند یک مهر شخصی در همه عناصر اداری شرکت وجود داشته باشد. میز اداری، میز مدیریت، فایلینگ و میز کنفرانس از جمله مبلمان های پرکاربردی هستند که در همه شرکت ها وجود دارند و در انتخاب طرح و رنگ می بایست با هویت سازمان و برند تجاری شرکت همخوانی داشته باشند.

به طور خاص میزهای جلسات باید منتقل کننده تصویر شرکت باشند و در ایجاد ذهنیت مثبت در افراد عملکرد خوبی داشته باشند.


دفاتر مدرن: میزهای کنفرانس مدرن

میزهای اتاق جلسه مدرن همه چیزهایی را که یک فرد ممکن است در طول جلسات طولانی یا مکالمات حساس به آن نیاز داشته باشد را باید فراهم کند. این میزها باید به لوازم جانبی مجهز باشند تا حین جلسات مجبور به قطع جلسه برای انجام برخی امور مانند دسترسی به پریز برق و غیره نداشته باشید.

میزهای جلسه مدرن می توانند دارای محفظه هایی برای قرار دادن کاغذها، جا لیوانی برای جلوگیری از ریختن نوشیدنی ها و فضای کافی برای قرار دادن لپ تاپ باشند.

گزینه دیگر این است که مبلمان دیگری مانند میزهای کمکی برای ارائه سخنرانی یا قرار دادن تجهیزات الکترونیکی را انتخاب کنید. برای این کار می توانید از میزهای ال یا یو شکل استفاده کنید زیرا این میزها همه کاره هستند و فضا را به حداکثر می رسانند.

میز کنفرانس باید متناسب با برند و هویت سازمان انتخاب گردد.

آنچه که یک  میز ایده آل باید برای اتاق جلسه شما داشته باشد

  •  تصویر ذهنی مناسب

همه ما می دانیم که چقدر تصویر در یک شرکت مهم است نکته کلیدی ایجاد محیط های گرم و پرهیز از خصومت در آنها  است. تصویری که ما از اتاق های جلسه خود منتقل می کنیم بسیار مهم است. به همین دلیل است که این تصویر همیشه باید کامل باشد و اتاق کنفرانس هر چیزی را که افراد استفاده کننده حاضر در آن ممکن است در طول جلسات نیاز داشته باشند ارائه دهد.

  • راحتی:

دومین مفهوم اساسی برای اتاق جلسات راحتی است؛ برای این منظور در اتاق کنفرانس باید از صندلی اداری مناسب نیز استفاده کنید. به بیان دیگر باید  محیطی ایجاد کنید که در آن همه احساس خوبی داشته باشند. صندلی های اتاق جلسات اغلب بدون توجه به راحتی افراد استفاده کننده انتخاب می شوند و این یک اشتباه بزرگ است زیرا در این حالت افراد حاضر در جلسه خیلی زود خسته می شوند و جلسه  هرگز کارایی لازم را نخواهد داشت. به همین دلیل اگر می خواهید سرمایه گذاران تا انتهای جلسه مشتاق شنیدن صحبت های شما باشند می بایست محیطی راحت برای نشستن آن ها در طول جلسه ایجاد کنید.  

  • ماندگاری:

میزهای کنفرانس از عناصر مبلمانی هستند که معمولاً برای مدت طولانی دوام می آورند. هم به دلیل اینکه استفاده از آنها نسبت به میز کار کمتر است و هم به دلیل اینکه قطعات مقاوم هستند و کیفیت بهتری نسبت به سایر مبلمان های اداری دارند. در انتخاب میز کنفرانس مناسب بریا شرکت خود دقت داشته باشید که فقط بزرگی میز دلیل بر کیفیت خوب و ایجاد تصویر مثبت در ذهن افراد نیست. بلکه گاهی بزرگی میز کنفرانس باعث دردسر شما می شود و فضای اتاق را کوچک جلوه داده و رفت و امد افراد را دچار مشکل می کند.

بنابراین یک میز متناسب با ابعاد فضا که کیفیت مرغوبی دارد از یک میز بزرگ دست و پاگیر بسیار  برازنده تر است.

برای مشاوره در زمینه انتخاب بهترین میز کنفرانس برای جلسات طولانی خود با کارشناسان شرکت محیط آرا در تماس باشید.

مهم است که قبل از خرید، اتاق جلسه را اندازه گیری کنید تا ایده روشنی از اندازه مبلمانی که قرار می دهید داشته باشید.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
قبل از خرید میز کنفرانس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از خرید میز کنفرانس باید به ابعاد فضا، برند شرکت، بودجه شرکت و عملکردهایی که از میز کنفرانس انتظار داریم دقت کنیم.

میز جلسات از نظر طراحی و کیفیت ساخت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

میز جلسات باید ویژگی هایی از قبیل راحتی برای افراد استفاده کننده، ماندگاری و قابلیت ایجاد تصویر ذهنی مثبت داشته باشد.

امکانات میز کنفرانس چیست؟

میز کنفرانس می تواند امکانات جانبی از قبیل الکتریک باکس برای اتصال شارژرها، جا لیوانی برای قرار دادن نوشیدنی ها داشته باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید