راهنمای خرید مناسب‌ترین میز کنفرانس
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

راهنمای خرید مناسب‌ترین میز کنفرانس

یکی از عناصر اساسی در یک شرکت اتاق جلسات است؛ اتاقی که معمولاً محل تصمیم‌گیری های مهم کسب و کار می‌باشد. میز جلسه باید بهبوددهنده مذاکرات تجاری و تعاملات بین همکاران باشد؛ بنابراین انتخاب آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک میز کنفرانس مناسب می‌پردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

انتخاب یک میز کنفرانس مناسب تأثیر زیادی در نحوه انجام جلسات تجاری شما خواهد داشت. میز یک عنصر اصلی برای اتاق جلسات شماست؛ میز کنفرانس یک قطعه کلیدی از تجهیزات و مبلمانی است که نباید آن را به‌راحتی و بدون دقت انتخاب نمود. به همین دلیل در ادامه تمام نکاتی که باید برای انتخاب میز مناسب جلسات خود در شرکت یا کسب‌وکارتان بدانید را آورده‌ایم.

تقریباً همه ما در مقطعی از زندگی خود یک محیط ملاقاتی را تجربه نموده‌ایم که در آن فضا احساس راحتی نداشته‌ایم. هیچ‌چیز بدتر از آن نیست که مجبور شوید به طرز عجیبی دور میزی که برای اتاق کنفرانس طراحی نشده است جمع شوید؛ این موقعیت‌های ناخوشایند باعث حواس‌پرتی و مزاحمت‌های جزئی می‌شود که باعث می‌شود هیچ نتیجه مفیدی حاصل نشود.

برای اطمینان از بهره‌وری جلسات خود، میز مناسبی را انتخاب کنید که به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا تیم شما را در خود جای دهد و برای اتاق کنفرانسی عالی طراحی شده باشد. استفاده از میز بسیار بزرگ برای اتاق و قرار دادن افراد زیاد در اطراف آن از اشتباهات رایج است. میزهای کنفرانس باید امکان حضور گروهی از افراد را به‌طور مناسب فراهم کنند.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که یک مسیر وسیع مستطیلی را برای طول میز در نظر بگیرید و سایر موارد را از اتاق حذف کنید. شما باید بتوانید صندلی‌های اداری را بیرون بیاورید و بدون ایجاد مزاحمت برای فرد کناری خود، از صندلی‌ها برای نشستن استفاده کنید و یا برعکس از صندلی خارج شوید.

محاسبه اندازه مناسب برای میز اتاق کنفرانس در دنیای وسیع مبلمان اداری کار ساده‌ای خواهد بود اگر به نکات زیر توجه کنید:

1. اتاقی که قصد دارید میز را در آن قرار دهید برداشت ابعادی و اندازه‌گیری کنید.

2. تصمیم بگیرید که چند نفر باید از میز استفاده کنند و میز پاسخگوی چه تعداد افراد باید باشد؟

3. چه لوازم و مبلمان جانبی‌ای می‌خواهید در اتاق قرار دهید؟ (کردنزا، فایلینگ، کتابخانه یا هیچ‌کدام)

بین اندازه اتاق جلسات (یا دفترتان در صورت عدم وجود اتاق کنفرانس) و تعداد کارمندانی که با آن‌ها به‌طور هفتگی جلسه دارید یا افرادی که قرار است به‌عنوان مهمان با آن‌ها قرار ملاقات تجاری داشته باشید، تعادل برقرار کنید. اتاق کنفرانس، حتی اگر کوچک باشد باید به‌اندازه کافی فضا برای گردش افراد داشته باشد تا حین استفاده از اتاق همگی بتوانند به‌طور آزادانه بین میز و دیوارها حرکت کنند؛ حداقل اندازه بین میز کنفرانس و دیوارهای اتاق کنفرانس باید 120 سانتی‌متر باشد.

در مورد فاصله بین صندلی‌ها، این نکته را در نظر داشته باشید که پس از نشستن افراد حداقل 60 سانتی‌متر برای هر فردی که در موقعیت شنود قرار دارد در نظر بگیرید تا افراد حین حضور در کنار یکدیگر، با حرکت و جابجایی روی صندلی، با آرنج خود مزاحم افراد دیگر نشوند. این فاصله برای افرادی که در موقعیت سخنران حضور دارند بین 60 تا 70 سانتی‌متر می‌تواند باشد.

 

میزکنفرانس عنصر اصلی اتاق جلسات محسوب می‌شود.

 

انتخاب میز جلسه برای یک فضای متوسط ​​یا بزرگ:

اگر فضای کافی در اتاق کنفرانس دارید، می‌توانید یک میز کنفرانس ثابت بزرگ انتخاب کنید. اکثر این میزها دارای یک پایه مرکزی برای قرار دادن سیستم کابلی (الکتریک باکس) هستند. رفتن به اتاقی که در آن همه‌چیز از قبل برنامه‌ریزی‌شده و متصل است، بسیار هیجان‌انگیزتر از زمانی است که مجبور باشید با کابل‌ها دست‌وپنجه نرم کنید و با زحمت لپ‌تاپ‌ها و سایر پروژکتورها را به هم وصل کنید. در این صورت زمان تلف‌شده برای شروع جلسات نیز بسیار کمتر خواهد بود و اعضا زمان کمتری منتظر شروع جلسه خواهند بود.

بااین‌حال، به خاطر داشته باشید که کیت‌های الکتریک باکس مستقلی وجود دارند که می‌توانند درصورتی‌که اگر میز انتخابی شما پایه مرکزی نداشته باشد به میز شما اضافه شوند؛ بنابراین میز جلسه ثابت، یک اتاق جلسه مرتب و آماده را برای استفاده در هر شرایطی فراهم می‌نماید.

  • شکل میز، جلسه را شکل می دهد:

یک عامل کلیدی در موفقیت یک شرکت می‌تواند انتخاب صحیح شکل و اندازه میز کنفرانس شما باشد.

بهترین میز جلسه ازنظر شکل ظاهری و پیکربندی یک میز مستطیلی کشیده است. میز باید حداقل 150 سانتی‌متر عرض داشته باشد و تقریباً 60 سانتی‌متر بین افراد فاصله باشد؛ این فاصله به نحوی در نظر گرفته‌شده که هم از برخورد افراد به یکدیگر حین حرکت جلوگیری کند و هم از نجواکردن افراد با همکاران حین جلسه جلوگیری کند.

در ادامه انواع میزهای کنفرانس را ازلحاظ شکلی بررسی خواهیم نمود:

انواع میز کنفرانس ازلحاظ شکل:

  • میز کنفرانس مستطیل شکل:

میز کنفرانس مستطیل شکل نشان‌دهنده سنت‌گرایی و نظم است. ازآنجایی‌که شکل مستطیلی میز به شما این فرصت را می‌دهد که فردی که در سر میز قرار دارد همه را به‌طور مساوی مخاطب قرار دهد و حین سخنرانی به آن‌ها نگاه کند. از طرفی در این حالت برای افراد حاضر نیز راحت‌تر است تا به سمت سخنران و رئیس برگردند.

به همین دلیل میزهای مستطیلی اغلب در اتاق‌های کنفرانس به‌جای اتاق‌های طوفان فکری استفاده می‌شوند؛ چون در اتاق‌های طوفان فکری تمامی افراد می‌بایست بتوانند یکدیگر را حین صحبت ببینند.

نکته آخر در مورد میزهای کنفرانس مستطیلی این‌که اگر یک میز مستطیلی سنتی در اتاق جلسات خود داشته باشید، مهمانان شما احساس قدرت و سازمان‌دهی خواهند داشت.

  • میز کنفرانس یو شکل:

از آنجایی که میزهای یوشکل از یک طرف کاملا باز هستند، اغلب برای ارزیابی و ارائه استفاده می‌شوند. در عین حال مانند میزهای مستطیلی این امکان را به‌وجود می‌آورند که یک نفر به‌عنوان رئیس در راس میز بنشیند. میز یوشکل به رئیس اجازه می‌دهد تمام افراد را دور هم جمع کند و همکاران می‌توانند یکدیگر را ببینند. میز یو شکل این تصور را به‌وجود می‌آورد که سازمان شما اطلاعات‌محور و مشتاق همکاری است.

 

بهتر است متریال و سبک میز کنفرانس با طراحی داخلی شرکت هماهنگ باشد.

  • میز کنفرانس قایق شکل:

میزهای قایق شکل بسیار شبیه به میزهای مستطیلی هستند، اما اضلاع منحنی پهن تری دارند. در حالی که این میزها به شما فرصت ایجاد یک سر میز را نیز می دهند، می توانند مشارکت گروهی و کار گروهی بیشتری را نسبت به میزهای مستطیلی ترویج دهند. از آنجایی که لبه ها منحنی هستند، افراد دسترسی بهتری به لبه های سمت راست و چپ دارند. در حالی که میز اتاق کنفرانس به شکل قایق همچنان نظم و قدرت را ترویج می کند، به مهمانان حس کار گروهی و مشارکت می دهد.

  • میز کنفرانس گرد:

میزهای گرد اتاق جلسات اغلب انتخاب خوبی برای مشاغل کوچک‌تر است. این میزها برای انجام جلسات طوفان ذهنی و برنامه‌ریزی شغلی به‌صورت گروهی و مشورتی عالی هستند.

این میزها فضای زیادی برای افراد فراهم نمی‌کنند اما راه خوبی برای تشویق حل مسئله به روش گروهی هستند. اتاق اجلاس با میز گرد به مهمانان حس قدرت و برابری می‌دهد.

  • میز کنفرانس ذوزنقهای:

میزهای ذوزنقه‌ای شبیه میزهای مستطیلی هستند، بااین‌حال، یک سر آن پهن‌تر از دیگری است. این میزها به گزینه‌ای محبوب برای کنفرانس ویدئویی تبدیل شده‌اند: دوربین و صفحه نمایش در انتهای باریک میز قرار می‌گیرند تا «رأس» را نشان دهد و بقیه میز می‌توانند به‌طور مساوی در اطراف میز بنشینند. میزهایی از این نوع به مهمانان این تصور را می‌دهد که کسب‌وکار شما تکنولوژیک و آینده‌نگر است.

  • میز کنفرانس مدولار:

اگر تطبیق‌پذیری دغدغه اصلی شماست، میزهای مدولار اتاق کنفرانس بی‌نظیر هستند. آن‌ها می‌توانند ارزش یک اتاق را با مناسب ساختن آن برای چندین کار افزایش دهند: آموزش، کنفرانس‌های تلفنی، جلسات مهم هیئت‌مدیره و موارد دیگر. میزهای مدولار قابلیت جداسازی قطعات را دارند و به همین دلیل می‌توانید اندازه، شکل و عملکرد میز را متناسب با نیز خود تنظیم کنید.


میزهای کنفرانس گرد برای تشویق حل مسئله به روش گروهی بسیار مناسب هستند

نکته طلایی در انتخاب میز کنفرانس:

آخرین نکته و شاهکلید انتخاب میز کنفرانس مناسب برای شرکت این است که میزهای اتاق کنفرانس نباید خستهکننده باشند؛ بنابراین، مانند هر عنصر دیگری که اجزای مبلمان دفتر را تشکیل می‌دهد، بدون شک در طراحی میز کنفرانس نیز مهم است که فراتر از زیبایی‌شناسی به عوامل کارکردی نیز توجه شود. امروزه مفهوم طراحی کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است و همین امر در مورد میزهای اتاق کنفرانس نیز صدق می‌کند.

ابعاد، شکل، جنس، رنگ و سبک باید مطابق با فلسفه کاری شرکت باشد، خواه از شیشه، فلز یا آلومینیوم باشد. بیان طرز تفکر سازمان از طریق این نوع مبلمان نیز بسیار مهم است. در انتخاب میز هماهنگ و مناسب با شرکت فقط استفاده از رنگ‌های سازمانی روی میزهای کنفرانس مدنظر نیست. بلکه به‌عنوان‌مثال، اگر یک شرکت دارای ماهیت کاری جدی و رسمی است، می‌توانید یک میز ملامینه انتخاب کنید.

 

هنگام انتخاب میز کنفرانس برای شرکتتان در نظر داشته باشید که ایجاد تأثیر اولیه عالی، مهم است؛ زمانی که شخصی، چه مشتری یا یک کارمند جدید، وارد یک فضای اداری می‌شود، به‌احتمال زیاد یک یا دو ساعت را پشت میز کنفرانس سپری می‌کند. در این اتاق آن‌ها منتظر می‌مانند، تعامل می‌کنند، اوراق را امضا می‌کنند و اولین تصور کلی از کسب‌وکار شما در ذهن آن‌ها ایجاد می‌شود؛ بنابراین شما این فرصت را دارید که با انتخاب یک میز کنفرانس عالی که نه‌تنها ازنظر زیبایی‌شناسی مطلوب است، بلکه عملکرد مناسبی نیز دارد، ازنظر مثبت افراد نسبت به شرکت اطمینان حاصل کنید.

 

یک اتاق کنفرانس با میزهای مدولار نشان دهنده تعهد به عملکرد و تطبیق پذیری است.

 

جهت مشاهده طیف گسترده‌‌ای از میزهای کنفرانس با طراحی خلاقانه و تنوع رنگ و متریال می‌توانید به صفحه محصول شرکت محیط آرا مراجعه بفرمایید؛ میزهای کنفرانس تولیدشده در شرکت محیط آرا در ابعاد و طرح‌های گوناگون قابل سفارش هستند. جهت دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب مناسب‌ترین میز برای اتاق کنفرانس شرکت خود با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
متریال تشکیل دهنده میز کنفرانس چیست؟

میز کنفرانس می‌تواند از متریال متعدد مانند آلومینیوم، فولاد، فلز یا چوب تشکیل شود.

ابعاد میز کنفرانس چقدر است؟

میزهای کنفرانس معمولا بین 1 تا 1.20 متر عرض دارند. طول میز نیز متغیر است، بستگی به افراد استفاده‌کننده و طول اتاق کنفرانس دارد.

آیا میز کنفرانس می‌تواند به میز مدیر متصل باشد؟

بله. در صورت محدودیت فضا در شرکتتان، می‌توانید از میزهای کنفرانس متصل به میز مدیریت استفاده کنید.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید