مزایای میز اداری شیشه ای چیست؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

مزایای میز اداری شیشه ای چیست؟

مدتی است که میزهای شیشه ای مانند میزهای چوبی توانسته اند با ارائه استانداردها و کیفیت مناسب به بازار راه پیدا کنند و جایگاه و محبوبیت خود را به دست بیاورند. اگر قصد انتخاب میز چوبی را نداشته باشید گزینه های دیگر پلاستیک و شیشه هستند. میز پلاستیکی مقاومت بسیار کمی در برابر ضربه و بار دارد و از طرفی جلوه مناسبی برای استفاده در اداره جات ندارد. انتخاب دیگر میز شیشه ای است که برخی تصور می کنند این میزها به دلیل شکننده بودن برای کارمندان خطرناک است و به سمت خرید آن نمی روند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که بر خلاف تصور عموم، میزهای شیشه ای مناسب فضاهای اداری نیز هستند و می تواند انتخاب خوبی باشند.

 

میزهای شیشه اداری بادوام، مستحکم و  از نظر طراحی شیک هستند و در عین حال انعطاف پذیری بسیار خوبی در زمان تولید دارند که به راحتی می توان آنها را به هر شکلی درآورد. شیشه از یک ماده ژل مانند ساخته شده ، بسیار تطبیق پذیر است و می تواند به خوبی در ترکیب با فلزات، چوب ها و حتی سرامیک ها استفاده شود.

این خاصیت شیشه برای عبور اشعه، حس خلوص و تمیزی را به عنوان عنصر تشکیل دهنده میز کار تحمیل می کند. مزایای میز شیشه ای بستگی به نوع شیشه استفاده شده دارد که در ادامه مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت.

چرا یک میز شیشه ای برای دفتر خود انتخاب کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارند که انتخاب میز اداری شیشه ای را معقول می نمایند در ادامه به ذکر این دلایل اشاره خواهیم نمود.

  • طراحی زیبایی شناسی:

 شیشه یکی از ظریف ترین متریال ها است و آنها می توانند تصویر شرکت را در دفتری که در آن استفاده می کنند، منتقل کنند و به اتاق ها و دفاتری که آنها را مجهز می کنند سبک زیادی می بخشد.

  • عملکرد و مقاومت:

اگرچه هنوز این تصور وجود دارد که شیشه مقاوم نیست، اما واقعیت این است که بسیار بادوام است و در برابر ضربه و خراش مقاومت می کند. اگر مدل‌های شیشه سکوریت انتخاب شوند، ثباتی که ارائه می‌دهند، شکستن آنها به سادگی اتفاق نمی افتد.

میزهای شیشه ای جلوه ای زیبا و مدرن به فضا می بخشند.

  • ترکیب با مواد دیگر:

 شفافیت شیشه آن را به یک متحد عالی برای طراح در هنگام انتخاب رنگ سایر مبلمان اداری تبدیل می کند. دقیقاً به دلیل رنگ خنثی آن می‌توان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کرد و حتی برای ایجاد محیط‌ هایی در سایه‌های مختلف بدون اینکه خیلی آراسته باشد، استفاده کرد.

  • تمیز کردن و مراقبت:

 نگهداری و تمیز کردن شیشه بسیار آسان است. در واقع تنها چیزی که نیاز دارید یک محصول شیشه ای و یک پارچه برای مراقبت از آن است و نیاز به محلول های خاص گران‌تر و پیچیده‌تر که برای تمیز نمودن انواع چوب استفاده می گردد نیست.

ترس از انتخاب میز شیشه ای برای دفتر کار بر اساس اعتقادی است که سازندگان مبلمان قبلاً بر آن غلبه کرده اند. در واقع، طرح‌های کنونی مبلمان شیشه‌ای برای ادارات با تکنیک‌های متفاوتی ساخته شده‌اند که می‌توانند حداکثر مقاومت را ارائه دهند و با کاری که برای آن طراحی شده‌اند سازگار شوند. این در مورد روکش هایی مانند آنچه در مبلمان خانگی ارائه می شود نیست، و در بسیاری از موارد آنها شکل های گرد یا با گوشه های منحنی را اتخاذ می کنند که افراد به گوشه های تیز آنها برخورد نکنند. در مورد میز اداری شیشه ای از این نظر جای نگرانی نیست؛ به همین دلیل است که اگر فکر می کنید که یکی از این میزهای شیشه ای هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارایی می تواند برای شرکت شما مناسب باشد، توصیه می کنیم از تمام مزایای آن در مقایسه با مواد دیگر استفاده کنید و آن را سفارش دهید.

میزهای شیشه ای قوی، مستحکم و از نظر طراحی شیک هستند

انواع میز شیشه ای اداری:

1- شیشه شفاف:

صفحه پشتی این میز شیشه ای شفاف خواصی شبیه پلاستیک اکریلیک دارد. شفاف و روشن است و می تواند میز را از آسیب قابل قبولی محافظت کند. رومیزی شیشه شفاف شیشه ای بی رنگ با لبه های رنگی یا بدون رنگ است. این نوع تخته دارای پتانسیل دمایی پایینی است که می توان با افزایش ضخامت آن و لبه رنگی آن را بهبود بخشید. شیشه بی رنگ تقریباً تمام نور خورشید یا نور مصنوعی که بر روی آن می افتد منعکس می کند. این نوع شیشه پرکاربردترین نوع شیشه است زیرا در همه جا یافت می شود و تهیه آن بسیار ارزان است.

2-شیشه رنگی:

این نوع شیشه با افزودن رنگ های مختلف به مواد شیشه طراحی شده است. رنگ این شیشه می تواند سیاه باشد . یا خاکستری، سبز یا حتی سبز-مشکی. این شیشه ویژگی های زیادی دارد که بسیار شبیه به رومیزی شیشه شفاف است، اما می تواند تنش حرارتی بیشتری را نسبت به شیشه شفاف جذب کند. نور خورشید و نور مصنوعی کمتری را منعکس می کند و در شرایطی که به نور کم نیاز است بهتر است استفاده شود.

میزهای شیشه ای مناسب فضاهای اداری نیز هستند و برای افراد شیک پسند می تواند انتخاب خوبی باشند.

3-شیشه سکوریت:

بر خلاف شیشه های شفاف و شیشه های رنگی، رومیزی شیشه سکوریت یک ماده شیشه ای بسیار قوی با مقاومت در برابر ضربه بالا است. این شیشه از فشرده کردن سیلیس و تلطیف و تقویت آن با حرارت ساخته می شود. شیشه سکوریت را نمی توان به راحتی با نیروی مکانیکی کم خراشید، شکست، سوراخ کرد یا برش داد. شیشه سکوریت بسیار قوی است، دو تا پنج برابر قوی تر از شیشه های رنگی و شفاف است و یکی از بهترین انتخاب ها برای میز شیشه ای اداری است.

4-شیشه مات:

مانند شیشه سکوریت، صفحه میز شیشه ای مات چگالی بالایی دارد، اما از سطح سندبلاست ساخته شده است. شبیه شیشه است اما عبور مداوم نور از آن محدود است. از نظر پتانسیل دما، رویه میز شیشه ای مات 6 برابر قوی تر و محکم تر از شیشه شفاف است. میز شیشه ای مات بیشتر برای میزهای اداری و جلسات کنفرانس استفاده می شود.

5-شیشه لمینت:

میز شیشه ای لمینت کاملاً با سایر شیشه های مورد بحث متفاوت است. این محصول از ترکیب دو کریستال بر روی یک لایه نازک پلی وینیل ساخته می شود که آن را در برابر بار حرارتی یا ضربه مکانیکی مقاوم می کند. یکی از مزایای شیشه لمینت، قابلیت لایه داخلی آن برای نگه داشتن شیشه در هنگام شکستن است. شیشه لمینت کاملاً جاذب صدا است و می تواند به کاهش عبور اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

میزهای شیشه ای مانند میزهای چوبی توانسته اند جایگاه و محبوبیت خود را به دست بیاورند.

آیا میزهای اداری شیشه ای خطرناک هستند؟

طبق تجربه همه ما، شیشه یک عنصر شکننده است و می دانیم که استفاده از مبلمان در این متریال کمی ترس و اضطراب ایجاد می کند. با توجه به این ایده میز اداری شیشه ای سریع‌تر خراب می‌ شود یا ممکن است یک خطر شغلی باشد اما نگران نباشید؛ میزهای شیشه ای سکوریت گزینه ای بسیار مطمئن هستند.

شیشه سکوریت بسیار مقاوم است و به راحتی نمی شکند. اگر می خواهید از میزهای شیشه ای سکوریت استفاده کنید، اما مطمئن نیستید که انتخاب معقولی است یا خیر، در ادامه ابهامات شما برطرف خواهند شد.

مزایای میزهای شیشه ای سکوریت

  • ظرافت و بی زمانی

هیچ متریالی ظریف تر از شیشه وجود ندارد که ظاهری مسطح و صاف داشته باشد. میزهای شیشه ای اداری حس و حالی مدرن در عین حال رسمی را به ارمغان می آورند و سبک دکوراسیون اداری ما را کاملاً تعریف می کنند. بهترین ویژگی این است که آنها در هر فضایی قرار می گیرند بدون اینکه هارمونی رنگ ها، شکل ها یا تزئینات را به هم بزنند. همچنین میز شیشه ای اداری به نوعی یک میز جاودانه است؛ یعنی هرگز از مد نمی افتد زیرا یک نوع طراحی خنثی است. میز شیشه ای اداری برای ایجاد فضاهای آوانگارد یا طرح های مینیمالیستی، صنعتی، کلاسیک و مدرن استفاده می شود.

  • مقاومت

می دانیم که علت اصلی ترس هنگام فکر کردن به شیشه از این ایده ناشی می شود که در مواجهه با یک حرکت یا ضربه ناگهانی می شکند. مطمئناً باید مراقب مبلمان خود باشیم، اما این یک افسانه است که باید رد شود.

شیشه معمولی به دلیل خطر شکستگی بیشتر مستعد آسیب و تهدید مستقیم برای کارمندان است. با این حال، شیشه سکوریت برای ساخت میز اداری مناسب است. در طول فرآیند تولید، شیشه در معرض دماهای بالا قرار می گیرد و سپس به سرعت خنک می شود تا مواد سخت شوند.

به همین دلیل است که شیشه سکوریت یک نوع ماده ایده آل برای میز اداری شیشه ای است، زیرا دارای سطحی محکم است که برای تحمل انواع وزن ها مقاومت دارد.

میزهای اداری با شیشه سکوریت مقاومت بالایی در برابر ضربه و بار دارند و به راحتی نمی شکنند.

 

شاید مقالات زیر نیز برایتان جالب باشند:

رازهای خرید میز اداری

نکات کلیدی برای انتخاب مبلمان اداری مناسب

اشتراک گذاری
سوالات متداول
چرا میز اداری با  شیشه ای سکوریت بهتر از میز اداری با شیشه ساده است؟

میزهای شیشه ای سنتی در انواع فضاها خطرناک و ناایمن هستند اما میز با شیشه سکوریت در برابر ضربات و بارها مقومت بسیار بالایی دارد.

مزایای خرید میز اداری شیشه ای چیست؟

مقاومت، زیبایی، عبور نور و حس شفافیت فضا و ظرافت و مدرن بودن میز شیشه ای اداری از مزایایی است که می تواند با متریال های دیگر وارد رقابت شود.

انواع میز اداری شیشه ای کدامند؟

میزهای اداری شیشه ای می توانند از شیشه های مختلف مانند شیشه ساده، شیشه رنگی ، لمینت، سکوریت، مات و شفاف ساخته شوند. البته شیشه های سکوریت نیز قابلیت مات شدن دارند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید