کانتر اداری و انواع آن
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

کانتر اداری و انواع آن

بخش پذیرش یک شرکت، معرف برند و هویت آن شرکت است. این بخش اولین قسمتی است که هنگام ورود به یک شرکت می بینیم، بنابراین مانند ورودی یک خانه اهمیت دارد و باید در طراحی آن دقت و خلاقیت زیادی داشته باشیم.

 

اگرچه بخش پذیرش شرکت باید به عنوان یک کل در نظر گرفته شود و طراحی کف، دیوارها و نورپردازی نیز به طور همزمان و هماهنگ انجام شود؛ اما پیشخوان قطعه کلیدی این فضا است؛ مکانی که هنگام ورود به آنجا خواهیم رفت و جایی که باید کل فلسفه برند شرکت را منتقل کند، بخش کانتر یا پذیرش است.

 امروزه بسته به تصویری که می‌خواهید از نوع خدمات خود در شرکت ارائه دهید، فضایی که می‌خواهید ایجاد کنید یا شخصیتی که می‌خواهید در شرکت نقش ببندید، گزینه‌های متعددی وجود دارد، خواه این انتخاب نمایشگر سرسختی باشد یا انعطاف پذیری، جدی باشد یا سرگرم کننده، مدرن باشد یا کلاسیک.

قبل از آنکه به بررسی انواع میز کانتر اداری بپردازیم در ادامه به ارائه نکاتی در انتخاب میز پذیرش یا کانتر می پردازیم.

یک کانتر اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • جذابیت بصری:

پیشخوان های پذیرایی باید ظاهری بی عیب و نقص داشته باشند. برداشت اول بسیار مهم است تا مشتری یا کاربر بداند به مکان درستی وارد شده است. کانتر باید از نظر ارتفاعی بالاتر از سایر مبلمان پذیرایی باشد تا برای هر کسی که وارد می‌شود مشخص کند که اینجا جایی است که قرار است به امور رسیدگی شود، یعنی باید با تقسیم‌بندی‌های مینیمالیستی مشخص شود، واضح اما نه خیلی مزاحم.

همچنین مهم است که پیشخوان نمایانگر فلسفه و زیبایی اداری باشد، بنابراین بسته به مدرن بودن دکوراسیون، پیشخوان باید مدرن باشد. سازگاری کانتر با اصول زیبایی شناسی ضروری است.

بخش پذیرش یک شرکت، معرف برند و هویت آن شرکت است.

  • فضایی برای همه:

بسیاری از اوقات پذیرش فقط توسط یک نفر اشغال می شود و یک کارمند در آن بخش مشغول به کار است، بنابراین معمولاً یک پیشخوان اداری کوچک برای ورودی شرکت کافی است. حال اگر در یک شرکت تعداد کارمندان در آن پذیرش بیشتر باشد، پیشخوان نیز باید بزرگتر باشد تا همه کارمندان فضای خود را داشته باشند. حداقل تفکیک بین کارمندان حیاتی است تا بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

  • عملکرد مناسب

اگرچه معمولاً پذیرش فقط برای ارائه خدمات به ارباب رجوع و مشتری های احتمالی است، اما در زمان های دیگر فعالیت های اداری دیگری نیز در پشت میز کانتر انجام می شود؛ بنابراین میز کانتر باید همانند یک میز اداری فضای کافی و راحتی را فراهم کند تا کارمند بتواند به طور موثر به انجام وظایف شغلی بپردازد.

میز کانتر باید فضایی داشته باشد که بتوان روی آن کامپیوتر، زونکن بایگانی، تلفن، پرینتر یا هر شیئی که فکر می کنید مناسب است، قرار داد.

 شرکت مبلمان اداری محیط آرا مدل های متنوع و بسیار زیبایی از کانترهای اداری را تولید و طراحی می نماید که با هر سبک سلیقه و دکوراسیون داخلی اداری متناسب است. برای مشاهده نمونه کانتر اداری می توانید به صفحه محصولات کانتر اداری شرکت محیط آرا مراجعه بفرمائید.

انواع پیشخوان و کانتر از لحاظ سبک طراحی:

  • کانتر ساده و بدون تزئینات (مینیمال):

این مدل کانتر بیش از هر چیز در فضاهای مینیمالیستی استفاده می شود که می خواهند تصویری از تمیزی و آراستگی ارائه دهند. عنصر مرکزی پیشخوان، معمولاً یک طراحی قدرتمند است که به صراحت برای آن منطقه ساخته شده است و می تواند رنگی داشته باشد که تأثیر بصری عالی ایجاد می کند.

مهم است که این مبلمان اداری شامل تمام عناصر ذخیره سازی، برق رسانی و وسایل الکترونیکی باشد، زیرا آنچه در این سناریو واقعاً چشمگیر است، برجسته بودن طراحی آن است. بسیاری از پیشخوان ها لوگوی برند را در جلوی خود دارند، بنابراین مبلمان به نوعی پرچمدار شرکت می شود.

  • کانتر گوشه گرد:

برای استفاده بهتر از فضا، کانترهای گوشه گرد در فضاهای بزرگ و باز، جایی که به یک مرکز عملیات برای چند نفر نیاز است یا در آن جا که تعداد زیادی بازدید یا درخواست به طور همزمان دریافت می شود، بسیار مناسب عمل می کنند. به طور کلی، مبلمان مدولار است که به شما امکان می دهد قطعات مبلمانی مختلف را برای انطباق با نیازها و اندازه های مختلف بسازید.

  • کانتر گوشه ای:

کانتر های زاویه دار یا مستقیم این مزیت را دارند که می توانند با فضاهای کوچکتر سازگار شوند در نقاط کور و گوشه های پیچیده به خوبی جایگذاری شوند. در هر صورت، تمام کانترهای گوشه ای دارای سطح داخلی بزرگ تری هستند تا مواد و وسایل کاری را که ضروری است در این قسمت پنهان شوند را از نظرها دور نگه دارند. کانترها را همچنین می توان با عناصر تزئینی و نورپردازی تکمیل کرد که آنها را جذاب تر می کند، مانند نور پس زمینه یا چراغ های LED که محیط را مشخص می کنند.

بخش پذیرش اولین قسمتی است که هنگام ورود به یک شرکت می بینیم، بنابراین مانند ورودی یک خانه اهمیت دارد.

  • کانتر با دو ارتفاع:

در مناطق شلوغ پذیرش، اغلب دو یا چند ایستگاه کاری وجود دارد که عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند. در این موارد استفاده از کانتر با دو ارتفاع بسیار موثر است. ارتفاع بالاتر کارمند را در انجام وظایف ثبت نام یا تماس های تلفنی منزوی تر کمک می کند، در حالی که ارتفاع پایین تر به روشی شخصی تر به مشتری خدمت می کند.

در بسیاری از میزهای پذیرش با چندین ایستگاه کاری، این فرمول دو منظوره ترکیبی برای اطمینان از تماس مستقیم با مشتری انتخاب می‌شود و در عین حال به کارمند دیگر اجازه می‌دهد تا خود را برای انجام انواع دیگر کار که نیاز به تمرکز دارد آماده کند.

پیشخوان برای فضاهای کوچک:

همه دفاتر اداری فضای کافی برای ایجاد یک فضای پذیرایی خاص ندارند. با این حال، راه حل های بسیار مبتکرانه ای وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به هیاهوی زیاد، این منطقه مورد نیاز را داشته باشید. این سیستم یک میز کوچک پذیرش است که از یک ایستگاه عملیاتی تشکیل شده است؛ یک قسمت جلویی تا ارتباط بین کاربر و مراجعین را بهبود بخشد و در عین حال حریم خصوصی ایستگاه عملیاتی را حفظ کند.

پیشخوان های پذیرایی باید ظاهری بی عیب و نقص داشته باشند. برداشت اول بسیار مهم است تا مشتری یا کاربر بداند به مکان درستی وارد شده است.

محل مناسب برای قرار دادن پیشخوان در یک شرکت کجاست؟

برای تصمیم گیری صحیح در مورد محل قرار دادن پیشخوان تجاری، توصیه می شود چندین عامل را در نظر بگیرید:

  • قابلیت دید پیشخوان در فضا:

همانطور که گفته شد پیشخوان یا میز کانتر در یک شرکت یکی از عناصر اصلی مبلمان است، بنابراین باید به درستی دیده شود و مشتریان همیشه آن را به خوبی پیدا کنند.

  • دید از پیشخوان:

باید در نظر داشته باشید که کارمندان بخش پذیرش باید کنترل بصری مناسبی بر عبور و مرور افراد و همچنن بخش هایی از فضاهای داخلی شرکت داشته باشند.

  • جریان عبور و مرور در شرکت:

زمان مکانیابی کانتر در بخش پذیرش این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کانتر در قسمت میانی فضای ورودی قرار نگیرد و جریان عبور و مرور را دشوار یا مختل نکند.

  • به حداکثر رساندن فضا:

 اگرچه درست است که همانطور که می گوییم پیشخوان یکی از عناصر اصلی مبلمان اداری شماست، اما نباید با انتخاب کانتر بیش از اندازه بزرگ فضا را هدر دهید. در برخی موارد لازم است که ظرفیت ذخیره سازی پیشخوان به دلیل فضای ذخیره سازی خود محل در درجه اول باشد، اما برای افزایش وسعت محل خود باید با توجه به فضا پیشخوان سفارش دهید. پیشخوان های شرکت محیط آرا در ابعاد و اندازه مختلف قابل سفارشی سازی است.

کانتر باید از نظر ارتفاعی بالاتر از سایر مبلمان پذیرایی باشد تا برای هر کسی که وارد می‌شود مشخص کند که اینجا جایی است که قرار است به امور رسیدگی شود.

شاید این مقالات نیز برایتان جالب باشد

چرا میز پذیرش از مهم ترین خرید های یک کسب و کار است؟

اشتراک گذاری
سوالات متداول
میز کانتر اداری چیست؟

میز کانتر در واقع همان میز پذیرشی است که در بدو ورود در هر شرکت با آن مواجه می شویم. این میز نسبت به سایر مبلمان اداری ارتفاع بیشتری دارد.

در انتخاب مکان میز کانتر اداری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در انتخاب مکان میز کانتر اداری بهتر است به نکاتی از قبیل قابلیت دید پیشخوان در فضا، دید از پیشخوان، جریان عبور و مرور در شرکت و به حداکثر رساندن فضا توجه کنیم.

ویژگی های یک کانتر مناسب اداری کدامند؟

جذابیت بصری، عملکرد مناسب و دارا بودن فضای کافی از جمله مهم ترین ویژگی های یک کانتر اداری هستند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید