کدام میز تحریر برای فرزندمان بهترین انتخاب است؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

کدام میز تحریر برای فرزندمان بهترین انتخاب است؟

میز تحریر یکی از عناصر اتاق خواب است که به منظور همراهی طولانی مدت کودکان در انجام فعالیت های مهمی مانند مطالعه در نظر گرفته شده است. در واقع، این مبلمان، حتی اگر بلافاصله پس از تولد نوزاد در اتاق خواب کودک وجود نداشته باشد، متعاقباً یک عملکرد اساسی را ایفا می کند و فکر کردن به میز از همان ابتدای طراحی اتاق خواب تصمیمی بیش از عاقلانه است؛ با انجام این کار، زمانی که میز به مرکز فعالیت های فرزندانتان تبدیل می شود، برای همه چیز در دکوراسیون اتاق خواب وی از پیش اندیشیده اید و آماده هستید.

 

 

نحوه انتخاب میز تحریر برای کودکان کار آسانی نیست. با وجود سادگی شکل و ساختار، در واقع میز تحریر دارای ویژگی های بسیاری است که باید در زمان خرید به آنها توجه کنید تا حداکثر راحتی را برای مطالعه یا استفاده از کامپیوتر به کودکان ارائه دهد. به همین دلیل لازم است به دقت ارزیابی کنید که برای خرید میز تحریر مناسب برای کودکان و اتاق خواب آنها چه عواملی باید در نظر گرفته شود.

در واقع نه تنها ارتباط انتخاب میزتحریر با نیازهای کودکان، بلکه در نظر گرفتن فضا و زمینه ای که باید در آن قرار گیرد نیز مهم است. طراحی دکوراسیون در اتاق خواب در مجموع باید یک محیط هماهنگ را ایجاد کند و تمام عناصر مبلمان موجود کاملاً با فضایی که آنها را احاطه کرده است سازگار شوند.

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که هنگام انتخاب میز تحریر مناسب برای کودکان باید در نظر بگیرید.

برای قرار دادن کامپیوتر روی میز تحریر کودک، باید در نظر داشته باشید که دست ها و مچ های کودک باید به گونه ای باشد که موازی با زمین باشد.

برای ایجاد یک فضای مطالعه در اتاق خواب کودک از کجا شروع کنیم؟

قبل از در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص‌تر میز تحریر کودکان، می‌خواهیم بر روی جنبه‌هایی تمرکز کنیم که به طور کلی هنگام طراحی و تجهیز اتاق خواب ضروری هستند:

  1. اندازه اتاق خواب
  2. نیازهای کودکان یا نوجوانان
  3. ترجیحات زیبایی شناختی
  • اندازه اتاق خواب:

اگر برایتان این سوال پیش آمده که چگونه میز تحریر برای کودک انتخاب کنید، ابتدا نگاهی به ابعاد اتاق خواب بیاندازید و ویژگی های این فضا را بررسی کنید. در واقع نمی‌توانید بدون اینکه ابتدا در ذهن داشته باشید که اتاق خواب چه پتانسیل‌ها و چالش‌هایی دارد، میز تحریر مناسب را انتخاب کنید. همچنین به این دلیل که مثلاً انتخاب میز برای یک اتاق خواب کوچک دشواری بیشتری دارد، حتما قبل از خرید میز تحریر باید ابعاد اتاق خواب را در نظر داشته باشید.

  • نیازهای کودکان:

زمانی که در نظر دارید اتاق خواب کودک را مبلمان کنید یا عنصری مانند میز تحریر را وارد اتاق کنید، در واقع نباید از نیازهای کودکان چه در زمان حال و چه در درازمدت غافل شوید. در واقع، میز تحریر باید یک عنصر راحت باشد و بتواند وضعیت مناسب را برای کودکان تضمین کند و حالت صحیح ارگونومی بدن آنها را حین استفاده در سال های رشد حفظ کند.

  • ترجیحات زیبایی شناختی:

نه تنها ویژگی های فنی بلکه زیبایی شناسی نیز در انتخاب لوازم برای کودکان در سنین مدرسه باید در نظر گرفته شود؛ آنها در این سنین ترجیحات و سلیقه های خود را دارند و علاوه بر این، کودک باید از میز تحریر استفاده کند و ساعات طولانی پشت آن میز مطالعه کند بنابراین حین انتخاب میز تحریر مناسب برای فرزندتان باید سلیقه و نظر آنها را نیز در انتخاب خود دخالت دهید.

میز نقش مهمی در رشد فیزیکی کودکان دارد، زیرا موقعیت صحیح را برای مدت نسبتاً طولانی در طول روز تعیین می کند.

6 نکته کلیدی در انتخاب میز تحریر برای کودکان:

با در نظر گرفتن ویژگی های زیر میز تحریر مناسب برای فرزندتان را انتخاب کنید:

  • ارتفاع:

ارتفاع بهینه میز تحریر برای کودکان باید بین 70 تا 78 سانتی متر باشد. این ارتفاع به کودکان اجازه می دهد پس از نشستن وضعیت صحیحی را اتخاذ کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که در صورتی که مجبور به قرار دادن کامپیوتر بر روی میز تحریر هستید، مهم است که صفحه نمایش موازی با سطح چشم قرار گیرد.

  • عمق و عرض:

عمق میز باید بین حداقل 55 سانتی متر تا حداکثر 60 سانتی متر باشد. بدیهی است که هیچ چیز مانع از انتخاب میز با عمق بیشتر نمی شود، در این صورت می توانید به راحتی نه تنها کامپیوتر بلکه کتاب ها را نیز روی میز قرار دهید.

 برای قرار دادن کامپیوتر روی میز تحریر کودک، باید در نظر داشته باشید که دست ها و مچ های کودک باید به گونه ای باشد که موازی با زمین باشد. برای اینکه پهنای روی میز راحت باشد باید بین 80 تا 100 سانتی متر انتخاب شود. در مورد استفاده میز برای دو کودک، عرض میز تحریر می تواند به 130-140 سانتی متر نیز برسد.

  • صندلی:

صندلی یک عامل بسیار مهم در درک نحوه انتخاب میز تحریر کودک است، زیرا صندلی به شما امکان می دهد موقعیت صحیحی برای پشتی در نظر بگیرید. صندلی انتخابی باید به گونه ای باشد که پاهای کودکان پس از نشستن به زمین برخورد کنند. همچنین، از آنجایی که کودکان در حال رشد هستند، بهترین انتخاب صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع است.

برای تسهیل حرکات بهتر است از صندلی چرخ دار برای میز تحریر استفاده کنید. در نهایت، مهم است که هنگام نشستن پشت میز، فضای کافی برای پاها وجود داشته باشد: این امر برای اطمینان از خم شدن زانوها در 90 درجه و اجتناب از روی هم افتادن پاها در موقعیتی است که می تواند گردش خون مناسب را به خطر بیاندازد.

  • شکل صفحه روی میز:

شکل صفحه روی میز تحریر یکی از جنبه های اساسی آن است و بستگی زیادی به ویژگی های فضایی که میز باید اشغال کند دارد. همچنین یکی دیگر از عوامل موثر، کاربردی است که میز تحریر برای کودک شما دارد؛ مثلا میز تحریری که فقط برای مطالعه است با میز تحریری که باید جای قراردادن کامپیوتر و کتابها نیز باشد متفاوت است.

در برخی موارد، هنگام بررسی نحوه انتخاب میز تحریر کودکان، ممکن است با توجه به انتظارات خاصی که از میز تحریر دارید، به شکل‌دهی شخصی‌سازی شده میز تحریر متوسل شوید و طرح خاص خود را سفارش دهید.

شکل صفحه روی میز تحریر یکی از جنبه های اساسی آن است و بستگی زیادی به ویژگی های فضایی که میز باید اشغال کند دارد.

  • مکان یابی و جانمایی:

قرار گرفتن صحیح میز تحریر کودک ضروری است. برای جلوگیری از تابش نور بیش از حد شدید به چشمان کودک، بهتر است آن را عمود بر پنجره قرار دهید. کودک ترجیح می دهد جلوی در بایستد یا حداقل مراقب درب باشد. همچنین عاقلانه است که از قرار دادن میز خیلی نزدیک به قفسه ها یا جعبه اسباب بازی برای جلوگیری از وسوسه اجتناب کنید.

چیدمان میز تحریر با نور طبیعی پنجره پشت آن اشتباه است. همانطور که گفته شد بهتر است میز را مثلاً زیر پنجره یا عمود بر آن قرار دهید. به همین ترتیب، تامین نور مصنوعی کافی ضروری است. این نور باید در سمت مخالف دستی که کودک با آن می نویسد قرار داشته باشد تا از سایه های آزار دهنده جلوگیری شود.

  • لوازم و امکانات جانبی:

هر میز تحریر مناسب باید به برخی از لوازم جانبی مجهز باشد که تمام بخش های اتاق مطالعه را مرتب نگه دارد و فضای کافی برای نگهداری کتاب و لوازم مدرسه داشته باشد. انتخاب لوازم جانبی میز به فضای موجود و سلیقه کاربر بستگی دارد. می‌توانید یک جعبه ساده که روی میز یا دیوار نصب شده است را انتخاب کنید و یا از میزهای کشو دار برای نگهداری وسایل استفاده کنید.

اهمیت میز تحریر راحت و با کیفیت برای فرزندان شما:

هنگام تجهیز اتاق کودک، هر عنصر وظیفه مهم خود را دارد و نیاز به توجه دارد. به همین دلیل انتخاب میز تحریر کودکان برای برخی از والدین به یک معضل واقعی تبدیل می شود.

علاوه بر این، با مراحل رشد کودکان، اتاق خواب و عناصر آن به طور مداوم در حال تکامل هستند و آماده سازگاری با تمام نیازهای جدید و مستمر هستند.

عواملی که در انتخاب میز باید در نظر گرفته شوند سطحی نیستند: میز نقش مهمی در رشد فیزیکی کودکان دارد، زیرا موقعیت صحیح را برای مدت نسبتاً طولانی در طول روز تعیین می کند. نشستن برای ساعت های طولانی برای مطالعه نیاز به یک گوشه مطالعه راحت و کافی برای تضمین وضعیت بدنی مناسب دارد. به همین دلیل مهم است که قبل از انتخاب میز، برخی از ابعاد و اندازه ها را ارزیابی کنید.

زمانی که در نظر دارید اتاق خواب کودک را مبلمان کنید نباید از نیازهای کودکان چه در زمان حال و چه در درازمدت غافل شوید.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
میز تحریر به انگلیسی معادل کدام واژه است؟

میز تحریر به انگلیسی معادل واژه های Writing desk و Desk می باشد.

میز تحریر تاشو چیست؟

میز تحریر تاشو میزی است که از وسط تا می شود و به راحتی قابل حمل است. این میز در مکان های کوچک قابل استفاده است و بر روی دیوار نصب می گردد.

در انتخاب میز تحریر به چه نکاتی باید توجه نمود؟

در انتخاب میز تحریر برای کودک باید به نکاتی از قبیل ارتفاع، عرض و عمق، شکل میز، مکان میز در اتاق و غیره توجه نمود که در مقاله به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید