چگونه یک صندلی مناسب اداری انتخاب کنیم؟ (راهنمای جامع)
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چگونه یک صندلی مناسب اداری انتخاب کنیم؟ (راهنمای جامع)

به طور متوسط ​​ افراد در طول عمر خود حدودا 85500 ساعت را روی صندلی اداری خود می گذراند که این رقم یعنی حدود بیش از نه سال. با این حال، ما توجه کمتری به صندلی اداری که از آن استفاده می کنیم داریم. هدف این راهنمای خرید صندلی اداری این است که به شما کمک کند گزینه های خود را محدود کنید و جایگزینی برای صندلی اداری فعلی بیابید که مناسب شما و استفاده شخصی تان باشد.

 

 

 

صندلی اداری چیست؟

صندلی اداری صندلی ای است که به طور ویژه برای کار راحت در جلوی میز کار طراحی شده است و به فرد نشسته اجازه می دهد تا وظایف مختلف خود را انجام دهد.

 

چرا یک صندلی اداری مناسب مهم است؟

داشتن یک صندلی اداری مناسب برای دفتر کار مزایای زیادی دارد. نکته اصلی جلوگیری از خستگی و ناراحتی کارمندان است که می تواند در اثر نشستن طولانی مدت روی یک صندلی ایجاد شود.

یک صندلی اداری مناسب و ارگونومیک می تواند خطر کمردرد، گردن درد، اسپاسم عضلانی و موارد دیگر را کاهش دهد. همچنین می تواند به جلوگیری از فشار چشم که یکی از خطرات رایج محل کار است کمک کند.

یک صندلی اداری مناسب همچنین می تواند مهارت های ارتباطی و بهره وری کلی را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده است که کارمندان راحت مولدتر هستند و به ایجاد محیط کاری مثبت تر کمک می کنند. در نهایت، داشتن یک صندلی اداری مناسب و راحت تعداد غیبت هایی را که کارمند مجبور به انجام آن به دلیل ناراحتی فیزیکی است کاهش می دهد.

داشتن یک صندلی اداری مناسب برای دفتر کار مزایای زیادی دارد.

چه افرادی می توانند از صندلی اداری ارگونومیک بهره مند شود؟

صندلی های اداری ارگونومیک برای کمک به افراد مبتلا به مشکلات کمر، افرادی که برای مدت طولانی کار می کنند و همچنین زنان باردار طراحی شده اند.

با این حال استفاده از صندلی ارگونومیک به محل کار محدود نمی شود، زیرا اکثر خانواده ها دارای تجهیزات کامپیوتری هستند. حتی در خانه یا اگر به ندرت از رایانه خود استفاده می کنید، کارشناسان توصیه می کنند که یک صندلی ارگونومیک داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که بدن شما هنگام نشستن از ثبات و راحتی لازم برخوردار است.

انواع مختلف صندلی اداری برای انتخاب کدامند؟

لیست بی پایانی از صندلی های اداری در بازاز وجود دارد که بسته به نیاز محل کار شما ممکن است برایتان مناسب باشد. در ادامه برخی از انواع رایج صندلی های اداری را مورد بحث قرار می دهیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدامیک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

 

صندلی اداری ارگونومیک:

صندلی های ارگونومیک اساساً صندلی های اداری مدرن با طراحی راحت و قابل تنظیم هستند؛ در واقع صندلی های ارگونومیک مجهز به مکانیزم های تنظیم مختلفی هستند که به کاربر این امکان را می دهد تا موقعیت ایده آل خود را به راحتی پیدا کند. این صندلی های اداری برای استفاده مداوم و زیاد در محل کار بسیار توصیه می شود. صندلی های ارگونومیک به طور خاص برای پیشگیری از گردن درد، کمردرد و وضعیت نامناسب بهینه‌سازی شده‌اند.

مزیت اصلی صندلی اداری جلوگیری از خستگی و ناراحتی کارمندان است که می تواند در اثر نشستن طولانی مدت روی یک صندلی ایجاد شود.

صندلی اداری مدیریتی:

صندلی‌های ریاست نه تنها از نظر زیبایی شناسی شیک‌تر هستند، بلکه راحت‌تر هستند و بهترین ویژگی‌های سایر صندلی‌های اداری را دارا هستند. این صندلی‌های اداری ظاهری مجلل و روکش‌های بهتر برای راحتی بیشتر دارند.

این ویژگی های اضافی قیمت صندلی مدیریتی را نسبت به سایر انواع صندلی اداری گرانتر می کند. صندلی مدیریتی بیشتر با روکش چرم ساخته می شوند و معمولا توسط مدیران شرکت استفاده می شود.

صندلی اداری عملیاتی:

صندلی کار که معمولا با نام صندلی کامپیوتر نیز شناخته می شود، رایج ترین صندلی در گروه صندلی های اداری است. این صندلی ها برای فضاهای کوچک یا محیط های کاری مشترک ایده آل هستند. در اصل صندلی های کاربردی ای هستند که با طیف استانداردی از اجزای صندلی اداری عرضه می شوند و می توانند بدون بازو باشند.

صندلی های کار در طیف گسترده ای از متریال و چارچوب موجود هستند. به طور معمول یک صندلی کار شامل طراحی ارگونومیک و ویژگی های تنظیم اولیه است؛ بنابراین اگر به یک صندلی کم‌هزینه نیاز دارید که به خوبی زیر میز کار قرار بگیرد و ظاهر چندان فاخری نداشته باشد، صندلی کار ارزان‌ترین راه‌حل برای شماست.

صندلی و چهارپایه:

این نوع صندلی‌های اداری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با میزهای پیش‌نویس یا ایستگاه‌های کاری با ارتفاع بالاتر از حد متوسط که اغلب از شما نیاز به ایستادن عمودی دارند، هماهنگ شوند. معمولا این صندلی ها و چهارپایه های طراح دارای یک حلقه برای حمایت از پای کاربر و تنظیم ارتفاع برای سازگاری بهتر با سطح کار هستند.

صندلی کار برای مطب پزشکان و دندانپزشکان و همچنین برای مطب های فنی و سایر محیط های شلوغ مانند رستوران ها که اغلب لازم است از حالت نشسته به ایستاده حرکت کنید، ایده آل است.

یک صندلی اداری مناسب و ارگونومیک می تواند خطر کمردرد، گردن درد، اسپاسم عضلانی و موارد دیگر را کاهش دهد.

صندلی های بزرگ و بلند:

برای برخی از افراد قد بلند صندلی های اداری معمولی راحت نیستند. طیف وسیعی از صندلی‌های اداری بزرگ یا صندلی‌های اداری بزرگ برای افراد قد بلند طراحی شده‌اند و می‌توانند وزن بیشتری را نسبت به صندلی‌های اداری استاندارد تحمل کنند. این صندلی‌های اداری از نظر فیزیکی بزرگ‌تر، بلندتر و به دلیل ساخته شدن با مواد قوی‌تر و ضربه‌گیرهای گازی که قادر به پشتیبانی از کاربران با اندازه بزرگ (تا حداکثر وزن 250 کیلوگرم) هستند، متمایز هستند.

صندلی های کنفرانس:

همانطور که از نام آن پیداست این صندلی ها برای استفاده در اتاق کنفرانس یا اتاق جلسات طراحی شده اند. جلسات و کنفرانس های تلفنی ممکن است کمی طولانی باشد به همین دلیل بهتر است از صندلی های راحت تری برای اتاق کنفرانس خود استفاده کنید. صندلی های کنفرانس با اینکه شبیه به صندلی های مدیریتی هستند، نیازی به تنظیمات زیادی ندارند.

صندلی اداری برای مهمانان:

در یک دفتر کار باید برای بازدیدکنندگان و میهمانان در محل کار صندلی تهیه کرد. پیدا کردن بهترین صندلی مهمان برای دفتر شما می تواند کار دشواری باشد. شما باید موارد زیادی مانند بودجه، طراحی و اندازه را در نظر بگیرید، در حالی که برخی از شرکت ها علاقه زیادی به داشتن صندلی های انتظار با کیفیت خوب دارند تا مشتریانشان تصویر شرکت را منعکس کنند.

صندلی های اداری ارگونومیک برای کمک به افراد مبتلا به مشکلات کمر، افرادی که برای مدت طولانی کار می کنند و همچنین زنان باردار طراحی شده اند.

صندلی های اتاق انتظار اداری:

 

صندلی های مهمان اغلب در قسمت های پذیرش یا در قسمت پذیرش قرار می گیرند. حتی اگر متحرک، انعطاف پذیر و قابل تنظیم نباشند، این نوع صندلی اداری همچنان یک صندلی راحت را ایجاد می کند. آنها معمولاً از پلاستیک یا چوب ساخته می شوند و در رنگ ها و شکل های مختلفی وجود دارند.

 

 چه زمانی نیاز به نشستن افراد زیادی است؟

در حالی که برخی از دفاتر کوچک ممکن است فقط به چند صندلی در اتاق انتظار خود نیاز داشته باشند، بسیاری از مشاغل دیگر ارائه صندلی بیشتر به بازدیدکنندگان مفید خواهند بود.

همچنین راه‌حل‌های عالی برای نشستن‌های موقت و قابل حمل مانند صندلی‌های روی هم و صندلی‌های تاشو یا بسته‌شونده وجود دارد که عمدتاً برای ضیافت‌ها، جلسات شرکتی یا به طور کلی رویدادها استفاده می‌شود. این صندلی ها ارزان هستند، به راحتی نصب می شوند، جدا می شوند و برای مناسبت های آینده مفید هستند.

مبل اداری صندلی راحتی اداری:

ما می‌توانیم انواع دیگری از صندلی‌های اتاق انتظار مانند نشیمن‌گاه تیرچه‌ای را در شرکت داشته باشیم که از یک یا چند صندلی در یک ردیف به یک میله فلزی افقی در زیر صندلی متصل شده‌اند. این صندلی های اجتماع را می توان به عنوان صندلی های پشت سر هم نیز تعریف کرد.

 

مبل های اداری نیز گزینه های جذابی هستند که به دلیل راحتی از محبوبیت برخوردارند. بهتر است متریال و سبک این مبل ها با سبک مبلمان اداری و دکوراسیون محیط کاری شما هماهنگ باشد.

 

نحوه انتخاب صندلی اداری:

قبل از خرید صندلی داشتن آگاهی از ابعاد صندلی اداری بسیار مهم است. توجه داشته باشید که اگرچه صندلی زیبا و شیک جذاب به نظر می رسد اما در دراز مدت ارگونومی صندلی بیشترین اهمیت را دارد. هر فردی بدن متفاوتی دارد، عادات نشستن متفاوتی دارد؛ بنابراین صندلی اداری که برای همکار شما کار می کند ممکن است همان راحتی را به شما ارائه نکند.

اگرچه باید فضای داخلی اداره خود را در نظر داشته باشید اما در انتخاب صندلی اداری باید موردی را انتخاب کنید که حمایت مناسب کمر و گردن را به شما و کارمندانتان ارائه دهد. اگر از کمردرد رنج می برید می توانید یک صندلی اداری قابل تنظیم داشته باشید که ستون فقرات شما را در موقعیت مناسب قرار می دهد.

ارتفاع صندلی اداری مناسب باید به راحتی قابل تنظیم باشد. یک اهرم تنظیم به پیستون گاز اجازه می دهد تا صندلی را بالا و پایین کند. کاربر باید بتواند پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهد یا زیرپایی داشته باشد.

در یک دفتر کار باید برای بازدیدکنندگان و میهمانان در محل کار صندلی تهیه کرد.

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید:

چگونه یک صندلی اداری را تعمیر کنیم

صندلی اداری مناسب برای افرادی که کمر درد دارند کدام است؟

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
آیا صندلی روی پشت پاها تأثیر می گذارد؟

بله. نشیمنگاه صندلی اداری مناسب باید از عرض و عمق کافی برخوردار باشد تا به راحتی هر کاربر را پشتیبانی کند. عمق (از جلو تا پشت صندلی) باید به اندازه ای باشد که کاربر بتواند با پشتی به پشتی صندلی اداری بنشیند و تقریباً 2 تا 5 سانتی متر بین پشتی زانوها و صندلی باقی بماند

آیا پشتی صندلی اداری قابل تنظیم است؟

بله. تکیه گاه باید قابل تنظیم باشد، اگرچه اگر صندلی مکانیزم حرکتی خوبی داشته باشد، این مورد همیشه ضروری نیست. صندلی اداری مناسب باید بتواند از انحنای طبیعی ستون فقرات حمایت کند و با آن مطابق باشد.

آیا صندلی اداری بر روی کمر تاثیر می گذارد؟

بله. تکیه گاه کمر در صندلی اداری مناسب و ارگونومیک بسیار مهم است. نشستن طولانی‌مدت بدون حمایت از ستون فقرات باعث می‌شود که کمر به شکل اشتباهی منحنی شود. در واقع، یک صندلی اداری مناسب و ارگونومیک باید دارای قابلیت تنظیم کمر (هم در ارتفاع و هم در عمق) باشد تا هر کاربر بتواند وضعیت مناسبی برای حمایت از انحنای داخلی کمر داشته باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید