چگونه یک صندلی اداری را تعمیر کنیم
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چگونه یک صندلی اداری را تعمیر کنیم

با توجه  به قیمت خرید صندلی های اداری ، بهتر است تمام تلاش خود را انجام دهید تا آن ها را تا حد امکان حفظ کنید. به این ترتیب، تعمیر و نگهداری منظم صندلی اداری ضروری است، به ویژه از آنجایی که این نوع صندلی در معرض آسیب های بیشتری از لکه های مختلف روی پارچه  گرفته تا سایش  رویه صندلی نسبت به بقیه صندلی ها قرار دارند.

 

برای حفظ بهترین وضعیت صندلی اداری، در این مقاله نکات نگهداری از صندلی های اداری برای روکش پارچه ای تا راه حل های ممکن برای تعویض قطعه معیوب آورده شده است.

چگونه از صدای جیر جیر صندلی اداری جلوگیری کنیم؟

پس از چندین ماه استفاده، یک صندلی اداری می تواند صدای جیرجیرهای ناخوشایندی ایجاد کند. برای بسیاری از کاربران، هنگامی که محصول شروع به فرسودگی می کند، این صدای آزاردهنده اجتناب ناپذیر است. با این حال، این مشکل کاملاً قابل برگشت و دارای راه حل است، زیرا عمدتاً عدم روغن کاری پایه های صندلی باعث ایجاد این صدای ناخوشایند می شود. برای رفع این مشکل، ابتدا باید بدانید که چگونه صدای جیر جیر را تشخیص دهید. آیا یک پیچ معیوب است یا سیستم فنر کج شده یا به کلی معیوب شده است؟ با در نظر گرفتن این موضوع، بسته به موقعیت، شما با چندین سناریو مواجه خواهید شد:

  • روی پیچ ها و سایر قسمت های تحت فشار صندلی اداری روغن بزنید.
  • سیلندر معیوب را تعمیر کنید؛
  • سیلندر پر سر و صدا را به طور کامل تغییر دهید و تعویض کنید.
  • صندلی اداری را به نمایندگی تولید کننده برگردانید.

چگونه یک صندلی اداری را سفارشی کنیم؟

اغلب فراموش می کنیم که تعمیر و نگهداری صندلی اداری نیز از طریق سفارشی سازی آن انجام می شود. در واقع، طی یک مدت زمان خاص، هر صندلی شروع به فرسایش می کند. برای این کار، راه حل های مختلفی وجود دارد:

در اولین قدم می توان روی صندلی اداری را با روکش پارچه ای جدید پوشاند. بعد از این مرحله می‌توانید صندلی اداری خود را سفارشی کنید تا ارگونومیک‌تر شود و راحتی کارمندان را بهبود بخشد . به عنوان مثال، می توان با افزودن یک تکیه گاه پشتی که با مورفولوژی بدن کارمند سازگار است، وضعیت صندلی اداری را برای راحتی کمر کاربر بهبود بخشید. همچنین، اگر صندلی‌های اداری موجود در شرکت شما دارای تکیه گاه برای گردن نیست، می توانید با افزودن این تکیه گاه به قرار گیری گردن در وضعیت مطلوب کمک کنید.

در مورد تکیه گاه دست ها در صندلی اداری نیز، اگر می خواهید کاربر احساس راحتی بیشتری داشته باشد می توانید از تکیه گاه های دستی قابل تنظیم استفاده نمایید و آن را با تکیه گاه های ثابت تعویض کنید. در نهایت بسته به راحتی صندلی، امکان افزودن کوسن های فومی به بخش نشیمنگاه صندلی اداری نیز وجود دارد که برای جبران ارتفاع صندلی ایده آل است.

برای کارآمد بودن صندلی و جابجایی آسان صندلی اداری، چرخ های آن نیز باید به صورت دوره ای تمیز شوند.

چگونه چرخ های صندلی اداری را تمیز کنیم؟

برای کارآمد بودن صندلی و جابجایی آسان صندلی اداری، چرخ های آن نیز باید به صورت دوره ای تمیز شوند تا آلودگی و یا احیانا مواد چسبنده و مانع حرکت آسان چرخ های صندلی نگردند. برای تمیز نمودن چرخ های صندلی اداری راه های زیادی وجود دارد؛ در ادامه به معرفی چند ابزار و روش مناسب برای تمیز نمودن بهتر چرخ های صندلی اداری می پردازیم:

ابزارها و مواد مناسب جهت تمیز نمودن چرخ های صندلی اداری:

  • پارچه میکروفایبر؛
  • پیچ گوشتی یا چاقوی بلانت؛
  • موچین؛
  • برس ناخن؛
  • روان کننده مخصوص

برای ادامه تمیز کردن، لازم است صندلی را وارونه کنید، مثلاً آن را با یک صندلی دیگر نگه دارید، و چرخ ها را باز کنید. سپس با استفاده از صابون یا هر محصول تمیز کننده دیگری گرد و غبار و کثیفی را با پارچه پاک کنید، سپس با یک سواب پنبه قسمت هایی را که به سختی قابل دسترسی هستند پاک کنید. در صورت خراشیدگی، از پیچ گوشتی، چاقو یا موچین برای خراش دادن زباله های آویزان شده یا چسبیده به چرخ ها استفاده کنید.

اگر زمان کمی دارید، می توانید چرخ های صندلی اداری خود را در آب داغ با صابون نیز خیس کنید ، سپس بعد از چند دقیقه به آرامی آن را مسواک بزنید. در همه موارد باید مراقب باشید که آنها را به خوبی با پارچه خشک کنید تا از خطر زنگ زدگی و گرفتگی جلوگیری شود. پس از خشک شدن کامل چرخ ها، غلتک ها باید با محصول مناسب روغن کاری شوند. پس از اتمام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را دوباره در اسلات خود قرار دهید.

برای از بین بردن صدای ناخوشایند صندلی اداری روی پیچ ها و سایر قسمت های تحت فشار صندلی اداری روغن بزنید.

چگونه می توان بخش  متحرک صندلی اداری را تعمیر کرد؟

هر صندلی اداری معمولاً دارای یک نوع بالابر یا آسانسور است که به آن اجازه می دهد تا با هر ارتفاعی سازگار شود. متأسفانه، پس از چندین ماه یا سال استفاده، اغلب معیوب می شود و دیگر فشار را تحمل نمی کند. در نتیجه، صندلی اداری در زیر وزن کاربر فرو می رود. قبل از تعویض صندلی اداری، چند راه حل برای تعمیر جک را امتحان کنید:

ابتدا می توانید از یک گیره استفاده کنید که صندلی اداری را در ارتفاعی که می خواهید نگه می دارد. با این وجود، این تنها می تواند یک راه حل موقتی باشد.

در نهایت، تنها توصیه عملی ای که باقی می ماند این است که سیلندر، با خرید قطعه سازگار یا تماس با سازنده صندلی اداری در صورت گارانتی، تعویض شود. به طور کلی، مراحل تعویض سیلندر یک عملیات نسبتاً ساده است و به سادگی می توانید خودتان صندلی اداری را تعمیر و یا قطعات آن را جایگزین کنید.

چگونه می توان سطح پارچه ای صندلی اداری را تمیز نمود؟

سطح صندلی اداری معمولاً آسیب پذیرترین قسمت است، زیرا در طول استفاده از آن در معرض انواع تهاجم قرار می گیرد. بسته به پارچه مورد نظر، مراقبت و تمیز کردن ممکن است متفاوت باشد.

اگر صندلی شما چرمی است، توجه داشته باشید که چرم یک روکش مقاوم و بادوام است که در عین حال نیاز به تمیز کردن به طور ویژه دارد. بنابراین فقط باید از پاک کننده های مناسب برای چرم استفاده کنید تا خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کرده و پاره نشود. علاوه بر این، برای اینکه عمر صندلی اداری چرمی را بیشتر کنید، بهتر است از قرار دادن صندلی چرمی خود در معرض آفتاب یا گرما خودداری کنید.

در مورد روکش های چرم مصنوعی در صندلی های اداری،  نگهداری از آنها آسان تر است، اما نسبت به چرم پارچه ای این روکش ها مقاومت کمتری دارند و سریعتر خشک شده و ترک می خورند. تنها نکته ای که باید در مورد تمیز کردن چرم های مصنوعی رعایت شود، استفاده نکردن از مواد شیمیایی خشن است. در این راستا می توانید از پارچه ای که با مخلوط چند قطره مایع شوینده و آب مرطوب شده برای تمیز نمودن روکش چرم مصنوعی صندلی اداری استفاده کنید.

در نهایت، برای هر نوع پارچه دیگری که به عنوان روکش در صندلی اداری استفاده شده باشد، تمیز نمودن 2 یا 3 بار در سال کافی است، زیرا عمده تعمیر و نگهداری را می توان با جاروبرقی انجام داد. هنگامی که روکش صندلی اداری را نمی توان در ماشین لباسشویی قرار داد، از یک محصول تمیزکننده کلاسیک برای تمیز نمودن روکش پارچه ای صندلی استفاده کنید. به طور مشابه، می توانید جوش شیرین را نیز برای تمیز نمودن روکش های پارچه ای استفاده کنید زیرا جوش شیرین ماده ای است که برای تمیزی اکثر سطوح پارچه ای بسیار موثر است.

اگر صندلی شما چرمی است، توجه داشته باشید که چرم یک روکش مقاوم و بادوام است که در عین حال نیاز به تمیز کردن به طور ویژه دارد.

حتما بخوانید:

نحوه تمیز نمودن و نگهداری از مبلمان اداری

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
چرخ های یک صندلی اداری را با چه ابزاری تمیز کنیم؟

ابزار و موارد مناسب جهت تمیز نمودن چرخ های صندلی اداری عبارتند از: پارچه میکروفایبر؛ پیچ گوشتی یا چاقوی بلانت؛ موچین؛ برس ناخن؛ روان کننده مخصوص.

چگونه صدای جیر جیر صندلی اداری را از بین ببریم؟

صدای ناخوشایند صندلی اداری بسته به اینکه تا چه میزان بلند است، راه حل های مختلفی از جمله روغن کاری، تعمیر و یا تعویض سیلندر دارد.

بهترین مواد برای تمیز نمودن صندلی اداری پارچه ای کدامند؟

تمیز کننده های شیمیایی ضعیف و همچنین جوش شیرین برای تمیز نمودن روکش های پارچه ای صندلی اداری مناسب هستند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید