نحوه تجهیز و انتخاب مبلمان اداری دفتر مهندسی
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

نحوه تجهیز و انتخاب مبلمان اداری دفتر مهندسی

عناصر ضروری برای تجهیز دفتر مهندسی چیست؟ چه در دفاتر خصوصی یک فریلنسر و چه در یک دفتر فنی مرتبط، مبلمان اداری باید با در نظر گرفتن راحتی و زیبایی، مطابق با حرفه کارمندان باشد.

 

فضاهای یک دفتر فنی:

دفتر فنی یک استودیوی مشاوره و طراحی مهندسی متشکل از کارشناسانی می باشد که شامل چندین متخصص از جمله معماریان، مهندسین و نقشه برداران می گردد.

این امر باعث می شود فضاهای اداری به خوبی بهینه و تقسیم بندی شوند و دفتر کار به شکلی کاربردی با مبلمان اداری تجهیز شود. اگر شما یک مهندس حرفه ای جوان هستید، به یک دفتر عملیاتی تر نیاز دارید، اگر نقش مدیریتی دارید، دفتر به یک میز مدیریت از چوب یا شیشه گران بها و یک صندلی راحتی چرمی به همراه یک سالن استراحت برای مشتریان نیاز دارد. در ادامه چند نکته و ایده برای تجهیز یک دفتر مهندسی مدرن و کاربردی آورده شده است.

نکات و ایده های کاربردی برای تجهیز دفتر مهندسی مدرن:

انتخاب میز کار مناسب:

در حرفه مهندسی، کامپیوتر ها، هارد دیسک ها، پلاترها، چاپگرها و سایر ابزارهای تکنولوژیکی باید همیشه در دسترس باشند. یک میز جادار برای سازماندهی کار خود انتخاب کنید و ابزارها و پروژه ها را به راحتی قرار دهید.

توجه به نقش کارمندان در دفتر مهندسی:

1.میز مدیریتی:

اگر یک نقش مدیریتی دارید، برای اقتدار مرتبط با حرفه خود به یک میز اداری ظریف و هویت بخش نیاز دارید. توصیه می شود میز مدیریت دارای کشوهای کافی برای نگهداری اسناد و نقشه های ضروری باشد. همچنین این میز می تواند دارای پد چرمی بر روی میز جهت نوشتن آسان تر باشد. همچنین میز مدیریت مهندسی می تواند دارای گاوصندوق و کشوی مخفی برای نگهداری اسناد محرمانه تر باشد. داکت عبور کابل برای مرتب بودن میز مدیریت مهندسی نیز از جمله امکانات ضروری می باشد.

از جمله امکانات دیگری که می تواند در میزهای مدیریتی وجود داشته باشد الکتریک باکس است. الکتریک باکس مشکل مدیران را در یافتن پریز برق برای شارژر مرتفع نموده است. شرکت محیط آرا امکان تولید و نصب الکتریک باکس به انواع میزهای کار به خصوص میز مدیریتی و میز کنفرانس را دارا می باشد.

اگر یک نقش مدیریتی دارید، برای اقتدار مرتبط با حرفه خود به یک میز اداری ظریف و هویت بخش نیاز دارید

2. دفتر مهندسی ارشد با میز چوبی:

میزهای اداری که در گوشه دفتر قرار می گیرند برای مهندسان جوانی که هر روز بر روی پروژه های مختلف کار می کنند عالی هستند. این میزها دارای مزیت داشتن فضای آزاد برای نقشه ها و کتابچه های مهندسی، فضای خالی برای کامپیوتر های رومیزی و لپ تاپ، یک یا چند نمایشگر و هارد اکسترنال هستند. علاوه بر این، میز کار مهندسی مجهز به فضاهای مخصوص برای کیس کامپیوتر، کشوها و یک سطح کشویی مناسب برای کیبورد و موس هستند. لازم به ذکر است که توجه به نکات و استانداردهای ارگونومیک در میزهای مهندسین ارشد و طراحان بسیار ضروری است.

مواد و سبک طراحی:

اگر یک میز کار مهندسی مدرن و مقاوم می خواهید فلز و آلومینیوم متریال مناسبی برای شما هستند؛ این مواد مقاومت خوبی در برابر خش و ضربه دارند. از طرف دیگر، اگر سبک کلاسیک تری را ترجیح می دهید، چوب انتخابی ایده آل است. اگر بخواهید می توانید در مبلمان اداری خود از ترکیب یک رنگ اصلی و چشمگیر با رنگ های خنثی استفاده کنید.

محفظه کابل:

برای اینکه سطح کاری نامرتب نداشته باشید، مهم است که یک میز با محفظه کابل انتخاب کنید. بسیاری از میزها در واقع فضایی را در زیر میز کار یا یک صفحه کشویی قرار داده اند که به شما امکان می دهد کابل های اتصال را پنهان کنید. این باعث می شود که فضای کار همیشه مرتب و تمیز باشد. همانطور که پیش تر اشاره شد برای پنهان نمودن کابل ها می توانید از داکت عبور کابل نیز استفاده کنید. این داکت یک حفره با قطر تقریبی 5 سانتی متری است که می تواند دارای درپوش نیز باشد.

یکی از مبلمان های اداری زیبا جهت نگهداری اسناد و وسایل دفتر کار مهندسی کردنزا می باشد.

انتخاب صندلی راحتی مناسب:

با توجه به ساعات طولانی نشستن در محل کار، صندلی راحتی نیز نقش بسیار مهمی در عملکرد بهینه مهندسین دارد. برای راحتی مهندسین یک صندلی راحت و ارگونومیک با تکیه گاه و دسته های قابل تنظیم نیاز است. صندلی مناسب مهندسی می تواند در عین زیبایی و شیک بودن، راحتی و ارگونومی را ارائه دهد. همانطور که اشاره شد اگر صندلی دارای پد و تکیه گاه قابل تنظیم باشد برای کار مهندسی ایده آل به نظر می رسد.

همچنین در خرید مبلمان اداری برای دفتر مهندسی فراموش نکنید که برای مشتریان خود نیز به چندین صندلی یا مبل انتظار نیاز دارید. این صندلی ها در جلوی میز ریسپشن قرار خواهند گرفت.

مبلمان اداری:

یک دفتر مهندسی طوری طراحی شده است که همه چیز همیشه در دسترس باشد. در این راستا راه حل های زیادی وجود دارد، به طور مثال می توان کشوهای الحاقی به میز کار و فایلینگ جهت ذخیره سازی اسناد و مدارک استفاده نمود. یکی دیگر از مبلمان های اداری زیبا جهت نگهداری اسناد و وسایل دفتر کار مهندسی کردنزا می باشد. کردنزا میزی با پایه های کوتاه و دارای کشو و محفظه می باشد که علاوه بر وظیفه نگهداری پرونده ها و وسایل به محیط اداری نیز جلوه ای بسیار زیبا و مدرن می بخشد.

کتابخانه اداری:

ایده دیگر برای نگهداری کتاب ها در محیط اداری کتابخانه اداری می باشد. این کتابخانه می تواند به عنوان مبلمان اداری در بخشی از فضای اداری قرار گیرد یا به صورت توکار در داخل دیوار نصب گردد. اگر محیط کار شما جادار است، ما یک قفسه کتاب باز را توصیه می کنیم. در این صورت نه تنها اهمیت کتابچه های مهندسی و حجم های حرفه به حداکثر می رسد، بلکه برای تقسیم دفتر به دو بخش متفاوت نیز موثر است. در مورد یک دفتر کوچکتر، می توانید قفسه های مدولار را انتخاب کنید که به راحتی با هر فضایی سازگار می شوند.
 

کتابخانه اداری می تواند به عنوان مبلمان اداری در بخشی از فضای اداری قرار گیرد.

دیوارهای مجهز:

اگر به دنبال راه حل مدرن تری برای سازماندهی پروژه ها و اسناد و مدیریت فضاهای اداری هستید ما دیوارهای مجهز را توصیه می کنیم. این نوع دیوارها به شما امکان می‌دهند فضای ذخیره‌سازی را با ماژول‌های مدولار مانند قفسه‌ها، واحدهای کشو و کمدهای بایگانی به طور دلخواه مجهز کنید.

پارتیشن اداری:

در انتها آخرین نکته ای که در تجهیز دفتر کار مهندسی به شما توصیه می کنیم استفاده از پارتیشن اداری برای ایجاد حریم خصوصی و اتاق های متفاوت است. پارتیشن اداری به خصوص در دفاتر و شرکت های بزرگ در ایجاد حریم خصوصی فیزیکی و بصری و همچنین تمرکز بهتر و عملکرد موثرتر کارمندان تاثیر بسزایی دارد. اگر در فضایی به حریم خصوصی بصری نیاز است کی توانید از پارتیشن اداری ام دی اف و یا پارتیشن شیشه ای مات و راه مات استفاده کنید و در غیر این صورت می توانید از پارتیشن شیشه ای شفاف استفاده کنید. در دفاتر مهندسی کوچک برای بزرگ تر جلوه دادن فضا می تواند از پارتیشن شیشه ای فریم لس استفاده کنید.

 اگر سبک کلاسیک را برای دفتر کار را ترجیح می دهید، چوب انتخابی ایده آل است.

مقالاتی که شاید برایتان جالب باشند:

اصول چیدمان دفتر کار و خرید مبلمان اداری کلاسیک

5 سبک محبوب مبلمان اداری کدامند؟

بهترین طراحی دفتر کار و  فضاهای اداری

 

 

اشتراک گذاری
نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید