کدام مبلمان ها برای هر محیط اداری ضروری هستند؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

کدام مبلمان ها برای هر محیط اداری ضروری هستند؟

اگر شما نیز به تازگی شرکت خود را تاسیس نموده اید و یا به دنبال تجهیز دفتر هستید، حتما مبلمان های اداری مختلفی برای قرار دادن در شرکت در ذهن خود دارید. در این مقاله سعی داریم تا لیستی از مبلمان های اداری را به شما معرفی کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

برخی از مبلمان های اداری ضروری و برخی دیگر مکمل هستند. به طور مثال اگر کارمند شما میز کار نداشته باشد نمی تواند کارهای خود را انجام دهد اما اگر برای مدتی کتابخانه اداری نداشته باشد همچنان می تواند وظایف خود را انجام دهد. به همین ترتیب برخی مبلمان ها برای کار فردی و برخی دیگر برای کارهای تیمی مورد نیاز هستند و بهره وری را افزایش می دهند. در ادامه به معرفی مبلمان های ضروری اداری و ویژگی های آن ها می پردازیم.

1.صندلی مناسب اداری:

یکی از ابتدایی و ضروری ترین مبلمان های اداری صندلی است. این صندلی اگر ارگونومیک باشد بهتر است و در افزایش بهره وری کارمندان تاثیر بسزایی دارد. اگر صندلی اداری ارگونومیک نباشد باز هم اصول و استانداردهایی در خرید صندلی اداری باید رعایت شود تا کارمندان حین استفاده دچار آسیب های فیزیکی طولانی مدت نگردند.

بسیار مهم است که ارتفاع صندلی اداری قابل تنظیم باشد، زیرا می توانیم وضعیت نیم تنه خود را نسبت به میز کار ثابت کنیم. اگر صندلی خیلی پایین باشد، کمر ما آسیب می بیند. اگر خیلی بالا باشد به مهره ها و ماهیچه های قسمت پشتی بدن فشار وارد می شود.

همچنین صندلی اداری باید اجازه دهد تا محل قرارگیری آن نسبت به پشتی اصلاح شود به طوری که شکم ما فشرده به نظر نرسد که در این صورت باعث گردش خون و مشکلات گوارشی می شود.

 در مورد اندازه نشیمنگاه صندلی اداری، این قسمت باید به اندازه کافی پهن باشد تا بتوانیم در قسمت مرکزی راحت بنشینیم و اطراف آن فضا داشته باشیم. علاوه بر این، قسمت جلوی صندلی باید به سمت پایین متمایل شود تا به پشت زانو فشار نیاورد یا مانع گردش پاها نشود.

پشتی یکی از مهم ترین قسمت های صندلی است. باید متناسب با پشت افراد باشد و قسمت پایین کمر را حمایت کند. توصیه می شود که شیب آن قابل تنظیم باشد و صندلی امکان تنظیم استحکام و تثبیت یا تحرک پشتی را ارائه دهد. از این نظر، پشتی‌های کج‌شده برای شیفت‌هایی که کار کارمندان بیش از پنج ساعت نمی‌شوند خوب است، اما اگر قرار است زمان بیشتری را صرف کنیم، بهتر است صندلی‌های همگام را امتحان کنیم، جایی که پشتی در همان زمان که صندلی به جلو یا عقب می‌لغزد، کج می‌شود. در این حالت هیچگونه فشاری به ستون فقرات و یا شکم کارمندان وارد نمی شود.

همچنین یک صندلی استاندارد اداری باید دارای تکیه گاه بازوی مناسبی برای افراد باشد. در صندلی های ارگونومیک این تکیه گاه ها قابل تنظیم هستند.

یک صندلی استاندارد اداری باید دارای تکیه گاه بازوی مناسبی برای افراد باشد.

2.میز کار:

این مبلمان اداری ضروری باید کاربردی و ارگونومیک باشد و بیشترین راحتی را ارائه دهد. برای انتخاب میز کار مناسب رعایت نکات زیر پیشنهاد می گردد:

  • اندازه:

مهم است که میز کار با فضای موجود و فعالیت های اختصاص داده شده سازگار شود تا از ناراحتی کارمند جلوگیری شود. اگر میز ارتفاع مناسبی نداشته باشد، مشکلاتی در شانه ها، قسمت بالایی پشت و دست ها و مچ ها ایجاد می شود. قسمت پایینی میز کار باید فضای کافی برای قرار دادن کیبورد و موس و پشتیبانی از ساعد را داشته باشد.

  • طرح:

مبلمانی را انتخاب کنید که با بقیه مبلمان های اداری همخوانی داشته باشد، اما مهمتر از همه، این به سلیقه کسی است که قرار است از آن استفاده کند بستگی دارد. می توان از یک میز ساده در رنگ های خنثی تا مدل های کمی پیچیده تر را انتخاب کرد. طراحی باید یک محیط کاری راحت و سالم را ترویج دهد که منجر به افزایش بهره وری شود.

 می توانید میزهای مستطیلی را انتخاب کنید، با این حال، اگر فضای کافی دارید، طراحی L شکل راحتی و فضای بیشتری را برای کار به شما می دهد.

  • سطح:

برای انتخاب سطح رویه میز کار بهترین سطوحی که ما به شما توصیه می کنیم، سطوحی هستند که از لمینت‌هایی با مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش ساخته شده‌اند که نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. شما می توانید آنها را در طیف گسترده ای از رنگ ها سفارش دهید که در میان آنها، رنگ های سفید یا روشن، درخشندگی بیشتری را ارائه می دهند.

  • کیفیت:

کیفیت میز اداری نه تنها با ظاهر آن بلکه با موادی که در ساخت آن به کار رفته است نیز سنجیده می شود. لمینت های تزئینی را می توان با قطعات فلزی رنگ آمیزی شده با رنگ الکترواستاتیک، مات یا نیمه مات میکروبافت، در رنگ های مشکی، سفید یا خاکستری ترکیب کرد.

همچنین می‌توان از رنگ‌هایی با همین ویژگی‌ها در نقش برجسته نیمه براق یا براق استفاده کرد. گوشه ها و لبه ها باید خیلی خوب تکمیل شوند. باز و بسته شدن کشوها نباید نشان دهنده هیچ مشکلی باشد و وزنی را که برای آن طراحی شده است تحمل کند.

صندلی اداری، میز کار، میز مدیریت، میز پذیرش، میز کنفرانس و فایلینگ اداری از مهم ترین مبلمان های ضروری برای هر محیط اداری هستند.

3.میز مدیریت:

میز مدیریتی یکی از ضروری ترین و موثرترین مبلمان های اداری است. دوام، زیبایی و کیفیت متریال میز مدیریتی بیشتر میزهای اداری دیگر اهمیت دارد. انواع میز مدیریت در طرح ها، ابعاد و جنس های مختلف در بازار وجود دارند. در انتخاب میز مدیریتی نیز مانند میز کارمندی و کارشناسی باید به ابعاد فضا توجه شود. اگر فضای دفتر کار شما وسیع است می توانید به سراغ ست های مدیریتی اشرافی بروید.

 استفاده از میز مدیریتی که کشوهای زیادی دارد و نوع طراحی آن نیز خاص منحصر بفرد است در ایجاد تصویر موثر در ذهن افراد مراجعه مننده مناسب است. برای مشاهده نمونه میزهای مدیریتی شرکت محیط آرا به صفحه محصولات مراجعه بفرمائید.

4.میز کنفرانس:

یکی از آن مبلمان کلیدی در دفتر کار، میزهای جلسه هستند که از نظر طراحی استاندارد هستند و جایگاه ویژه ای را در فضا به خود اختصاص می دهند. به طور کلی، جلسات معمولاً زمان زیادی می‌برند، بنابراین انتخاب مدلی که متناسب با نیازهای ما باشد، بهره‌وری و راحتی جلسات و کار تیمی را بهبود می‌بخشد.

 برای اینکه انتخاب شما تا حد امکان موثر باشد، باید به نکاتی از قبیل ابعاد اتاق کنفرانس، رسمی یا غیر رسمی بودن جلسات، سبک طراحی میز (گرد، مستطیلی، یو شکل و غیره) توجه کنید.

5.میز پذیرش:

میز پذیرش از اولین مبلمان های اداری است که در بدو ورود افراد یا مشتریان دیده می شود. این مبلمان در ایجاد تصویر ذهنی مناسب در ذهن افراد نقش مهمی دارد زیرا بسیاری از افراد مراجعه کننده به سازمان به اتاق جلسات یا مدیریت و یا حتی فضای کاری کارمندان نمی روند تا مبلمان های دیگر را ببیند؛ بنابراین میز پذیرش یا کانتر باید معرف هویت سازمان باشد. از طرفی این میز و مبلمان های مکمل آن یعنی صندلی انتظار از نظر طراحی باید خاصیتی داشته باشند که بتوانند زمان های انتظار را برای افراد دلپذیر و لذت بخش نمایند.

6.فایلینگ اداری:

یکی از بخش های مهم مبلمان اداری فایلینگ اداری است که برای نگهداری، ذخیره سازی و نظم بخشیدن به انواع فایل های اداری شامل انواع زونکن، برگه و اسناد مهم پرونده استفاده می شود. استفاده از فایلینگ اداری چه در محیط های اداری کوچک چه بزرگ مناسب و ضروری به نظر می رسد زیرا باعث نظم بخشیدن به فضا می شود و محیط کار مرتب جلوه داده می شود.

میز مدیریتی یکی از ضروری ترین و موثرترین مبلمان های اداری است.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
مبلمان های ضروری اداری کدامند؟

صندلی اداری، میز کار، میز مدیریت، میز پذیرش، میز کنفرانس و فایلینگ اداری از مهم ترین مبلمان های ضروری برای هر محیط اداری هستند.

ویژگی های یک کانتر مناسب اداری کدامند؟

جذابیت بصری، عملکرد مناسب و دارا بودن فضای کافی از جمله مهم ترین ویژگی های یک کانتر اداری هستند.

مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب میز اداری چیست؟

عوامل موثر در انتخاب میز کار برای کارمندان یک سازمان عبارتند از هزینه و بودجه مد نظر، وظایف کارمندان، سبک دکوراسیون داخلی سازمان.

بهترین متریال برای میز مدیریت چیست؟

اگر به دنبال میز بادوام هستید میزهای ام‌ دی ‌اف و لمینت گزینه مناسبی هستند. اگر به‌دنبال زیبایی هستید بسته به نوع دکوراسیون داخلی دفترتان، متریال‌های متفاوت چوب، شیشه و فلز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید