چگونه مبلمان اداری بر شادی و رفاه کارمندان تاثیر می گذارد؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چگونه مبلمان اداری بر شادی و رفاه کارمندان تاثیر می گذارد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مبلمان اداری چگونه بر رفاه کارمندان تأثیر می گذارد؟ و یا اینکه چرا یک شرکت باید نگران خوشحالی کارمندان خود باشد؟ چه عواملی بر رفاه کارمندان تأثیر می گذارد؟

 

 

مبلمان اداری

چه عواملی بر رفاه کارمندان تأثیر می گذارد؟ معمولاً در پاسخ به این عواملی مانند انعطاف‌پذیری، دلپذیری، دکوراسیون محیط کار و استرس یا فشار کاری به ذهنمان خطور می کند اما در این مقاله می‌خواهیم بر روی مبلمان اداری تمرکز کنیم؛ عنصر تعیین‌کننده‌ای که تأثیر بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنیم بر رفاه و شادی کارمندان دارد.

مبلمان اداری به طور غیرمستقیم و مستقیم بر وضعیت ذهنی کارمندان و بهره وری آنان تأثیر می گذارد و به آنها کمک می کند تا کم و بیش با شرکت ارتباط برقرار کنند. در ادامه به بررسی مزایای انتخاب مبلمان اداری استاندارد و مناسب برای شرکت می پردازیم تا با تاثیرات مبلمان اداری بر رفاه و انگیزه کارمندان بیشتر آشنا شویم؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آسیب های اسکلتی عضلانی کمتر:

مبلمان اداری ارگونومیک از بروز دردهای کمر، گردن، شانه و پا در آینده جلوگیری می کند. صندلی بدون تکیه گاه یا غیر قابل تنظیم، ما را مجبور به نشستن اشتباه می کند و به ستون فقرات فشار وارد می کند.

حفظ وضعیت بدن برای مدت طولانی گردش خون را کاهش می دهد و مواد مغذی را کاهش می دهد و باعث درد شدید در کمر می شود. همچنین بار زیاد روی دیسک ها به دلیل وزن اضافی باعث ایجاد فشردگی در دیسک ها می شود که می تواند منجر به شکستگی شود.

وضعیت نادرست یا غیر خنثی ستون فقرات می تواند باعث کشیدگی و پارگی عضلات و رباط ها شود و در نهایت فشار روی ناحیه پشتی و پاها می تواند بر گردش خون در قسمت تحتانی بدن تأثیر بگذارد.

مبلمان اداری ارگونومیک از بروز دردهای کمر، گردن، شانه و پا در آینده جلوگیری می کند.

مبلمان اداری ارگونومیکی که به خوبی و با دقت انتخاب شده می تواند از وضعیت نامناسب و ناراحتی فیزیکی طولانی مدت جلوگیری کند. مبلمان اداری ارگونومیک علاوه بر کمک به جلوگیری از صدمات بعدی، به راحتی به بهبود عملکرد کاری و توسعه کارهای روزانه کمک می کند.

یک مبلمان ارگونومیک باید با استاندارد های اولیه طراحی مطابقت داشته باشد و با نیازها و موقعیت ها و شرایط مختلف بدن سازگار باشد.

در ادامه به بررسی سه مورد از مهم ترین مزایای مبلمان اداری ارگونومیک می پردازیم:

مزایای مبلمان اداری ارگونومیک:

  • رفاه و آسایش یکی از مزایای اصلی انتخاب مبلمان ارگونومیک است، زیرا طراحی راحت آن به برخی از قسمت های بدن مانند کمر و ستون فقرات اجازه استراحت می دهد.
  • بهبود سلامت از طریق مکانیسم‌های سازگاری مختلف بر اساس عادات و وضعیت بدن هنگام کار که به کاهش مشکلات ناشی از سلامتی مانند درد کمر و مفاصل کمک می‌کند.
  • افزایش بهره وری با ارائه فضاهای راحت در همه سطوح، به شما کمک می کند تا در هنگام کار به نتایج بهتری دست یابید.

کاهش تعداد روزهای مرخصی کارمندان:

با انتخاب مبلمان اداری استاندارد و مناسب نیروهای کاری شما کمتر دچار آسیب های فیزیکی می گردند و در نتیجه روزهای غیبت ناشی از دردهای فیزیکی مانند کمر درد و یا درد گردن کاهش می یابد. شاید دور اندیشی به نظر برسد اما با سرمایه گزاری بر روی مبلمان اداری استاندارد می توانید در دراز مدت بهره وری بیشتر و عملکرد بهتری از کارمندان خود انتظار داشته داشته باشید.

خلاقیت و الهام بیشتر برای نیروی کار شما:

یکی دیگر از مزایای خرید مبلمان اداری استاندارد و متناسب با محیط کار این است که خلاقیت و انگیزه کامندان حین کار افزایش می یابد. شرکت هایی مانند گوگل و فیسبوک برای افزایش خلاقیت کارمندان خود سیر متنوعی از مبلمان را در دفاتر خود به کار گرفته اند؛ از مبلمان اداری استاندارد تا مبلمان راحتی؛ بنابراین نوآوری در مبلمان اداری می تواند انرژی و ابتکار کارمندان را افزایش داده و در افزایش تمرکز آنان نیز موثر باشد. نکته دیگر اینکه مبلمان اداری می تواند شرکت یا دفتر را برای کارمندان شما تبدیل به محلی نماید که حضور و فعالیت در آن محل برایشان دلپذیر باشد؛ هرچه کارمندان احساس خوشایندتری از حضور در محل کار داشته باشند انرژی بیشتری برای انجام امور روزانه خود به بهترین نحو صرف می کنند.

از مزایای خرید مبلمان اداری استاندارد و متناسب با محیط کار این است که خلاقیت و انگیزه کامندان حین کار افزایش می یابد.

طراحی داخلی دفاتر گوگل چگونه است؟

 

افزایش مشارکت کارکنان و حفظ استعداد:

اینکه شرکت برای بهبود آسایش و سلامت کارکنان و در نتیجه مبلمان اداری مناسب سرمایه‌گذاری می‌کند، به این معناست که به آسایش کارمندان متعهد است و برای آن ارزش قائل است. چنین توجهی از جانب شرکت به کارمندان این پیام را می رساند که سلامت و رفاه شما برای ما مهم است؛ بنابراین کارمندان نیز ناخوآگاه در انجام وظایف خود متعهد تر و سخت کوش تر خواهند بود.

بهبود سلامت کارمندان:

مهم است که بتوانید شرکت خود را به فضاهای مختلف مجهز کنید تا کارمند بتواند وضعیت خود را تغییر دهد. مهم است که مبلمان اداری استاندارد به درستی انتخاب شود. به عنوان مثال، شما نمی توانید از یک صندلی اپراتوری در محل استراحت کارمندان راحتی استفاده کنید، زیرا این صندلی برای استفاده در این نوع فضا طراحی نشده است. در عوض بهتر است از مبل‌ها یا صندلی‌ها راحتی و نرم استفاده شود که به استراحت فعال و گفتگوی میان کارکنان کمک کند.

همچنین در نظر داشته باشید زمانی که از مبلمان اداری و میزهای کار بزرگ استفاده می شود به ابعاد فضاهای اداری نیز باید توجه شود؛ در واقع انتخاب مبلمان اداری با اندازه بزرگ همیشه کارساز نیست و گاهی باعث دردسر بیشتر در فضاهای اداری کوچک می شود. گاهی اوقات مدیران برای استفاده از آخرین سانتی متر از فضای موجود در دفتر، ایستگاه های کاری کوچک و غیرانسانی ایجاد می کنند که در این حالت حریم خصوصی و فضای لازم برای هر کارمند رعایت نمی شود و نارضایتی کارمندان را در پی دارد.

توسعه روش های جدید کار

این بدان معنی است که امکانات موجود در دفتر چندین برابر می شود، بنابراین این امکانات بسته به کار و وظیفه انجام شده سازگار می شود؛ به عنوان مثال: بخش هایی که میز کار قرار می گیرد، مناطق کار مشترک، اتاق های فکر، غرفه های پاسخگویی تلفن و غیره. مبلمان اداری باید در خدمت تجهیز و ایجاد فضاهای کاری مختلف و در نتیجه ارائه راه حل برای نیازهای متعدد باشد.

به طور خلاصه، رفاه نیروی کار به عوامل بسیاری بستگی دارد و مبلمان اداری تنها بخشی از معادله است که در این مقاله به طور مفصل به آن پرداخته شد.

اگر برای تجهیز شرکت خود به مبلمان اداری مرغوب می اندیشید، کارشناسان شرکت تولید مبلمان اداری محیط آرا آماده ارائه مشاوره و راهنمایی شما در این زمینه هستند.

با انتخاب مبلمان اداری استاندارد و مناسب نیروهای کاری شما کمتر دچار آسیب های فیزیکی می گردند.

کدام مبلمان ها برای هر محیط اداری ضروری هستند؟

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
مزایای مبلمان اداری ارگونومیک چیست؟

از مهم ترین مزایای مبلمان اداری ارگونومیک رفاه، بهبود سلامت و افزایش بهره وری کارمندان است.

چرا خرید مبلمان اداری استاندارد و ارگونومکی اهمیت دارد؟

مهم ترین و اصلی ترین دلیل خرید مبلمان اداری استاندارد و ارگونومیک، سلامت کارمندان و بهره وری بیشتر آنان در دراز مدت است. ضمن اینکه مبلمان اداری استاندارد و مرغوب در طول زمان نیاز کمتری به تعمیر خواهد داشت.

آیا می توان مبلمان اداری در ابعاد دلخواه سفارش داد؟

بله شرکت محیط آرا آماده همکاری در زمینه مبلمان اداری با ابعاد و اندازه دلخواه مشتریان می باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید