مهم ترین مزایای کار به صورت ایستاده چیست؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

مهم ترین مزایای کار به صورت ایستاده چیست؟

امروزه 65 تا 75 درصد از کارهای اداری به صورت نشسته انجام می شود. اثرات منفی نشستن طولانی مدت را نمی توان با ورزش های کوتاه مدت خنثی کرد. بنابراین یکی از راه حل ها این است که ایستاده بمانیم. ایستادن در جلوی میز اداری ساده ترین راه برای مبارزه با آسیب های فیزیکی احتمالی ناشی از کار است.

 

کار به صورت ایستاده به مقابله با اثرات کار بی تحرک کمک می کند و در بسیاری از دفاتر به روشی روزافزون و نوین برای کار تبدیل شده است.
فواید کار به صورت ایستاده بسیار زیاد است: با ایستادن چربی اضافه بدن سوزانده می شود، کمر در وضعیت مناسبی قرار می گیرد و سیستم گردش خون بهبود می یابد.

کار ایستاده و نشسته: مزایا و معایب

یک سبک زندگی بیش از حد بی تحرک می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد . نشستن طولانی‌ مدت بدون بلند شدن باعث می ‌شود، موقعیت گردن و شانه ‌ها برای ساعت ها در وضعیت نادرست قرار گیرد که در درازمدت می ‌تواند منجر به درد و آسیب های فیزیکی شود.

اگر کمردرد یکی از اولین آسیب هایی است که در اثر نشستن زیاد ایجاد می شود، سبک زندگی کم تحرک نیز یکی از عواملی است که منجر به ایجاد مشکلاتی مانند بیماری قلبی، کاهش توده عضلانی، اختلالات مفصلی و چاقی می شود.

از سوی دیگر، ایستاده کار کردن، گردش خون را بهبود می بخشد، ماهیچه ها و ذهن را برای مدت طولانی فعال نگه می دارد. حتی برای کاهش یکنواختی محیط کاری، تشویق خلاقیت و بهره وری بسیار مفید است. به حدی که در بسیاری از شرکت‌ ها تمرین جلسات ایستاده به طور فزاینده‌ ای رواج یافته است، زیرا وضعیت ایستاده برای تسهیل اشتراک ‌گذاری نظرات و افزایش ایده‌های جدید در تیم کاری موثر است.

بر خلاف تصور عموم کار به صورت ایستاده باعث کاهش کمر درد نمی شود.

فواید کار ایستاده:

مزایای کار ایستاده نه تنها بر سلامت جسمی و متابولیک بلکه بر سلامت روان نیز تأثیر مثبت دارد. برخی از مزایای اصلی کار ایستاده عبارتند از:

  • بهبود وضعیت بدن:

نشستن طولانی مدت منجر به وضعیت های نادرست و متعاقب آن انقباض می شود که می تواند باعث درد عضلانی در گردن و شانه ها شود. بارزترین جنبه کار ایستاده، توانایی تغییر وضعیت بدن در طول ساعات کاری است. ایستادن در دفتر در واقع به شما این امکان را می دهد که وزن  خود را بهتر توزیع کنید و فشار کمتری به کمر وارد کنید.

  • کاهش درد شانه و کمر:

وضعیت ایستاده به طور مداوم ماهیچه های تنه و شکم را فعال می کند و کمر را تقویت و محافظت می کند. این تمرین مداوم در حین کار منجر به کاهش درد شانه و کمر می شود. اگر می خواهید ایستاده شروع به کار کنید اما هرگز این کار را نکرده اید، به یاد داشته باشید که به تدریج شروع کنید. برای تغییر وضعیت و کسب قدرت لازم برای ایستادن طولانی مدت باید عضلات پشت را تمرین داد. پیشنهاد ما این است که کار ایستاده را با کار نشسته جایگزین کنید و به تدریج زمان ایستادن را افزایش دهید.

  • افزایش سطح خلق و خوی خوب:

برخی از مطالعات نشان داده اند که کار با میز ایستاده تأثیر مثبتی بر خلق و خو دارد و سطح انرژی را افزایش می دهد همانطور که گفته شد ایستاده کار کردن باعث بهبود گردش خون، فعال شدن مجدد متابولیسم و ​​کاهش خستگی و تنش می شود. برعکس، نشستن طولانی پشت میز کار می تواند منجر به کند شدن گردش خون و احساس خستگی بیشتر شود.

  • بهبود بهره وری:

بیشتر زمانی که در دفتر کار به صورت نشسته می گذرانیم باعث احساس خستگی و استرس می شود و تمرکز را دشوار می کند. مطالعات علمی تأیید می‌ کنند که ایستاده کار کردن، از طرفی شما را فعال‌ تر نگه می‌ دارد و از طرف دیگر توانایی حفظ تمرکز و متمرکز ماندن برای مدت طولانی‌ را در شما ایجاد می کند.

بیشتر زمانی که در دفتر کار به صورت نشسته می گذرانیم باعث احساس خستگی و استرس می شود و تمرکز را دشوار می کند.

چه مدت می توانید روی پاهای خود کار کنید؟

اگرچه سبک زندگی کم تحرک منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری ها می شود، اما ایستادن 8 ساعت در روز به طور متوالی نیز کار صحیحی نیست و ممکن است آسیب زا باشد. به خصوص در هنگام شروع کار به صورت ایستاده می بایست ساعات ایستادن بیشتر از حدود دو الی سه ساعت نباشد.

کارشناسان توصیه می‌ کنند که برنامه ‌های روتین خود را متناسب با بدن و عادات خود پیدا کنید. سپس تعیین کنید که کدام کارها برای انجام به صورت ایستاده بهتر هستند و کدام کارها نشسته انجام شوند بهتر است. و یا می توانید یک بازه زمانی را از پیش تعیین کنید که در آن به صورت ایستاده کار کنید.

چگونه یک میز ایستاده خوب انتخاب کنیم:

بدیهی است که برای کار در حالت ایستاده، استفاده از میز کار با روکش پایین که برای کار در حالت نشسته طراحی شده است، توصیه نمی شود. به همین دلیل میزهای خاصی با ارتفاع قابل تنظیم وجود دارد، میزهای ایستاده که به راحتی می توانند بین دو حالت جابجا شوند. اولین ویژگی که یک میز ایستاده باید داشته باشد دقیقاً امکان داشتن ارتفاع قابل تنظیم است.

مطالعات نشان داده اند که کار با میز ایستاده تأثیر مثبتی بر خلق و خو دارد و سطح انرژی را افزایش می دهد

انواع میز کار ایستاده:

دو مدل اصلی میز ایستاده وجود دارد:

  • میز دسته اول: قابل تنظیم ارتفاع با یک مکانیزم میل لنگ ساده یا بلند کردن خودکار (که در آن زمانی که فقط یک دکمه را فشار دهید می توانید از حالت نشسته به حالت ایستاده بروید). در برخی از مدل های میز تحریر با تنظیم موتوری امکان به خاطر سپردن تنظیمات ارتفاع مختلف به صورت خودکار وجود دارد. 
  • میز دسته دوم: این میز یک سیستم دو قفسه ای دارد، به طوری که مانیتور در قسمت بالایی و صفحه کلید در قسمت پایین قرار می گیرد. طبقه پایین دارای سطح بزرگی است که می توان از آن برای کارهای نشسته استفاده کرد. این میز کار از سری میزهای ایستاده است که به راحتی و به سرعت می توان ارتفاع آنها را تنظیم نمود.
  • پیشنهاد آخر: 30 دقیقه کار ایستاده را با 30 دقیقه کار نشسته جایگزین کنید:

حداقل در ماه اول، وضعیت را به طور متناوب تغییر دهید، ماهیچه های کمر شما هنوز برای پرش بزرگ آماده نشده اند و برای بازگرداندن قدرت لازم برای نگه داشتن شما برای مدت طولانی روی پاهای خود صبر لازم است. با حوصله ایستادن را با نشستن جایگزین کنید، به تدریج زمان صرف شده برای ایستادن را افزایش دهید.

پس از دو ماه، وضعیت ایستاده نیز مانند حالت نشسته برایتان یک وضعیت معمولی خواهد بود، تا بیشترین مزایای ممکن را کار به صورت ایستاده به دست آورید. البته در نظر داشته باشید که توصیه نمی شود تمام مدت 8 ساعت کاری را ایستاده بمانید.

اگر به تازگی شروع به کار به صورت ایستاده نموده اید بهتر است روزهای ابتدایی حداکثر دو ساعت به صورت ایستاده کار کنید.

شاید مقالات زیر نیز برایتان جالب باشد:

کدام مبلمان ها برای هر محیط اداری ضروری هستند؟

تأثیر مبلمان اداری بر بهره وری و موفقیت کسب و کار

رازهای خرید میز اداری

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
مزایای کار به صورت ایستاده چیست؟

از مزایای کار به صورت ایستاده می توان به کاهش چربی اضافه بدن، گردش خون بهتر و کاهش دردهای کمر و شانه و گردن اشاره نمود.

آیا کار به صورت ایستاده باعث کمر درد می شود؟

خیر بر خلاف تصور عموم کار به صورت ایستاده باعث کاهش کمر درد نمی شود چون زمانی که به صورت ایستاده کار می کنید، مدام مجبور به تغییر وضعیت خود هستید و با تقسیم وزن، فشار بر روی کمر کمتر خواهد بود.

آیا می توان تمام طول روز را به صورت ایستاده کار کرد؟

اگر به تازگی شروع به کار به صورت ایستاده نموده اید بهتر است روزهای ابتدایی حداکثر دو ساعت به صورت ایستاده کار کنید. پس از چند ماه کار ایستاده عضلات و ماهیچه های بدن قوی می شوند و می توان ساعات کار به صورت ایستاده را افزایش داد. در عین حال توصیه نمی شود تمامی 8 ساعت کاری را ایستاده باشید.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید