9 ایده طلایی برای اصلاح و بهبود عملکرد دفتر اداری
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

9 ایده طلایی برای اصلاح و بهبود عملکرد دفتر اداری

روند طراحی دفاتر ادارای در طول سال ها به طور مداوم در حال تغییر هستند تا با نیازهای جدید سازگار شوند. با وجود این روندهای فعلی طراحی دفتر، اصلاحات جامع اداری، دکوراسیون فضاهای کاری به طور کلی، عمدتاً مبتنی بر ملاحظات انسان شناسی است. لذا ضروری است که به روز باشید و فضای کاری خود را با این روندها تطبیق دهید.

 

 

تغییرات در دنیای طراحی اداری، دکوراسیون و نوسازی اداری به کندی صورت می گیرد. در این مقاله فهرستی از 9 روند پیشنهادی حین نوسازی دفتر تهیه کرده ایم که می توانید حین طراحی و یا بازسازی دفتر آنها را اجرا کنید. هر یک از گرایش ها می تواند درجات مختلفی از اهمیت نسبت به فضای خاص و نیازها یا اهداف تجاری شما داشته باشد.

 

1. طراحی دفاتر یا اماکن تجاری بیوفیلیک:

بیوفیلیک اساساً به همه موارد مربوط به طراحی و دنیای طبیعی اشاره دارد که شامل الهام گرفتن از عناصر و دنیای طبیعی است. به عنوان مثال در تمام ادارات از رنگ سبز استفاده می شود یا سطوح چوبی طبیعی را نصب می کنند.

همچنین می تواند شامل استفاده از عناصر طبیعی در طراحی های نوسازی دفتر شما باشد. همچنین افزودن گیاهان طبیعی و استفاده از نور طبیعی در فضای کاری اداری است.

مباحث بیوفیلیک را می توان با نصب تجهیزات سبزتر مانند پنل های خورشیدی برای تولید برق به دست آورد و یا با ارائه امکانات بازیافت زباله که کارکنان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

2. بهبود تجربه کارمندان دفتر:

آینده طراحی دفتر و نوسازی دفتر در بهبود تجربه کارکنان نهفته است. آنها باید بتوانند از وقت خود در محل کار لذت ببرند. برای ارتقای عملکرد و نتایج بهتر فعالیت کاری.

کسانی که رابطه مثبتی با محیط کار خود دارند بیشتر درگیر وظایف خود در محل کار می شوند. این نشان می دهد که بهبود رفاه کارکنان می تواند به طور قابل ملاحظه ای سطح بهره وری را افزایش دهد.

اصلاح و طراحی دفاتر با تقسیم بندی با پارتیشن شیشه ای جداکننده

بیوفیلیک یکی از گرایش های اصلی در طراحی اداری است که رو به افزایش است. به نظر می رسد این گرایش در طراحی اداری از کارمندان گرفته تا نتیجه نهایی کار و سود برای شرکت شما مفید می باشد.

بهبود رفاه و رضایت شغلی کارکنان در اداره یا تجارت می تواند پتانسیل زیادی برای شما و شرکتتان داشته باشد. همه اینها به حفظ کارکنانی که از نظر شما دارایی های مهم هستند و در نتیجه بهبود و پرورش استعدادهای آنها کمک می کند.

کسانی که با شرکت شما و نحوه عملکرد آن آشنایی بیشتری دارند، پس از یک پروژه نوسازی دفتر کار، به احتمال زیاد به آن ادامه خواهند داد و نیازی به صرف منابع برای استخدام استعدادهای جدید نیست.

ترویج یک محیط کاری مثبت همچنین به تضمین بهترین استعدادها برای دفتر شما کمک می کند. افراد تحصیل‌کرده جوان‌تر با تازه‌ترین ایده‌ها احتمالاً بیشتر مجذوب تلاش شرکت برای حفظ رفاه کارکنان در بازسازی و طراحی دفتر می‌شوند. این مورد می تواند مزیت هایی را نسبت به سایر شرکت های بالقوه ای که آنها به دنبال توسعه حرفه ای با آنها هستند، ایجاد کند.

 

3. طراحی دفاتر با فضاهای راحت:

امروزه فضاهای کاری بیشتر شبیه به مکان هایی شده اند که در آن کارمندان فقط 100% خود را تحت فشار قرار نمی دهند. در زمان استراحت، گرایش در طراحی دفتر، فراهم کردن فضاهای آرامش بخش است. فضاهای راحت که می توانید در آن استراحت کنید و با همکاران خود در مورد مسائل خارج از دفتر صحبت کنید. همه چیز نباید روی کار متمرکز شود. این فلسفه این است که کارکنان به زمان خود نیاز دارند تا در محیط خود احساس راحتی کنند؛ و بنابراین شما در تلاش برای حفظ بهره وری 100% همیشه استرس ندارید.

مبلمان اداری راحت، مانند محل نشستن راحت و لوازم جانبی با طراحی خوب؛ این یکی از روند اصلاحات اداری است. این همچنین به تقویت حس اجتماعی کمک می کند. کارمندان بیشتر وقت می گذارند تا با همکاران خود گفتگو کنند. دفاتر در حال تبدیل شدن به مکان های راحت برای کارمندان برای گذراندن وقت خود هستند.
 

روند طراحی دفاتر ادارای در طول سال ها به طور مداوم در حال تغییر هستند تا با نیازهای جدید سازگار شوند.

در این صورت کارمندان کمتر تمایل دارند که در پایان روز کاری با عجله از دفتر خارج شوند. آنها ممکن است ترجیح دهند این گزینه را داشته باشند که وقت خود را صرف کنند و به روشی کار کنند که به بهترین وجه متناسب با سرعت و سطوح مختلف بهره وری آنها باشد.

البته محل کار هنوز هم محل کار است. باید بین کار و آسایش یا آرامش یک خط جدایی وجود داشته باشد. با این حال، دفاتر به مکان های راحت تری برای کارمندان تبدیل می شوند تا زمان استراحت خود را سپری کنند.

4. طراحی دفتر برای اولین برداشت های خوب:

همه ما می دانیم که تاثیر اولیه چقدر اهمیت دارد؛ و بیشتر در مورد بستن قرارداد با یک مشتری یا یک شریک بالقوه. کسانی که برای شرکت در جلسات به دفتر شما مراجعه می کنند باید تلاش هایی را در زمینه دکوراسیون، بازسازی دفتر و مبلمان اداری استفاده شده برای تحت تاثیر قرار دادن کیفیت شرکت درک کنند. انجام این کار به درستی و با یک شرکت متخصص می تواند تفاوت ایجاد کند. به خصوص زمانی که صحبت از انتخاب شرکت شما و یک رقیب بالقوه در همان بازار باشد.

پذیرش یا لابی اولین چیزی است که افراد هنگام ورود به دفتر شما پیدا می کنند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های نوسازی و طراحی دفاتر بر روی این حوزه‌ها به‌عنوان اساسی برای شهرت و تصویر برند شرکت‌ها تمرکز می‌کنند.

همچنین باید بر روی اعمال انتخاب های طراحی منسجم و منسجم در بقیه قسمت های دفتر تمرکز کنید. در غیر این صورت، ممکن است این تصور ایجاد شود که شما به سادگی نمایی را ایجاد کرده اید که واقعیت را پنهان می کند. این می تواند تأثیر معکوس بر مشتریان بالقوه داشته باشد.

بیوفیلیک اساساً به همه موارد مربوط به طراحی و دنیای طبیعی اشاره دارد که شامل الهام گرفتن از عناصر و دنیای طبیعی است.

5. طراحی دفتر برای ارتباط بین کارکنان:

دفتری با فضاهای کاری که به برقراری ارتباط بین همکاران کمک می کند. ارتباط در هر محیط کاری و دفتر کار کلیدی است. واضح است که ظهور اینترنت و پیشرفت های تکنولوژیکی مشابه همچنان در حال رشد است. تلاش یک اصلاح به شما اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه برای اجرای فضاهای جدید برای ارتباط بگیرید.

بسیاری از شرکت‌های طراحی و نوسازی اداری مدرن رویکردی جایگزین برای طراحی دفتر دارند. آنها به دنبال ایجاد فضاهایی هستند که کارکنان بتوانند سطح فیزیکی ارتباط را حفظ کنند.

حوزه های مشارکتی با ساعات کاری انعطاف پذیر روندی است که بر برآوردن نیاز به ارتباط تمرکز دارد. طرح‌های اداری با پلان باز هم‌اکنون در حال اجرا هستند. آنها به همکاران اجازه می دهند تا آزادانه با کسانی که باید با آنها صحبت کنند، حرکت کنند و ارتباط برقرار کنند.

به یاد داشته باشیم که ایمیل و سایر فناوری ها مزایای زیادی به همراه داشته اند اما افراد زمانی که می‌توانند در محل کار در تماس حضوری باشند بسیار بهتر عمل می‌کنند.

6. تقویت کار تیمی در دفتر:

کار تیمی در محیط کار و دفاتر به همان اندازه نقش مهمی ایفا می کند. این به طور مداوم در حال تغییر است و هنوز هم ارتباط و همکاری با دیگران برای انجام کار ضروری است. چیزی که همیشه باید در طراحی دفاتر در نظر داشت. بسیاری از روندهای جدید در اصلاحات اداری بر تضمین این همکاری و ترویج کار مشترک تمرکز دارند.

این مورد را می توان با استفاده از مناطق به روش خاصی که قبلاً در هیچ فضای اداری انجام نمی شد انجام داد. برای مثال، یک دیوار خالی در اتاق استراحت، می تواند دوباره طراحی شود تا شامل تابلوی اعلانات کارمندان یا مکانی برای نمایش اهداف و شعارهای کلیدی شرکت باشد.
 

آینده طراحی دفتر و نوسازی دفتر در بهبود تجربه کارکنان نهفته است.

جنبه های مثبت و انگیزشی را در مورد هر پروژه بازسازی دفتر ایجاد کنید. با این کار، کل شرکت روحیه برند خود را تقویت می کند. حس اجتماع ایجاد می شود. این می تواند تا حد زیادی نتایج کار را بهبود بخشد و پیوندهای تیم کاری را تقویت کند.

7. ترکیبی از مواد در طراحی و اصلاح دفتر:

با استفاده از انواع متریال های ترکیبی در پروژه های بازسازی اداری می توان غنای تزئینی را به فضاهای کاری مدرن اضافه کرد. در حال حاضر استانداردهای جدید طراحی و دکوراسیون اداری شامل بافت های طبیعی برای دستیابی به یک فضای بیوفیلیک در فضای کاری شما است. در عین حال، آنها مناطق بصری دلپذیری را حفظ می کنند که می تواند الهام بخش کارمندان شما باشد.

اینکه بتوانید به سادگی به اطراف یک فضا یا اتاق نگاه کنید و نشانه های بصری محرک را جمع آوری کنید، می تواند تأثیر زیادی بر انگیزه کارکنان داشته باشد و ذهن را فعال کند.

 

مواد. متریال در دکوراسیون و مبلمان اداری باید با دقت انتخاب شوند تا با برند شرکت شما مرتبط باشند. در صورت امکان محصولات شرکت خود را به نمایش بگذارید. این یک راه سرگرم کننده برای ایجاد انگیزه در کارکنان است. دیدن نتیجه نهایی تلاش های آنها می تواند برای آنها بسیار الهام بخش باشد.

8. از برندسازی در سراسر فضای کاری استفاده کنید:

ما به اهمیت برند در فضاهای عمومی مانند پذیرایی یا لابی اشاره کرده ایم. برندسازی همچنین باید در طول طراحی و نوسازی دفتر یکی از نکات کلیدی باشد.

برای کارمندان مهم است که به اطراف نگاه کنند. بگذارید دقیقا ببینند برای چه کسانی کار می کنند و اهدافی را که برای رسیدن به آنها تلاش می کنند. این می تواند به ایجاد ایده های جالب تر و مرتبط تر برای پروژه ها کمک کند. همچنین خلاقیت و لذت را تحریک می کند. کارکنان ارزش هایی را به خاطر می آورند که آنها را به پیوستن به شرکت شما واداشته است.

اجرای عناصری مانند رنگ های برند، لوگوها و آیکون ها و حتی استفاده از مواد مرتبط با روح و فلسفه شرکت شما می تواند به اتحاد کارمندان دفتر شما کمک کند. کارکنان احساس می کنند بخشی از جامعه ای هستند که برای رسیدن به یک هدف با یکدیگر همکاری می کنند. این می تواند به تقویت حس همکاری و ایجاد یک محیط کاری هماهنگ کمک کند.

امروزه فضاهای کاری بیشتر شبیه به مکان هایی شده اند که در آن کارمندان فقط 100% خود را تحت فشار قرار نمی دهند

9. استفاده بهینه از فضا:

فضای کاری روز به روز به یک محصول مد روز در دفاتر تبدیل می شود. گرایش‌ها در بازسازی‌های اداری مدرن بر این تمرکز دارند که چگونه می‌توانیم از آنچه داریم برای دستیابی بیشتر به بهترین شکل استفاده کنیم.

جستجو برای استفاده از فضای کاری می تواند با بهره گیری از طراحی امکانات موجود کارساز باشد. همچنین در دفتر فعلی خود قادر خواهید بود نحوه توزیع و مکان را به روشی استراتژیک و مؤثرتر تعیین کنید. این مورد شامل بررسی نحوه تعامل کارکنان در فضاهای خاص است البته اگر با تمام توان از آنها استفاده شود.

 

بخش های تفریحی در دفاتر اداری شامل چه مواردی هستند؟

صندلی های راحتی در محل کار، میزهای پینگ پنگ، فوتبال روی میز یا کافه تریاها از عناصر رایج در دفاتر اداری مدرن هستند و به کارمندان کمک می کنند تا استراحت کنند، گفتگو یا ملاقات کنند، ایده های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مولفه های نظم در دفاتر اداری کدامند؟

جنبه هایی مانند وحدت سبک و رنگ مبلمان اداری، منظم بودن چیدمان تجهیزات اداری، یکپارچگی ارتفاع پارتیشن، متریال، رنگ، صاف بودن سقف و دیوار، رنگ های داخلی مناسب و غیره از مولفه های نظم در دفاتر اداری می باشند.

چرا طراحی دفتر کار اهمیت دارد؟

زیرا علاوه بر تاثیر مثبت در عملکرد کارمندان بر ایجاد تصویر ذهنی مناسب در مخاطبین و مشتریان نیز موثر است.

 

مقالاتی که شاید برایتان جالب باشند:

اهمیت مبلمان و طراحی محیط اداری بر رفاه کارمندان

اصول چیدمان دفتر کار و خرید مبلمان اداری کلاسیک

نحوه تجهیز و انتخاب مبلمان اداری دفتر مهندسی

اشتراک گذاری
نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید