7 نکته مهم قبل از خرید میز کامپیوتر ادرای
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

7 نکته مهم قبل از خرید میز کامپیوتر ادرای

میز کامپیوتر یکی از مبلمان های اداری ضروری در هر شرکت است. این میز می تواند همان میز کار اداری باشد که بر روی آن مانیتور قرار گرفته است اما نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که هر میز کاری قابلیت تبدیل شدن به میز کامپیوتر را ندارد.

 

 

چه نوع میز کامپیوتری را انتخاب کنیم؟

اگر بخواهیم در یک کلمه تعریف کنیم که یک میز کامپیوتر چگونه باید باشد، مطمئناً پاسخ «ارگونومیک» خواهد بود. برای انتخاب بهترین و مناسب ترین میز کامپیوتر اداری، بهتر است ابتدا ویژگی ها و عملکردی که میز باید داشته باشد را مد نظر قرار دهیم. از آنجایی که برخی از میزهای کامپیوتر مشکلاتی مانند عمق کم یا ارتفاع نامناسب دارند که می تواند علت بسیاری از کمردردها، سردردها، مچ دردها و غیره باشد.

متخصصان مبلمان اداری می دانند که یک میز خوب باید بالاترین نیازهای ارگونومیک را داشته باشد. محل کار مکانی است که در طول روز ساعت های زیادی را در یک وضعیت تقریبا ثابت سپری می کنیم. اگر ما وضعیت صحیحی را اتخاذ نکنیم، این می تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد.

7 نکته ضروری قبل از خرید میز کامپیوتر اداری:

1. نوع استفاده از میز کامپیوتر اداری

نکته اول در انتخاب میز کامپیوتر اداری این است که باید دقیقا بدانیم که دلیل داشتن یک میز کامپیوتر این است که بتوان کامپیوتر و سایر تجهیزات الکترونیکی را بدون مشکل بر روی میز در خود جای داد. چه لپ تاپ باشد و چه یک کامپیوتر سنتی، نیاز است که بر روی سطح ایمن و پایدار قرار داشته باشد که به ما امکان می دهد راحت کار کنیم.

علاوه بر این میز کامپیوتر اداری ایده آل، استفاده مناسب و راحت از لوازم جانبی مانند کیبورد را در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر به طور انحصاری با کامپیوتر کار کنیم، نیازهایی خواهیم داشت در حالی که اگر در کنار کار با کامپیوتر فعالیت های دیگری نیز انجام دهیم ویژگی های میز متفاوت خواهد بود.

بنابراین بهتر است که در استفاده ای که از میز کامپیوتر اداری خواهیم داشت دقیق باشیم تا میز کامل و مناسبی را پیدا کنیم. در فروشگاه مبلمان اداری شرکت محیط آرا، سبک های زیادی از میز کامپیوتر اداری را پیدا خواهید نمود و مطمئناً آنچه را که نیاز دارید خواهید یافت.

خرید میز کامپیوتر اداری مناسب  از هدررفت بودجه شرکت در درازمدت جلوگیری می کند.

2- عمق و ابعاد کلی میز کامپیوتر ادرای:

در اکثر میزها عمق یک عامل کلیدی است. عمق برای میزهایی که به قراردادن کامپیوتر اختصاص می دهیم یک فاکتور اولویت محسوب می شود. وقتی از عمق میز کامپیوتر صحبت می کنیم، منظور فضای موجود برای قرار دادن وسایل کار، جایی برای قراردادن آرنج ها و حرکت راحت مچ دست بر روی میز است؛ این اصول هستند که راحتی یک میز کامپیوتر اداری را مشخص می کنند.

اندازه استاندار عمق میز کامپیوتر اداری:

همانطور که اشاره شد خرید میز کامپیوتر اداری با عمق کم یک اشتباه مهلک است؛ به خاطر داشته باشید که ابعاد میز بسته به اندازه کامپیوتر و میزان تحرک کارمند متفاوت خواهد بود. ایده آل این است که فضای زیادی داشته باشیم تا از نظر عملکردی فضایی بی عیب و نقص باشد. به همین دلیل است که همیشه بهتر است میز با کمی عمق بیشتر را انتخاب کنید. حداقل عمق استاندارد یک میز کامپیوتر 70 الی 80 سانتی متر است. عمق 80-100 سانتی متر برای داشتن تمام فضای لازم عالی خواهد بود.

3- میزان فضای اداری در اختیار:

این جنبه به حوزه کاری شما مربوط می شود. به این سوال پاسخ دهید که فضای موجود برای قرار دادن میز شما چقدر است؟ این پاسخ اندازه مناسب میز کامپیوتر را مشخص می کند. مکان توصیه شده برای تعیین مکان کامپیوتر شما فضایی با حداقل اندازه یک متر در 80 سانتی متر عمق است. البته این اعداد بسته به اندازه دفتر شما متفاوت خواهد بود. اگر فضای کافی دارید، یک میز بلند 120 سانتی متر ایده آل خواهد بود.

برای فضاهای کوچک احتمالاً به یک میز کامپیوتر اداری کوچکتر نیاز خواهیم داشت. همچنین در صورت امکان داشتن یک میز ال شکل صرفه جویی زیادی در فضا ایجاد می نماید. ناحیه بال معمولاً باریک‌تر است و به ما امکان می‌دهد پرینتر، تلفن، کابینت بایگانی داشته باشیم... به این ترتیب ما همه چیز را نزدیک خود داریم اما فضای اصلی اشغال نمی شود.

حداقل عمق استاندارد یک میز کامپیوتر 70 الی 80 سانتی متر است.

4- توجه به صندلی:

اگر هنگام خرید میز کامپیوتر اداری صد در صد روی ویژگی های آن تمرکز کنیم اما یک صندلی مناسب نخرید، فایده چندانی نخواهد داشت.

صندلی مناسب و مکمل میز کامپیوتر نکته کلیدی در هنگام خرید است. ما به یک صندلی ارگونومیک نیاز داریم که حمایت مناسبی از کمر و ستون فقرات داشته باشد و به افراد اجازه دهد در موقعیتی راحت بمانند.

5- زاویه:

بر کسی پوشیده نیست که استفاده مداوم از تلفن همراه و کامپیوتر بینایی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل از میزهای کامپیوتر غیر استانداردی که ممکن است مضر باشند اجتناب کنید و آنهایی را انتخاب کنید که دارای زاویه قابل تنظیم در محدوده 5 تا 10 درجه هستند.

این زاویه به ما امکان می دهد صفحه یا مانیتور رایانه خود را کج کنیم و به این طریق از برخی مشکلات سلامتی جلوگیری می کنیم. خشکی چشم یکی از آسیب هایی است که در اثر تماس مستقیم با مانیتور، زمانی رخ می دهد که برای مدت زمان زیادی پلک نمی زنیم؛ میز کامپیوتر اداری با زاویه مناسب از این آسیب جلوگیری می کند. همچنین میز با زاویه مناسب به ما کمک می کند تا در هنگام کار وضعیت بدنی بهتری داشته باشیم.

6- طراحی داخلی خوب در دفتر کار:

فضایی که در آن با کامپیوتر خود کار می کنیم نیز باید دارای تمامی شرایط ارگونومیک و زیبایی شناسی لازم باشد. توصیه می کنیم رنگ های روشن را انتخاب کنید که تمرکز شما را حفظ می کند. همچنین می توانید فضا را شخصی سازی کنید تا بتوانید در آن احساس راحتی کنید.

نورپردازی نیز در طراحی دفتر اهمیت زیادی دارد؛ به یاد داشته باشید که مراقبت از بینایی شما نیز اولویتی است که نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

7- بودجه:

در نهایت، قیمت جنبه ای است که باید در خرید میز کامپیوتر اداری در نظر بگیریم. برخی از انواع میز کامپیوتر اداری معمولا ارزان تر هستند. با این حال، باید مراقب باشید که عمق و سایر ویژگی های مهم را رها نکنید. همیشه بررسی کنید که سازنده الزامات ارگونومیک را در نظر گرفته باشد.

به خاطر داشته باشید که میز ایده آل برای کامپیوتر شما گران ترین یا شیک ترین میز نیست، بلکه میزی است که نیازهای شما را برآورده کند؛ و به شما امکان می دهد برای مدت طولانی بتوانید با کامپیوتر کار کنید؛ اما کیفیت مواد و پرداخت ها نیز بر دوام آن تأثیر می گذارد؛ بنابراین گاهی اوقات سرمایه گزاری برای خرید یک میز کامپیوتر اداری خوب و با کیفیت کار هوشمندانه ای به نظر می رسد.

میز کامپیوتر اداری ایده آل، استفاده مناسب و راحت از لوازم جانبی مانندکیبورد را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
عمق مناسب برای میز کامپیوتر اداری چقدر است؟

حداقل عمق استاندارد یک میز کامپیوتر 70 الی 80 سانتی متر است. عمق 80-100 سانتی متر برای داشتن تمام فضای لازم عالی خواهد بود.

زاویه مناسب برای میز کامپیوتر اداری چقدر است؟

fبهتر است میزی را انتخاب کنید که دارای زاویه قابل تنظیم در محدوده 5 تا 10 درجه است.

چرا خرید یک میز کامپیوتر مناسب اهمیت دارد؟

خرید میز کامپیوتر اداری مناسب علاوه بر اینکه از هدررفت بودجه در درازمدت جلوگیری می کند، تاثیرات چشمگیری در عملکرد کارمندان و پیشگیری از آسیب های فیزیکی آنان دارد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید