4 نکته برای کاهش نویز در فضاهای باز اداری
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

4 نکته برای کاهش نویز در فضاهای باز اداری

فضای باز اداری که در دهه 1990 به اوج خود رسید، پس از آن به سرعت  احساس ناخوشی و ناراحتی در محل کار توسط کارکنان، شرکت ها را مجبور کرد که در مورد این فضای کاری باز و جدا شده متفاوت فکر کنند و به دنبال چاره ای برای کاهش سر و صدای ایجاد شده در محیط اداری باشند.

 

 

فضای باز اداری امروزه طرفداران زیادی دارد و طیف متنوعی از مبلمان اداری با هدف تجهیز فضای باز به بازار عرضه شده است که آسایش صوتی بیشتری را ارائه می دهد و در عین حال طرحی گرم تر و احترام به حریم خصوصی هر یک از کارکنان در دفتر ارائه می دهد.

طی تحقیقات انجام شده  به طور متوسط بیش از نیمی از کارمندان در انگلستان (57٪) اذعان دارند که از سطح سر و صدای تولید شده توسط سایر کارمندان ناراضی هستند و این موضوع آنها را آزار می‌دهد . آنها همچنین عدم وجود سر و صدا و نویز های مزاحم را سومین عامل مؤثر در کیفیت زندگی در دفتر کار می دانند.

این اعداد نشانگر این است که اکثر شرکت ها هنوز تمامی موارد آکوستیک را در دفاتر کاری اجرا نکرده اند یا به طور ناکارآمدی برای کاهش سر و صدا در دفتر با بهبود آکوستیک یک فضای باز عمل نکرده اند.

در ادامه توصیه هایی جهت ایجاد سر و صدا و نویز کمتر در فضای اداری به شما پیشنهاد خواهیم داد:

انتقال صدا از طریق کف منبع اصلی ایجاد صدا در محیط اداری است

1.فضای داخلی محل کار خود را به صورت صوتی ایزوله کنید:

برخی افراد تا بحث عایق صوتی در فضای اداری را می شنوند به یاد پارتیشن های عایق صوتی می افتند. در صورتی که به غیر از عایق دیواره های جداکننده فضاها، عناصر آکوستیک دیگری نیز وجود دارند که می توانیم با ایجاد عایق صوتی در آنها، سروصدای محیط اداری را به حداقل برسانیم.

  • عایق صوتی کف

انتقال صدا از طریق کف منبع اصلی ایجاد صدا در محیط اداری است. برای حل این مشکل، یک راه حل آماده فرش نمودن محیط اداری با متریال عایق صدا می باشد. بسته به چگالی متریال استفاده شده، به طور موثر صدایی را که از زمین می آید،  بین 20 تا 40 دسی بل برای موثرترین فرش ها کاهش می یابد. در مقابل، پی وی سی یا نئوپان لمینیت صدا را تا حدود 5 دسی بل کاهش می دهد.

توجه داشته باشید که دیوارها و سقف ها  با اثر طنین موج ، صدای رفت و آمد را در یک فضای کاری منعکس و جندین برابر می کنند. بنابراین انتخاب متریال مناسب برای کف ضروری است.

  • عایق صوتی سقف

با وجود این که سقف که اغلب فراموش می شود اما در مدیریت نویز در یک فضا اهمیت زیادی دارد. در واقع به طور طبیعی سر و صدا افزایش می یابد و اگر سقف از موادی ساخته شود که صدا را منعکس می کند، صدای محیط فقط افزایش می یابد.

می توانید پانل های آکوستیک را به طور مستقیم روی سقف قرار دهید تا امواج صوتی محل کار شما را جذب کنند. کار بر روی طراحی، شکل ها و رنگ های پانل های آکوستیک توسط سازندگان مختلف انجام شده است تا گرما و مهمان نوازی بیشتری را به محیط های کاری وارد کند. پانل های آکوستیک مربع یا مستطیل شکل هستند که باید به دیوار یا سقف ثابت شوند.

که دیوارها و سقف ها  با اثر طنین موج ، صدای رفت و آمد را در یک فضای کاری منعکس و جندین برابر می کنند. بنابراین انتخاب متریال مناسب برای کف ضروری است.

  • عایق صوتی دیواری:

صدایی که از زمین و طبقات مجاور بر روی دیوارها طنین انداز می شود، تجهیز دیوارهای آن به پانل هایی با خاصیت جذب نویز مرتبط است . مزیت آنها این است که کارایی زیادی در کاهش دسی بل ارائه می دهند و به دلیل ظاهر پشمی و انتخاب رنگ به فضای باز احساس گرما می دهند.

یکی از این پنل ها پنل جی سیرکل است که آکوستیک می باشد و با خزه گیاهی 100% طبیعی و بدون نیاز به نگهداری به دیوار یا سقف ثابت می شود.

2.از مبلمان آکوستیک در فضای کاری خود استفاده کنید

اگر به دلایل بودجه ای یا اجاره ای بودن شرکت، مجاز به نصب پانل های صوتی روی دیوارها، سقف ها یا نصب فرش روی زمین نیستید، مستقیماً مبلمانی با کیفیت صوتی را انتخاب کنید تا آلودگی صوتی را کاهش دهید.

  • پانل های آکوستیک ایستاده یا چرخدار:

این پانل ها به طور کلی  پارتیشن های صوتی خود پشتیبانی هستند که امکان قاب بندی یا جداسازی فضاهای فردی یا مشترک را از یک مکان پر سر و صدا برای کاهش سطح صدای محیط فراهم می کنند. مزیت آنها این است که مبلمانی مستقل هستند که نیازی به نصب روی سقف یا دیوار ندارند.

  • پارتیشن های آکوستیک:

پارتیشن اداری آکوستیک برای ایجاد عایق  صوتی در مقابل نویز و سروصدا بسیار عالی است. با پارتیشن های  شیشه ای، می توان ترکیب های بی شماری برای دستیابی به عایق های صوتی مختلف ایجاد کرد. از این نظر ضخامت شیشه و لایه های مختلفی که قرار می گیرد تا حد زیادی در میزان عایق صوتی تاثیر دارد.

به عنوان مثال، با استفاده از یک پارتیشن تک جداره ساده، می توان عایق صوتی تقریباً 32 دسی بل را به دست آورد. برای افزایش عایق آن می‌توانیم کریستال‌های بخش بزرگ‌تری را انتخاب کنیم و یا از پارتیشن های دوجداره عایق صوتی استفاده نماییم.

پارتیشن آکوستیک چه به ساختار دفتر شما متصل باشد، چه برای قرار دادن یا ثابت شدن روی سطح کار، توانایی جذب امواج صوتی اطراف را دارد.

به عنوان مثال روشن کردن یک کامپیوتر سطح صدای یک دفتر را 10 دسی بل افزایش می دهد. پارتیشن جانبی یا جلویی که روی میز قرار میگیرد، برای راحتی و حفظ حریم خصوصی بهینه، از شما به صورت صوتی و بصری در برابر محیط اطراف محافظت می کند. این پارتیشن مستقیما بر روی میز شما قرار می گیرد و در جلو یا کناره میز متصل می شود. ارتفاع این پارتیشن بستگی به نظر شما برای ایجاد و یا عدم ایجاد حریم بصری دارد.

صدایی که از زمین و طبقات مجاور بر روی دیوارها طنین انداز می شود، تجهیز دیوارهای آن به پانل هایی با خاصیت جذب نویز مرتبط است.

3. یک طرح منطقه بندی برای فضاهای کاری خود ایجاد کنید:

وقتی در مورد فضای باز صحبت می کنیم، معمولاً به یک محیط باز فکر می کنیم که تبادلات بین کارکنان را ترویج می کند. در واقع امروزه متخصصان چیدمان اداری بیشتر از بخش های چندفضایی صحبت می‌کنند؛ یعنی فضایی چند منظوره که به کارمندان اجازه می‌دهد تا با توجه به نیازهای خود و پاسخ‌های ارائه شده توسط هر منطقه، از یک بخش به بخش دیگر حرکت کنند. برای مثال در روزهایی که نیاز به تمرکز دارند در بخشی از فضا مستقر شوند و روزهایی که با تیم فروش همکاری می کنند در بخش دیگر فضای اداری مستقر شوند.

این سبک چیدمان و انعطاف پذیری بسیار مناسب شرکت های بزرگ است اما همیشه به خاطر داشته باشید از قرار دادن دفاتر در نزدیکی مناطق فروش که سر وصدای زیادی دارد، مناطق پرتردد (ورودی، راهروهایی که نقاط استراتژیک را به هم متصل می‌کنند)، برای محدود کردن اوج نویز هنگام کار خودداری کنید. تا حد امکان بین راهروها و اولین دفاتر پارتیشن آکوستیک اجرا کنید تا آسایش کارکنان خود را فراهم کنید.

پارتیشن اداری آکوستیک برای ایجاد عایق  صوتی در مقابل نویز و سروصدا بسیار عالی است.

در مورد اتاق کنفرانس همین موضوع صادق است؛ کارمندان شما باید به طور منظم از آسایش صوتی برخوردار باشند و در صورتی که صداهای مزاحم از اتاق کنفرانس به بیرون نفوذ کند، مخل آسایش و تمرکز کارمندان خواهد بود. بنابریان همواره توصیه می گردد برای اتاق های کنفرانس از پارتیشن عایق صوتی استفاده کنید. برای حفظ حریم بصری در داخل اتاق کنفرانس نیز می توانید از پارتیشن راه-مات یا مات و یا پارتیشن دارای پرده کرکره استفاده کنید.

علاوه بر ایجاد مناطقی برای تبادل، تمرکز یا سکوت، مطمئن شوید که تمام تجهیزات رایانه ای را عایق بندی صوتی نموده اید، به ویژه تجهیزاتی که تأثیر قابل توجهی بر سر و صدای اطراف دارند.

برای مثال، اگر تیم‌های کاری شما اغلب مجبور به استفاده از آن تجهیزات هستند و در فاصله‌ای نه چندان دور از دفاتر قرار دارد، ممکن است پرینترها را با پانل‌های صوتی احاطه کنید.

4. با تیم های کاری خود ارتباط برقرار کنید:

پس از تکمیل این پروژه توسعه ای که برای محدود کردن انتشار نویز در محیط های کاری شما در نظر گرفته شده است، ارتباط و گفتگو با همه کارکنان خود را فراموش نکنید.

با شناسایی واضح مناطق مختلف، هدف خود را از ایجاد عایق های صوتی توضیح دهید و از آنها درخواست همکاری کنید تا تا حد امکان از جلسات یا بحث و گفتگو در وسط محل کار خودداری کنید.

پارتیشن آکوستیک چه به ساختار دفتر شما متصل باشد، چه برای قرار دادن یا ثابت شدن روی سطح کار، توانایی جذب امواج صوتی اطراف را دارد.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
آیا پارتیشن تک جداره می تواند عایق صوتی باشد؟

بله پارتیشن تک جداره می تواند تا میزان 32 دسیبل نویزهای محیط را کاهش دهد اما برای ایجاد عایق صوتی مناسب تر می توانید از پارتیشن عایق صوتی دو جداره استفاده کنید.

چگونه می توان در محیط اداری عایق صوتی ایجاد نمود؟

با استفاده از عایق های صوتی در سقف، کف و دیوارها می توان عایق صوتی ایجاد نمود. عایق های صوتی دیواری می توانند به صورت طبیعی (گیاهان) و یا مصنوعی (پارتیشن) باشند.

تفاوت پارتیشن اداری تک‌جداره و دوجداره چیست؟

از نظر ساختاری ضخامت پارتیشن‌های تک‌جداره 6 سانتی‌متری و پارتیشن‌های دوجداره 10 سانتی‌متری هستند. از نظر ویژگی‌ها امکان عبور کابل از داخل پارتیشن‌های تک جداره وجود ندارد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید