تأثیر مبلمان اداری بر بهره وری و موفقیت کسب و کار
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

تأثیر مبلمان اداری بر بهره وری و موفقیت کسب و کار

وقتی نوبت به موفقیت در کسب و کار و دفتر مدرن می رسد، این دفتر باید نشانگر یک چیز باشد: «سازندگی و تولید». البته در نگاه اول ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما سازنده بودن و سازنده ماندن در واقع یک مفهوم کاملاً پیچیده است.

 

بهره وری دارای معناهای متفاوتی است و زیر بخش های مختلفی وجود دارد که زیر چتر واژه بهره وری کاری قرار می گیرند. بهره وری شامل تجهیزات، میزان کارکرد خوب و مفید ، سرعت کارکرد، میزان کارآمدی انرژی، هزینه ها و میزان تاثیر آنها بر سود، ارزش فردی مشتریان و تعداد خریدهایی است که انجام می دهند می شود.

بهره وری همچنین شامل کارکنان و روحیه آنها در محیط اداری نیز می شود؛ ممکن است تعجب کنید که چرا شادی کارکنان شما امری بزرگ است. برخی از مدیران تصور می کنند تا زمانی که کار انجام می شود، فرقی نمی کند که کارمندان پشت میز اداری خود لبخند بزنند و کار خود را دوست داشته باشند یا خیر؟ باید بگوییم رضایت نسبی کارمندان بر روی انگیزه آنان و افزایش بهره وری کار تاثیر مستقیم دارد.

اگر صاحب کسب و کاری هستید که برای روحیه کارکنان اهمیت زیادی قائل نیستید، به سادگی به بهره وری نخواهید رسید. در واقع این کارمندان هستند که وظایف و امور را انجام می‌دهند؛ چه ماشین‌ها را وادار به انجام آن کنند و چه خودشان آن را انجام دهند، آنها هستند که فرآیند را کنترل می‌کنند. اگر یک کارمند خوشحال و با انگیزه باشد، بدون اینکه از او خواسته شود سخت‌تر کار می‌کند، به طور مداوم در اتاق کنفرانس ایده‌هایی ارائه می‌کند و به شغلی که انجام می‌دهد اهمیت می‌دهد. وقتی به چیزی اهمیت می دهید، عملکرد بهتری دارید، زیرا برای شما معنی دارد.

از طرف دیگر، اگر کارمندان شما راضی نباشند، حداقل کار را انجام خواهند داد و نه بیشتر. آنها سر کار می آیند، روز را پشت سر می گذارندو به خانه می روند.در این حالت آنها فراتر از این نمی روند، به ایده پردازی اهمیتی نمی دهند و احتمال اشتباهات بیشتری وجود دارد.

راز دیگر این است که بهره وری اداری برابر است با سود بیشتر؛ اگر بهره وری بیشتری داشته باشید، با منابعی که در اختیار دارید کارهای بیشتری انجام می دهید، و این بدان معناست که سود بیشتری در راه است.  

بهره وری کاری برابر است با سود بیشتر

یک دفتر تاریک و قدیمی به اندازه یک دفتر کاری پویا، مدرن و رنگی روشن سرگرم کننده و جذاب نیست. نور چه طبیعی و چه مصنوعی در دفتر اداری باعث سرزندگی کارمندان می شود و باعث می شود مبلمان اداری و سایر عناصر نو و مدرن تر به نظر برسند.

در ادامه این مقاله بر پیوند بین موفقیت تجاری و مبلمان اداری تمرکز خواهیم نمود. گاهی اوقات رعایت اصول اولیه چیدمان و دکوراسیون بیشترین موفقیت ها را به همراه دارند.

ما وقت زیادی را صرف تزئین خانه هایمان و درست جلوه دادن آنها می کنیم زیرا زمان زیادی را در آنجا می گذرانیم و می خواهیم آرام و شاد باشیم. ما می‌خواهیم خانه‌هایمان شیک و راحت باشد، زیرا این به ما احساس خوبی می‌دهد. محیط اداری هم فرقی نمی کند.

در اینجا دو انتخاب وجود دارد؛ می توانید مبلمان با کیفیت و استاندارد تهیه کنید یا می توانید مبلمان نامرغوب را انتخاب کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید، شاید حتی به سراغ مبلمان اداری دست دوم بروید که روزهای بهتری را به خود دیده است و مطمئناً پول نقد اضافی در حساب تجاری خود خواهید داشت. می‌توانید به دیوارهای خود نگاه کنید و فکر کنید رنگ‌آمیزی خوب است و یک سال دیگر دوام می‌آورد، و می‌توانید این کار را انجام دهید. سوالی که پیش می آید این است که آیا این انتخاب ها مولد کسب و کارها خواهد بود و در برند سازی شرکت شما تاثیر مثبت خواهد داشت؟ پاسخ منفی است؛ باید بگوییم انتخاب مبلمان اداری نامناسب و عدم چیدمان و طراحی داخلی محیط اداری نه تنها بر کسب و کار شما تاثیر مثبت بلکه تاثیر منفی نیز خواهد داشت.

آیا ترجیح می دهید در یک دفتر خسته کننده، کسل کننده، یا یک دفتر با مبلمان اداری شیک و مدرن کار کنید؟ قبلاً اشاره کردیم که کارمندان علاقه دارند در فضایی پویا و مدرن کار کنند، شاید با صندلی‌های اداری ارگونومیک و میزهای استاندارد اداری بتوان روحیه کار و پویایی را در کارمندان افزایش داد.

کارمندان نیز زمانی که محل کار خود را انتخاب می کنند، به احتمال زیاد به دنبال طراحی دفتر مدرن با مبلمان اداری شیک هستند. به دفاتری که گوگل یا اپل طراحی نموده اند فکر کنید؛ این دفاتر پر نور، براق، راحت هستند و همه چیز را برای عملکرد مطلوب در اختیار کارمندان قرار می دهند. اگر می‌خواهید استعدادهای جدیدی را جذب کنید، این کاری است که باید انجام دهید، و اگر می‌خواهید کارمندان با تجربه و فعلی خود را حفظ کنید، باید به آنها نشان دهید که به اندازه کافی به سلامت آنها اهمیت می‌دهید تا کارکرد، جذاب و حمایتی برای آنها فراهم کنید و یکی از راه های نشان دادن این اهمیت به کارمندان با مبلمان اداری مطلوب است.

استفاده بهتر از فضا در محیط اداری باعث افزایش کارایی و در نتیجه بهره وری می شود.

انتخاب مبلمان ارگونومیک به کاهش آسیب های فیزیکی (در نواحی کمر، گردن و غیره) که کارکنان شما متحمل می شوند کمک می کند؛ بنابراین تعداد روزهای کاری از دست رفته در اثر بیماری کاهش می دهد.

ایجاد یک فضای اداری چشمگیر همچنین به ایجاد اولین برداشت با کیفیت برای بازدیدکنندگان در ساختمان شما کمک می کند؛ اولین برداشت ها  و تصاویر ذهنی مثبت به خصوص زمانی که نوبت به جذب فرصت های تجاری جدید می رسد، حیاتی است.

مبلمان اداری جدید که کاربردی و برای فضای شما طراحی شده باشد، در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، زیرا این مبلمان اداری برخلاف مبلمان اداری قدیمی  نیازی به تعمیر مداوم و صرف وقت و هزینه ندارد.

در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از مبلمان های اداری می پردازیم:

میز اداری فقط چیزی نیست که بتوان به آن تکیه کرد، بلکه یک قطعه کاربردی از تجهیزات است که می تواند باعث بهره وری فردی شود یا مانع از کارایی کامل او شود. هنگامی که نقش میزهای اداری را در نظر می گیرید، باید به اندازه، جنس، نوع و محل قرارگیری آن فکر کنید.

برخی کسب و کارها بیشتر برای میزهای مدیریت سرمایه گذاری می کنند تا میز کار کارمندان. اما این تفکر اشتباه است و کارکنان با ارزش ترین دارایی هر کسب و کاری هستند بنابراین برای انتخاب میز اداری برای کارمندان نیز باید به سراغ گزینه های استاندارد و باکیفیت برویم.

برای مشاهده میزهای کارشناسی استاندارد محیط آرا می توانید به صفحه محصول میز کارشناسی مراجعه بفرمائید.

علاوه بر موارد ذکر شده همچنین مهم است که به محل قرار دادن میزها و مبلمان اداری توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ کس مجبور نیست با تابش خیره کننده پنجره ها یا چراغ های بالای سر روبرو شود، مهم است، اما همچنین اطمینان از اینکه مناطق مشترک درست در کنار شخصی قرار نگرفته اند که نیاز به تمرکز دارد.

انتخاب مبلمان ارگونومیک به کاهش آسیب های فیزیکی (در نواحی کمر، گردن و غیره) که کارکنان شما متحمل می شوند کمک می کند

یکی دیگر از زمینه هایی که باید در مورد مبلمان اداری و میز کار تصمیم بگیرید ، یک ویژگی و شیوه جدید کار کردن یعنی میزهای ایستاده است.  مطالعه ای که توسط دانشگاه لستر، که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد نشان داد که استفاده از شیوه کار در حالت «نشسته و ایستاده»؛ به عنوان مثال نشستن برای مدتی و سپس ایستادن، با استفاده از میز قابل تنظیم ارتفاع، بهره وری و مشارکت کارکنان را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد.

این افزایش انرژی به این دلیل است که ایستادن نوعی ورزش است و تغییر بین نشستن و ایستادن برای تقویت اکسیژن و رسیدن جریان خون به مغز، مفید است. به این ترتیب این شیوه باعث افزایش تمرکز می شود، بنابراین اشتباهات را کاهش و توجه به جزئیات را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
چرا انتخاب مبلمان ارگونومیک بر بهره وری کارمندان موثر است؟

 زیرا مبلمان اداری ارگونومیک آسیب های ناشی از نشستن پشت میز کار را کاهش می دهد در نتیجه تعداد روزهای غیبت کارمندان در اثر بیماری نیز کاهش می یابد.

بهره وری کاری به چه معناست؟

بهره وری شامل تجهیزات، میزان کارکرد خوب و مفید ، سرعت کارکرد، میزان کارآمدی انرژی، هزینه ها و میزان تاثیر آنها بر سود، ارزش فردی مشتریان و تعداد خریدهایی است که انجام می دهند می شود.

فرمول بهره وری کاری چیست؟

بهره وری برابر است با محصولات یا خدمات تولید شده تقسیم بر منابع استفاده شده. که این منابع شامل هزینه ها و ساعات کاری کارمندان می شود.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید