چگونه می توان ارزش های شرکت را از طریق طراحی دفتر افزایش داد؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چگونه می توان ارزش های شرکت را از طریق طراحی دفتر افزایش داد؟

هر سازمان موفقیت ‌محور، چه یک شرکت نوپا یا چند ملیتی، دارای مجموعه‌ای از ارزش‌ها، اصول و فلسفه‌هایی است که بیانیه مأموریت آن را مشخص می‌کند. از طرفی طراحی یک شرکت می تواند یک جنبه اساسی برای افزایش رضایت کارکنان، بهبود بهره وری و تصویر برند آنها باشد؛ که در عین حال در چارچوب استراتژی های تعریف شده برندسازی کارفرما نیز قرار می گیرد؛ یعنی توانایی یک شرکت برای جذب و حفظ استعدادها. این فعالیت امروزه برای یک کسب و کار موفق ضروری است.

 

 

اما چرا سازمان شما باید ارزش های اصلی داشته باشد؟ این مجموعه ای از باورها و فلسفه ها است که فرهنگ شرکت شما را تعیین می کند و استراتژی های کسب و کار شما را هدایت می کند. این ارزش های اداری بر ایجاد تیم و انسجام فعالیت ها در شرکت شما تأثیر می گذارند. علاوه بر این، آنها بر روابط با مشتریان، سهامداران و سایر مشاغل نیز موثر هستند.

پیاده سازی و تقویت ارزش های اصلی شرکت رویکردهای متفاوتی دارد که هر کدام سطح نتایج خود را دارند؛ برخی از سازمان‌ها بر مدیرانی تمرکز می‌کنند که رفتارهای ارزش‌محور را الگوبرداری می‌کنند و پاداش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ارزش‌های شرکت خود را در فرآیندهای فروش و استخدام گنجانده‌اند. با این حال، ارزش طراحی دفتر در تقویت ارزش های شرکتی اغلب دست کم گرفته می شود.

 

ارزش های شرکت چگونه با طراحی دفتر کار مرتبط هستند؟

در عصر مدرن شرکت‌ها و مؤسسات بخش بزرگی از منابع خود را با کمترین توجه به طراحی دفتر کار، به اجرای عملیات متمرکز بر نوآوری اختصاص می‌دهند. طرح دفتری که یک شرکت شما اتخاذ می کند فرهنگ آن را منعکس می کند و می تواند پله ای یا مانعی برای دستیابی به اهدافتان باشد.

این که آیا فرهنگ یک سازمان سلسله مراتبی و کنترل کننده بودن یا متنوع و فراگیر بودن یک فرهنگ سازمانی را می توان با ایده طراحی دفتری که بین کارمندان و اعضا پذیرفته شده است نشان داد.

کارکرد و تعامل، ملاحظات اساسی در طراحی هر فضای شرکتی است

از سوی دیگر، چیدمان اداری با فضاهای کاری گروهی و فضاهای فردی کمتر، فرهنگ مشارکتی را در یک سازمان نشان می دهد که نتیجه یک محیط کمتر رسمی، توسعه پایدار نیروی کار و کار تیمی بهتر است.

برای شرکت هایی که هدف کسب مزیت رقابتی نسبت به سایر شرکت ها از طریق توسعه فرهنگ خلاق دارند، یک محیط کاری با قابلیت تغییر آسان با فضاهای بسته انفرادی کمتر و فضاهای باز بیشتر ضروری است.

بهتر است سازمان از طراحی ترکیبی از فضاهای رسمی و غیررسمی استفاده کند. این کار اجازه می دهد تا کارمندان با حداکثر تمرکز کار کنند و در عین حال تبادل اطلاعات را به روشی بازتر و سریع تر در موارد مختلف بهبود می بخشد.

 

چگونه مبلمان اداری بر شادی و رفاه کارمندان تاثیر می گذارد؟

 

4 مرحله برای دستیابی به طراحی دفتری که با هویت برند شما مطابقت دارد:

کارکرد و تعامل، ملاحظات اساسی در طراحی هر فضای شرکتی است؛ اما استفاده از طراحی دفتر برای ایجاد هویت برند و تأکید بر ارزش‌های اصلی شرکت، فرصتی منحصر به فرد است که تعداد کمی آن را کشف می‌کنند.

با توجه به سطح تخصص مورد نیاز برای تدوین یک پلان اداری کاربردی، توصیه می شود با یک طراح داخلی حرفه ای مشورت نمائید.

برای پیاده سازی یک طراحی اداری که فرهنگ سازمان شما را منعکس می کند، می توانید مراحل زیر را طی کنید:

1. فهرستی از ارزش های شرکت خود تهیه کنید:

می توانید به سادگی تمام ارزش های شرکت خود را اولویت بندی کنید. این یک گام حیاتی در استفاده از طراحی شرکتی برای انتقال ارزش های اصلی شرکت شما به مشتریان و سایر مخاطبین است.

این لیست به شما کمک می کند تا بر روی اصولی تمرکز کنید که برای دستیابی به اهداف شرکت اساسی هستند و تصمیمات بسیار سریعتر را اتخاذ کنید. هم کارفرمایان و هم کارمندان را می توان تشویق کرد که کد نوشته شده را فقط با داشتن لیست به رویه های قابل مشاهده در سازمان ترجمه کنند.

لازم به ذکر است که طرح ارزش های اداری نیز تا حدودی تعهد سازمان شما را به اصول خاص به مشتریان منتقل می کند.

چیدمان اداری با فضاهای کاری گروهی و فضاهای فردی کمتر، فرهنگ مشارکتی را در یک سازمان نشان می دهد که نتیجه یک محیط کمتر رسمی، توسعه پایدار نیروی کار و کار تیمی بهتر است.

 2. طرحی را پیدا کنید که مناسب تیم و نیازهای شما باشد:

قبل از طراحی دفتر کار، با در نظر گرفتن تیم کاری خود و فعالیت هایی که هر روز انجام می دهند و نیازهای خاص آنها، طراحی دفتری را انتخاب کنید که برای همه راحت باشد. طراحی بر نحوه درک کارکنان و مشتریان از ارزش های اصلی سازمان شما تأثیر می گذارد.

یک فضای کاری باز باعث ارتقای ارتباطات و همکاری می شود و آن را برای شرکت هایی که بر نوآوری تمرکز می کنند ایده آل می کند.

اگرچه طراحی دفتر باز در حال افزایش محبوبیت است، اما برای همه مشاغل مناسب نیست. به عنوان مثال، یک شرکت که حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات در آن اهمیت زیادی دارد، نسبت به فضاهای باز به مناطق کاری بسته بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین طراحی اداری باید متناسب با نیازهای دقیق سازمان باشد.

3. مبلمان اداری ای انتخاب کنید که مطابق با ارزش های شرکت شما باشد:

مبلمان اداری ای بخرید که نه تنها هویت سازمانی شما را در رنگ و سبک نشان دهد، بلکه واقعاً کاربردی و با کیفیت باشد. مبلمان اداری و چیدمان پذیرایی اولین تصور را از شرکت شما می دهد.

یک مبل راحتی و یک میز که رنگ ها و طراحی آن ارزش های کسب و کار شما را نشان می دهد تا حد زیادی باعث می شود که مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده احساس رضایت کنند.

نوع مبلمان اداری در اتاق‌های کنفرانس، اتاق‌های جلسه و محل کار نیز بر بهره‌وری کارمندان تأثیر می‌گذارد زیرا نشان‌دهنده تعهد سازمان به رفاه کارکنان است.

4. به صحبت های تیم خود گوش دهید :

به تیم خود اجازه دهید در مورد طراحی دفتر و آنچه می خواهند ببینند نظری داشته باشند، زیرا آنها هستند که هر روز از آن لذت می برند. گوش دادن به سخنان کارمندان و سفارشی کردن فضای اداری بر اساس نیازهای آنها به آنها احساس تعلق می دهد و به آنها اجازه می دهد تا فعالانه در دستیابی به ارزش های شرکت مشارکت کنند.

 

چرا طراحی دفتر کار مهم است؟

نوآوری‌های کنونی ای که در شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ می‌بینیم، از طراحی دفتر کار اتخاذ شده توسط این سازمان‌ها نشات می‌گیرد. نتیجه این کار فقط یک طراحی شرکتی تصادفی نیست، بلکه یک طراحی کاملاً فکر شده توسط مالکان و سهامداران است که تاثیر زیادی بر نحوه عملکرد کارمندان نیز دارد. طراحی سازگار با مبلمان اداری متحرک و محیط های کاری راحت یکی از راهکارهایی است که این سازمان ها در طراحی دفتر کار خود به کار می گیرند.

یک فضای کاری باز باعث ارتقای ارتباطات و همکاری می شود و آن را برای شرکت هایی که بر نوآوری تمرکز می کنند ایده آل می کند.

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
طراحی پلان باز اداری مناسب تر کدام شرکت ها است؟

طراحی پلان باز اداری برای سازمان های کوچک و شرکت هایی که نیاز بیشتری به کارهای مشارکتی و تیمی و همچنین تبادل اطلاعات دارند بسیار مناسب است.

چرا طراحی دفتر کار مهم است؟

زیرا علاوه بر تاثیر مثبت در عملکرد کارمندان بر ایجاد تصویر ذهنی مناسب در مخاطبین و مشتریان نیز موثر است.

چرا انتخاب مبلمان اداری مناسب اهمیت دارد؟

نوع مبلمان اداری در اتاق‌های کنفرانس، اتاق‌های جلسه و محل کار بر بهره‌وری کارمندان تأثیر می‌گذارد زیرا نشان‌دهنده تعهد سازمان به رفاه کارکنان است.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید