چگونه دفتر کاری با سبک صنعتی داشته باشیم؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چگونه دفتر کاری با سبک صنعتی داشته باشیم؟

اگر می خواهید به دفتر خود ظاهری هوشمندانه، اما عجیب و غریب بدهید و یا اگر می خواهید دفتری کاربردی، مینیمال و دلپذیر داشته باشید سبک اداری صنعتی برای شما مناسب است. در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه صندلی ها، میزها و سایر اجزای مبلمان اداری را انتخاب کنیم و همچنین مواد و متریال مناسب را برای به کارگیری ظاهر صنعتی واقعی به دفتر کار خود انتخاب کنیم.

 

 

 

سبک اداری صنعتی یکی از سبک های محبوب است که در سال های اخیر ظهور نموده و طرفداران خاص خود را دارد. انتخاب سبک اداری مناسب با سلیقه و نیازهای شما در محل کار باعث می شود هم در زمان خود صرفه جویی نمایید و هم از ساده ترین راه دکوراسیون اداری خود را طراحی کنید.

ویژگی های مبلمان اداری صنعتی:

معماری به سبک صنعتی نتیجه یک جنبش مدرنیستی است که با الهام از کارخانه ها، سوله ها و کارگاه هایی که در آن ها خطوط تولید وجود دارند فضایی ایجاد می نماید که یادآور این محیط ها باشد. سبک صنعتی در دهه 1950 در نیویورک با هدف بازیابی مناطق غیرقابل استفاده، مانند کارخانه های قدیمی و انبارهای صنعتی، برای تبدیل آنها به فضاهای زندگی، مانند انبارها یا فضاهای باز متولد شد. این سبک دارای طراحی ساده و جذابیت خاصی است که در آن سبک های مختلف با هم همگرا می شوند. اداره با سبک صنعتی در واقع محلی است که در آن عناصر خام با ایده های جذاب و خلاقانه ترکیب شده و از دکوراسیونی سرد و در عین حال مینیمال برخوردار است. عناصر ساختمانی مانند آجر، چوب بدون جلا و بتن در این به سبک به طور خام استفاده می شوند. انتخاب مبلمان اداری به سبک صنعتی کار ساده ای نیست. انتخاب لوازم جانبی مناسب برای مبلمان اداری ضروری است، هم برای جلوگیری از یکنواختی و همچنین جلوگیری از ایجاد محیط های سرد و هم برای اینکه اصالت آن خدشه دار نشود. در ادامه مقاله بیشتر به بررسی این سبک مبلمان اداری می پردازیم.

چوب  یکی از مصالح غالب سبک اداری صنعتی است.

چگونه یک دفتر کار به سبک صنعتی بسازیم؟

سبک صنعتی کاملاً با فضاهای بزرگ هماهنگ می شود؛ بنابراین ضروری است که یک دفتر فضای باز ایجاد کنید که بتوانید ایستگاه های کاری مختلف را راه اندازی کنید. اگر نیاز به ایجاد اتاق هایی با حریم خصوصی بیشتر دارید، از سنگ تراشی یا راه حل های گچ بری خودداری کنید و پارتیشن اداری شیشه ای و فلزی را انتخاب کنید. لوازم مبلمان اداری ساخته شده از فلز خام، صندلی های چرم، میزهای چوبی با ظاهری ساده و لامپ های بزرگ برای نورپردازی از اصول کلیدی این سبک است.

سبک اداری صنعتی یکی از سبک های محبوب است که در سال های اخیر ظهور نموده و طرفداران خاص خود را دارد.

متریال:

بهتر است مواد و متریال در سبک اداری صنعتی خام اما گرم، مبلمان اداری محکم اما متعادل را انتخاب کنید و با تضاد رنگ ها بازی کنید. بیشترین مواد و مصالحی که در سبک صنعتی اداری استفاده می شوند چوب و فلز هستند؛ دقت داشته باشید که این مواد حتما باید به صورت خام به کار برده شوند. مصالحی که برای اثاثیه اداری به سبک صنعتی در نظر گرفته شده است عبارتند از: فلز، چوب، شیشه، چرم و پوست.

فلز:

در سبک اداری صنعتی کاربرد اصلی فلز را در سازه های تکیه گاه میز و رویه میز کار می بینیم. می‌توانید از رنگ‌های آنتراسیت، شنی یا خاکستری کبوتری استفاده کنید تا محیط را سنتی تر کنید و از فلز لاکی به رنگ سفید یا سیاه برای ایجاد تضادهای ساده استفاده کنید.

چوب:

چوب یکی از مصالح غالب سبک اداری صنعتی است. لوازم جانبی مبلمان چوبی به دفتر شما کمک می کند تا ظاهری از سادگی قوی داشته باشد. ضمن اینکه می توانید با استفاده از چوب گرما و صمیمیت بیشتری به دفتر کار خود بیاورید. این ماده دوست داشتنی ارتباط انسان با محیط زیست را حفظ می کند و برای افراد همواره یادآور حس خوب طبیعت است.

شیشه:

شیشه یکی دیگر از مواد کلاسیک طراحی صنعتی است. اگر شیشه برای تقسیم فضاها به روشی ساده و کاربردی، از طریق دیوارهای جداکننده استفاده شود بسیار عالی خواهد بود.

چرم و پوست:

چرم و پوست مواد ترجیحی برای روکش صندلی های کار و مبل های پذیرایی هستند.

در سبک اداری صنعتی کاربرد اصلی فلز را در سازه های تکیه گاه میز و رویه میز کار می بینیم.

رنگ ها در سبک اداری صنعتی:

سبک اداری صنعتی از افراط استقبال می کند. سایه های خاکستری که یادآور بتن و گچ است یا قهوه ای و مشکی به طور مناسب مدرج شده است، پایه خوبی برای شروع است. برای ایجاد تضاد، چوب سیاه و روشن یا سفید و قهوه ای تیره را ترکیب کنید. رنگ روشن مانند استفاده از نارنجی یا بنفش در صندلی های انتظار، به شما کمک می کند تا اتاق را زیاد تاریک نکنید.

 

میز صنعتی:

برای انتخاب میز کار به سمت طراحی مدرن با خطوط ضروری پیش بروید طیف های رنگی مناسب برای مبلمان اداری به سبک اداری صنعتی عبارتند از: سفید، سیاه، آنتراسیت، شنی یا خاکستری کبوتری. میزهای فولادی انتخاب خوبی برای یک میز مدیریت با اصالت می باشد. در مورد میزهای اجرایی می توانید از مترایل آلومینیومی، چوبی و یا شیشه ای استفاده کنید. پایه این میزها را می توانید در طیف رنگی صنعتی، رنگ کنید تا خاص تر به نظر برسند. برای ایجاد تضاد رنگی در دفتر کار می توانید پایه هر میز را به یک رنگ دربیاورید.

گزینه دیگر برای انتخاب میز کار در سبک اداری صنعتی استفاده از میزهای با طراحی مینیمال و میزهای فلزی و چوبی استفاده کنید. خطوط رنگی در طیف رنگ های آبی، نارنجی و زرد می تواند جسارت و مدرنیته را به دفتر اضافه کند؛ به این ترتیب قالب شکسته می شود و کنتراست سبک و معمولی خوبی ایجاد می شود.

اتاق جلسات:

صندلی ها را می توان به سبک صنعتی نیز انتخاب کرد. تنها احتیاط این است که صندلی کارمندان و همکارانی که ساعت ها پشت میز می نشینند، باید راحت و ارگونومیک باشند. امروزه صندلی های ارگونومیک طرفداران زیادی دارد و به راحتی صندلی های پددار، کاربردی، قابل تنظیم و مدرن را خواهید یافت. همچنین می‌توان صندلی های ارگونومیک را با صندلی‌هایی با ساختار فولادی برای طرفداران ترکیب کرد که کاملاً در محیطی با ظاهری صنعتی قرار می‌گیرد.

سبک صنعتی کاملاً با فضاهای بزرگ هماهنگ می شود

یونیت های دیواری با نمای صنعتی:

برای تکمیل دفتر صنعتی شما کمدهایی با کرکره های کشویی، کردنزا و بالاتر از همه دیوارهای مجهز وجود دارد. آنها از عناصر مدولار مانند کشوها، قفسه ها و درها تشکیل شده اند که می توانند آزادانه با یکدیگر ترکیب شوند که به شما امکان می دهد فضاهای کار را در آزادی کامل مبله و تقسیم کنید. زمانی که رنگ‌های چوبی، خاکستری یخی یا دودی با یکدیگر ترکیب می‌شوند، اشاره‌ای واضح به سبک اداری صنعتی دارند.

 

شاید مقالات زیر برایتان جالب باشد:

 

متریال مختلف برای میزهای اداری کدامند؟

9 ویژگی یک دفتر کار مدرن

 

 

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
چگونه یک دفتر کار به سبک صنعتی بسازیم؟

لوازم مبلمان اداری ساخته شده از فلز خام، صندلی های چرم، میزهای چوبی با ظاهری ساده و لامپ های بزرگ برای نورپردازی از اصول کلیدی این سبک است.

میزکار صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

برای انتخاب میز کار به سمت طراحی مدرن با خطوط ضروری پیش بروید طیف های رنگی مناسب برای مبلمان اداری به سبک اداری صنعتی عبارتند از: سفید، سیاه، آنتراسیت، شنی یا خاکستری کبوتری.

رنگ های مناسب در سبک اداری صنعتی کدامند؟

سایه های خاکستری که یادآور بتن و گچ است یا قهوه ای و مشکی به طور مناسب مدرج شده است، پایه خوبی برای شروع است. برای ایجاد تضاد، چوب سیاه و روشن یا سفید و قهوه ای تیره را ترکیب کنید. زمانی که رنگ‌های چوبی، خاکستری یخی یا دودی با یکدیگر ترکیب می‌شوند، اشاره‌ای واضح به سبک اداری صنعتی دارند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید