چرا یک پارتیشن عایق صوتی در دفتر کار خود نصب کنیم؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

چرا یک پارتیشن عایق صوتی در دفتر کار خود نصب کنیم؟

در فضاهای کاری معمولاً کارهای مختلفی انجام می شود و معمولاً افراد زیادی به طور همزمان فعالیت های مختلفی را انجام می دهند، بنابراین سروصدا معمولاً ثابت است و در برخی موارد حتی برای افرادی که در این نوع فضا فعالیت مشترک دارند آزاردهنده است.

 

 

مکان های پر سر و صدا می تواند توجه کارمندان را به خود جلب کند و مزاحمتی ایجاد کند که مانع از انجام صحیح وظایف آنها شود، به همین دلیل است که به طور کلی بهترین راه حل ها برای کاهش صدا در این نوع فضاها جستجو می شود و یکی از راه حل های عالی نصب عایق صوتی و همچنین پارتیشن اداری عایق صدا است. برای قرار دادن عایق صوتی در دفتر کار بهتر است به مساحت موجود و مبلمان اداری که باید داشته باشد فکر می کنید توجه کنید.

اگر می خواهید بدانید که چرا عایق صوتی و پارتیشن ادارای عایق صدا در دفتر کار شما بسیار مهم است در این مقاله تمام مزایای آن را توضیح می دهیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جایی که بیشترین صدا در دفتر متمرکز است:

همانطور که می دانید برنامه ریزی یک دفتر کاری از جنبه های مختلف انجام می شود و به طور کلی اولین چیزی که به آن فکر می کنیم مبلمان اداری و دکوراسیون آن است. همچنین عناصر دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا محیط اداری قابل زیست باشد و صدای آزاردهنده ای نداشته باشد؛ مانند قرار دادن عایق صوتی؛ اما کجا عایق صوتی را در کدام بخش دفتر قرار دهیم؟

 

اولین چیزی که باید در هنگام فکر کردن به یک دفتر و کاهش سطح سر و صدای آن تا حد ممکن مورد توجه قرار گیرد این است که مشخص کنید بزرگترین منبع صدا کجاست. به طور کلی، منطقه ای از اداره وجود دارد که تعداد بیشتری از وظایف در آن انجام می شود، فعالیت بیشتری وجود دارد یا بیشترین تعداد افرادی که در داخل دفتر کار انجام می دهند متمرکز هستند و اینها مناطقی هستند که یک پارتیشن اداری عایق صوتی خوب نیاز دارند.

 

انتقال سر و صدا به طور کلی از طریق دیوارها انجام می شود. اگر اتاق های کاری مجاور یکدیگر عایق صوتی کافی نداشته باشند، به احتمال زیاد صدای کارمندان اتاق مجاور هنگام صحبت کردن یا انجام وظایفشان شنیده می شود؛ چیزی که می تواند برای تمرکز همکاران بسیار آزاردهنده باشد و منجر به کهش بهره وری آنان به دلیل ناراحتی شود.

داشتن عایق صوتی کافی و قرار گرفتن استراتژیک بر روی دیوارهایی که در آن‌ها می‌توان امواج صوتی را احساس کرد. با نصب پارتیشن اداری عایق صدا راهی برای جلوگیری از نویزهای آزاردهنده‌ای است که در محیط‌های کاری وجود دارد.

با شناسایی نقاطی از محیط اداری که بیشترین بازگشت صدا رخ می دهد که می تواند درها، پنجره ها، دیوارها، کف یا سقف باشد، استراتژی مناسب برای قرار دادن عایق های صوتی جستجو می شود که نویز را تا کوچکترین توان کاهش می دهد.

 

پارتیشن چیست؟ (معرفی انواع و کاربردها)

 

مزایای عایق صوتی و پارتیشن اداری عایق صدا چیست؟

صداهای مزاحم عامل اصلی حواس پرتی و محیط کار مختل تر و کم ثمرتر است، بنابراین عایق های صوتی، از مواد مختلف ساخته شده و برای هر نوع نیاز در یک دفتر طراحی شده است. حفظ حریم خصوصی یکی از بزرگ‌ترین مزایای عایق‌های صوتی است، زیرا قرار دادن این عناصر در مکان‌های استراتژیک می‌تواند به این معنا باشد که مکالمه‌هایی که در یک دفتر انجام می‌شود در بقیه محفظه‌ها یا اتاق‌هایی که بخشی از محل کار هستند شنیده نمی‌شود.

مزیت مهم دیگر افزایش بهره وری است. داشتن فضاهای 100% کارآمد راهی برای بهبود کار روزانه است، بنابراین داشتن عایق صوتی که از پرت شدن حواس پرسنل با گوش دادن به صداها یا مکالمات سایر بخش‌های اداری جلوگیری می‌کند، راهی برای کارآمدتر کار کردن و رسیدن به اهداف آسان است.

پارتیشن های با عایق صوتی، علاوه بر مزیت عایق صوتی دفاتر، یک سری مزایای دیگر نیز دارند که به طور کلی تقسیم بندی پارتیشن ها را شامل می شود. در ادامه به طور خاص به برخی از مزایای استفاده از پارتیشن های اداری شرکت محیط آرا می پردازیم:

  • این پارتیشن ها سبکی مدرن و همچنین ظریف و جذاب به دفتر می دهند.
  • هنگام استفاده از پارتیشن های شفاف یا نیمه شفاف، فضا بزرگتر به نظر می رسد.
  • اجازه عبور نور را می دهد و در محیط روشن کار دلپذیرتر است.
  • امکان ارائه یک فضای منحصر به فرد برای هر شخصی که از دفتر استفاده می کند.
  • می توان آنها را برای اندازه گیری و نیازهای هر شرکت تولید کرد.
  • نصب بسیار آسان و ساده ای دارند.

با بهترین پارتیشن های اداری عایق های صوتی موجود در سایت شرکت تولید مبلمان اداری محیط آرا، می توان به بهترین حالت رفاه و راحتی صوتی دست یافت. دفتری که در آن سروصدا کاهش می‌یابد، دقیقاً بخش کاری مؤثرتر است، اما همچنین برای روحیات افرادی که آن را تشکیل می‌دهند متعادل‌تر است.

 

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری

با نصب پارتیشن اداری عایق صدا راهی برای جلوگیری از نویزهای آزاردهنده‌ای است که در محیط‌های کاری وجود دارد.

انواع عایق صوتی:

برای دستیابی به راندمان صوتی بیشتر در دفتر خود می توانید از بین راه های مختلف یکی را انتخاب کنید. به طور مثال می توان به روکش معمولی اشاره کرد که در آن می توان از انواع روکش ها مانند ملانین، لاک یا چوب استفاده کرد که با هر نوع فضایی سازگار است.

اگر محیط کاری شما بسیار بزرگ است، پارتیشن اداری آکوستیک با لایه های ساخته شده از انواع مختلف مواد مصنوعی بهترین راه حل است، زیرا کیفیت صدای داخلی را بهینه می کند.

آستر فنولیک به نوبه خود یکی دیگر از راه حل های عالی است که معمولاً در محیط های حرفه ای مانند کلینیک های دندانپزشکی، مدارس و بیمارستان ها به طور گسترده استفاده می شود، زیرا دارای موادی است که تمیز کردن آن بسیار آسان است و اطمینان می دهد که بیماری زا نیست.

برای دستیابی به بهترین جذب صدا در دیوارهای اداری خود، این پانل های آکوستیک نه تنها دارای بهترین مواد نگهدارنده صدا مانند نمد است که یکی از بهترین مواد جاذب صدا است، بلکه با شکل خاصی طراحی شده اند که از آن جلوگیری می کند. از جمله ویژگی های مهم آن این است که می تواند به وسیله سیستم مغناطیسی بر روی دیوار قرار بگیرد.

ویژگی های خاص پارتیشن های عایق صدا:

برای دستیابی به عایق صوتی مورد نیاز در دفاتر و در نتیجه دستیابی به بهره‌وری عالی و حفظ حریم خصوصی کافی، پارتیشن‌ اداری عایق صوتی جداکننده عموماً با مواد عایق مانند شیشه‌های دو جداره (لمینیت یا حرارت‌دیده) یا پانل‌های دوجداره ساخته می‌شوند و به راحتی قابل جابجایی هستند و فضا را به خوبی توزیع می کنند، به علاوه اینکه شیشه به نور اجازه عبور عالی می دهند و علاوه بر درخشندگی بیشتر به کل فضا، حس دامنه بیشتری را به دفتر می بخشد.

فضاهای پیشنهادی برای نصب پارتیشن اداری عایق صدا:

درست است که معمولاً از این نوع پارتیشن ها در ادارات استفاده می شود و به همین دلیل این نام را به خود اختصاص داده اند، اما استفاده از آنها محدود به ادارات و دور از آن نیست.

همچنین می‌توان این پارتیشن ها را در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها برای محدود کردن اتاق‌های انتظار و همچنین در مدارس، هتل‌ها و حتی در خانه خودتان نصب کرد، زیرا کاربرد اصلی این عناصر تقسیم‌بندی اتاق‌ها است و بنابراین می‌توانند در هر مکانی کار کنند.

پارتیشن های عایق صوتی سبکی مدرن و همچنین ظریف و جذاب به دفتر می دهند.

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
نصب پارتیشن‌ اداری چقدر زمان نیاز دارد؟

مدت زمان نصب پارتیشن‌ اداری بستگی به ابعاد فضا دارد. مثلا برای نصب پارتیشن‌های یک اتاق سه در چهار، 3 الی 4 ساعت زمان نیاز است.

آیا امکان دمونتاژ کردن و جابجایی پارتیشن‌ اداری وجود دارد؟

بله. به دلیل ساختار پارتیشن‌های اداری پریوال محیط آرا، امکان جابه‌جایی آن‌ها به دفعات و بدون هیچ گونه آسیب دیدگی وجود دارد.

چطور می توانیم نوع متریال و مدل پارتیشن اداری مورد نیاز را انتخاب کنیم؟

با تماس با کارشناسان شرکت تجهیزات و مبلمان اداری محیط‌ آرا می‌توانید از مشاوره رایگان در انتخاب بهترین پارتیشن اداری برخوردار شوید.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید