میزهای مدیریت چوبی؛ انواع و ویژگی‌ها
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

میزهای مدیریت چوبی؛ انواع و ویژگی‌ها

میزهای مدیریت چوبی یکی از محبوبترین انواع میزهای مدیریت است. اگر قصد خرید میز مدیریت دارید با انواع جنس چوبهای استفاده شده در ساخت میز مدیریتی بیشتر آشنا شوید تا جنس چوب دلخواهتان را پیدا کنید.

 

همان‌طور که در مقالات قبلی گفته شد یک میز مدیریت می‌تواند از متریال متفاوت و گوناگون از قبیل فلز، شیشه‌، چوب، چرم، کامپوزیت و یا ترکیبی از آن‌ها ساخته شود. در بین مواد اشاره شده، میز مدیریت چوبی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و دلیل آن احساس صمیمیت و گرمی و انرژیای است که چوب به انسان میدهد و طبیعت و حس طراوت آن را در ذهن تداعی میکند. چوب مهمترین عنصر در طراحی و ساخت مبلمان اداری بهویژه میز مدیریت است؛ به همین دلیل امروزه در ساخت میز مدیریت از چوب در طرحها و رنگهای متنوع استفاده میشود تا بتواند نظر افراد با سلایق گوناگون را جلب کند. ضمن اینکه جنس چوبهای استفاده‌شده در میزهای مدیریتی نیز متفاوت است تا بتواند علاوه بر سلیقه افراد، رنج قیمت گستردهای را در برگیرد و شرکتها با بودجههای مالی بتوانند از میزهای مدیریتی چوبی در دکوراسیون اداری خود استفاده کنند.

جنس چوب استفاده‌شده در میز مدیریت بستگی زیادی به دکوراسیون اداری شما و سبک طراحی محیط کاریتان دارد. مثلاً اگر سبک دکوراسیون اداری دفترتان مینیمال است بهتر است از میزهای مدیریتی با چوبهای رنگ قهوهای روشن که جزئیات و طرح‌های گوناگونی روی آن دارد استفاده نکنید و در عوض میزهای چوبی با رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده را برگزینید.

همچنین در نظر داشته باشید که میز مدیریت یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها در مبلمان اداری هر شرکت است و تأثیر زیادی در معرفی شخصیت برند تجاری دارد بنابراین در شناخت ویژگی‌ها و جنس آن دقت نمایید. در مقایسه جنس چوب میز مدیریت با سایر میزهای اداری نظیر میز کارمندی باید گفت که معمولاً چوب استفاده‌شده در میزهای مدیریت در رده‌بالاتری نسبت به بقیه میزها قرار دارد. البته انتخاب اینکه میز مدیریت و کارمندی‌ از کدام جنس چوب باشد کاملاً بستگی به خودتان دارد و قابل سفارش است.

انواع چوب‌های استفاده‌شده در میز مدیریتی:

چوب‌های استفاده‌شده در میزهای اداری و همچنین میز مدیریت معمولا به دو دسته صفحه‌های ساخته‌شده با الیاف چوب (ام‌دی‌اف) و چوب طبیعی تقسیم می‌شوند.

قبل از بررسی دسته‌بندی چوب‌های طبیعی و ورقه های الیاف چوب، به نحوه ساخت ام‌دی‌اف در کارخانه می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را ذکر می‌کنیم.

 ام‌دی‌اف مخفف Medium density fibreboard تخته فیبر با دانسیته یا چگالی متوسط است که در کارخانه به‌روش خشک فرآوری و تولید می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب ام‌دی‌اف این‌ است که می‌توان آن را پس از تولید روکش نمود و با رنگ‌های متفاوت و جنس‌های گوناگون روکش، آن را طبق سلیقه خویش تزئین نمود.‌ از دیگر ویژگی‌های محبوب ام‌دی‌اف این است که در طول فرآیند ساخت می‌توان مواد شیمیایی مخصوصی به آن اضافه نمود تا آب را به‌ خود جذب نکند و یا قارچ‌ها و کپک‌ها در آن نفوذ نکنند.

ام‌دی‌اف رنگ یکنواختی دارد و برخلاف چوب دانه‌بندی ندارد که تا حدودی باعث می‌شود کار با این تخته و پردازش روی آن آسان شود.

میز مدیریتی یکی از مهم‌ترین عناصر در دفتر کار شماست.

مزایای چوب ام‌دی‌اف:

  • به دلیل ساختار پودری و الیاف‌های کوچک ام‌دی‌اف، پردازش و عمل کنده‌کاری روی آن آسان است.
  • در مقایسه با چوب‌های طبیعی قیمت بسیار مناسب‌تری دارد.
  • ام‌دی‌اف خصوصیات مکانیکی و فیزیکی مطلوبی دارد.
  • سطح این نوع چوب به دلیل یکنواختی و همگنی برای استفاده از رنگ‌ها و روکش‌ها ایده آل است.
  • ام‌دی‌اف مانند چوب طبیعی عیب های ظاهری ندارد.
  • زیبایی ظاهری، طبیعت ظریف و ملایم و حالت‌های مشابه چوب طبیعی ام‌دی‌اف از دیگر مزایای آن است.

معایب ام‌دی‌اف:

  • یکی از ایرادات اصلی ام‌دی‌اف های بدون روکش مقاومت کم آن ها در برابر آب است و اگر روکش مناسب نداشته باشد، برای مکان‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند مناسب نیست.
  • پردازش‌هایی مانند برش و سنباده‌کاری روی ام‌دی‌اف باعث پخش شدن گرده‌های ریز در هوا می‌گردد که درصورت عدم رعایت دستورالعمل های ایمنی، می تواند برای سلامتی مضر باشد.
  • ام‌دی‌اف وزن زیادی دارد و حین جابه‌جایی قطعات بزرگ آن ممکن است دچار دردسر شوید.

میز مدیریتی چوبی به فضای اداری حس صمیمت می‌بخشد.

انواع چوب ام‌دی‌اف استفاده‌شده در میز مدیریتی:

  • ام‌دی‌اف با روکش ملامینه:

روکش ملامینه یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین روکش‌های تزئینی برای ام‌دی‌اف است. در فرآیند ملامینه کردن ام‌دی‌اف، کاغذ نیش‌دار به چسب آغشته می‌شود و با حرارت پرس و فشار بر روی تخته‌ ام‌دی‌اف چسبانده می‌شود.

ام‌دی‌اف ملامینه‌ای که در شرکت ساخت مبلمان اداری محیط آرا تولید می‌شود دارای ضخامت 0.6 میلی‌متر است و به سه دسته زیر تقسیم می‌گردد:

الف- روکش ام‌دی‌اف با رنگ‌های یکدست (Solid):

این نوع روکش در مدل‌های مات و براق طبق سلیقه‌های گوناگون قابل تولید است.

ب- روکش ملامینه با طرح چوب:

این نوع روش ملامینه همان‌طور که از نام آن پیداست در طرح‌هایی که یادآور چوب هستند تولید می‌شوند و به دو گونه مات و براق قابل سفارش است.

ج- روکش ملامینه با طرح چوب دارای خط‌های طولی (Silver line):

این نوع روکش ملامینه نیز مانند روکش‌های ملامینه دیگر در گونه‌های مات و براق قابل تولید است.

  • ام‌دی‌اف با روکش هایگلاس:

این نوع روکش‌ها درواقع یک لایه ورق پی‌وی‌سی یا پلی‌گلاس هستند که روی ام‌دی‌اف قرار می‌گیرند. روکش هایگلاس نیز در دو نوع مات و براق جهت پوشش سطح بیرونی میز ام‌دی‌اف شما قابل تولید است. هایگلاس براق دارای درخشندگی، شفافیت و زیبایی ظاهری خاصی است.

  •  ام‌دی‌اف با روکش پلی‌گلاس:

ام‌دی‌اف پلی‌گلاس مانند هایگلاس از مغزی ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است. ام‌دی‌اف پلی‌گلاس از جنس پلاستیک و شیشه (سیلیس) است. ظاهر آن همانند شیشه شفاف است اما از شیشه محکم‌تر و سبک‌تر است. ام‌دی‌اف پلی‌گلاس یک لایه با ضخامت نازک روی مغزی ام‌دی‌اف است که روی آن یک لایه ملامینه قرار می‌گیرد و تمام ترکیباتی که پیش‌تر ذکر شد (طرح چوب، رنگ‌های یکدست و چوب با خط‌های طولی) را در برمی‌گیرد. درواقع رنگ ام‌دی‌اف پلی‌گلاس با روکش ملامینه روی آن تعیین می‌گردد.

میز مدیریت می‌تواند معرف برند تجاری شما باشد.

  •  ام‌دی‌اف با روکش اچ‌پی‌ال:

روکش اچ‌پی‌ال یک لایه استخوانی از جنس اچ‌پی‌ال است که روی ام‌دی‌اف پرس می‌شود و روی آن همانند پلی‌گلاس، روکش ملامین در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف قرار می‌گیرد. اچ‌پی‌ال مخفف واژه High Pressure Laminate به معنی لمینت با فشار بالا است. این ورق با نام تجاری فرمیکا شناخته می‌شود. این پوشش ملامینه دارای فشردگی‌، مقاومت و تراکم بالاتری نسبت به ملامینه معمولی است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در میز مدیریتی چوبی است.

  • ام‌دی‌اف با روکش طبیعی:

این نوع روکش از لایه‌های اسلایس شده چوب طبیعی که در کنار هم یونیفرم می‌شوند تشکیل شده است. میز با روکش چوب طبیعی یکی از جذاب‌ترین و زیباترین روکش‌های موجود برای میز اداری است زیرا در عین‌حال که روی ام‌دی‌اف خام پردازش می‌شود و قیمت مناسبی دارد، از چوب طبیعی به‌عنوان روکش استفاده‌شده است.

روکش چوب طبیعی بعد از یونیفرم شدن روی ام‌دی‌اف پرس می‌شود و از انواع رنگ برای پرداخت نهایی رویه کار (فینیشینگ) استفاده می‌شود. این رنگ‌ها مانند لایه محافظ عمل می‌کنند و از رنگ‌های طبیعی چوب محافظت می‌کنند و دارای ترکیبات پلی‌استر، نیمه پلی‌استر و پلی‌اورتان هستند.

انواع چوب طبیعی استفاده‌شده در میز مدیریتی:

چوب‌های طبیعی‌ای که در میزهای مدیریتی استفاده می‌شوند می‌توانند در قطعات کوچک در کارگاه‌ها تولید شوند و مانند ام‌دی‌اف لزومی به پردازش و فرآوری آن‌ها در کارخانه نیست. این چوب‌ها می‌توانند از درختان راش، افرا، ونگه، ملچ، گردو، گیلاس و... باشند. از بین درختان نام‌برده شده چوب‌های دو درخت زیر دارای کیفیت بالاتری برای استفاده در میز مدیریتی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • چوب گردو سیاه:

چوب گردو سیاه ازنظر رنگ‌بندی و استحکام یکی از محبوب‌ترین و بر کاربردترین نمونه‌های چوب است که در ساخت مبلمان اداری و میز مدیریت استفاده می‌شود.

  • چوب گیلاس:

چوب گیلاس رنگ قهوه‌ای روشن و مایل به قرمز دارد که می‌تواند به‌عنوان یکی از میزهای منحصربه‌فرد و خوش‌رنگ در محیط اداری شما استفاده شود.

درنهایت باید گفت که انتخاب طبیعی یا مصنوعی بودن چوب و همچنین لایه روکش آن بستگی زیادی به سلیقه شما و بودجه‌ای که برای خرید میز مدیریتی‌ خود در نظر گرفته‌اید دارد.

 

میزهای مدیریتی فاخر ساخته شده ازموادی نظیر چوب طبیعی و چرم که در دامنه قیمتی بسیار بالاتری از سایر میزها ارائه می شوند.

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
میز مدیریتی ام‌دی‌اف گران تر است یا میز مدیریتی با چوب طبیعی؟

میز مدیریتی از جنس چوب ام‌دی‌اف از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ معمولا میزهای مدیریتی ساخته شده از چوب طبیعی در دامنه قیمتی بسیاربالاتری در مقایسه با سایر میزها ارائه می شوند.

آیا می‌توان رنگ و بافت میز مدیریتی ام‌دی‌اف را انتخاب نمود؟

بله. در شرکت محیط آرا میزهای مدیریتی ام‌دی‌اف در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع با روکش‌های گوناگون در دو نوع مات و براق قابل سفارش هستند.

کدام رنگ و جنس چوب برای میز مدیریتی مناسب‌تر است؟

متخصصین شرکت محیط آرا آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه انتخاب بهترین میز مدیریتی به شما هستند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید