متریال مختلف برای میزهای اداری کدامند؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

متریال مختلف برای میزهای اداری کدامند؟

اگر به خرید یک میز جدید برای محل کار فکر می کنید بهتر است بدانید انتخاب درست بین مدل های مختلف میز اداری موجود در بازار همیشه آسان نیست؛ بنابراین برای خرید یک میز اداری مناسب آگاهی کافی به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

 

در میان معیارهای مختلفی که به شما امکان می دهد بین مدل های مختلف میز اداری مناسب شرکت خو را انتخاب کنید، معیار متریال یکی از عناصری است که باید در نظر گرفته شود. در واقع هر کدام از متریال دفتر کار شما دارای مزایا و معایبی خواهد بود که قبل از خرید مبلمان اداری بهتر است با این ویژگی های مثبت و منفی آشنا باشید.

علاوه بر عملکرد زیبایی شناسی مواد و متریال مختلف استفاده شده در میز اداری، برخی از آنها از مقاومت بهتر، عمر طولانی تر، نگهداری آسان تر یا حتی قیمت مناسب تر دارند. بهتر است مزایا و معایب مواد مختلف مورد استفاده برای میز را بشناسید تا بهترین انتخاب ممکن را برای مبلمان اداری شرکت خود داشته باشید؛ در ادامه سه متریال پرکاربرد مورد استفاده در مبلمان اداری و میز کار را بررسی خواهیم نمود.

 

مواد و متریال مختلف مورد استفاده برای میز ادرای:

میز اداری چوبی:

شما می توانید برای اداره خود یک میز چوبی را انتخاب کنید که مزایای زیادی دارد؛ میزهای چوبی کلاسیک و مقاومند و نسبت به سایر متریال ها در مبلمان اداری از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا چوب ماده ای زیست محیطی، قابل بازیافت و بادوام است و افراد ارتباط خوبی با متریال چوبی برقرار می کنند.

اگر تصور می کنید میزهای چوبی جنبه کلاسیک و اصیل تری به اتاق کار می بخشند، باید بگوییم امروزه با وجود تکنولوژی ها و پرداخت های مختلف روی چوب ها و روکش های بسیار متنوع و چشم گیر، میزهای چوبی مدرنی وجود دارند که ابهت کلاسیک کمتری دارند اما از نظر زیبایی همان اندازه ظریف و چشم نواز هستند. بهتر است چوب های رنگ روشن مانند کاج، صنوبر یا بلوط برای هماهنگی با بیشتر دکوراسیون داخلی و سایر مبلمان اداری ترجیح داده شوند؛ به عنوان مثال میز اداری چوبی مدرن می تواند دکوراسیونی به سبک اسکاندیناویایی را بسیار عالی جلوه دهد.

برای داشتن فضایی سنتی تر، میز اداری چوبی را می توان با گونه های تیره تری مانند ساج ساخت؛ به این ترتیب ظاهری کلاسیک و سنتی به اتاق می بخشد. میز اداری چوبی را حتی می توانید واکس بزنید تا این سبک گرم را برجسته تر نمایید؛ بنابراین، میز اداری چوبی می تواند با دکوراسیون های مختلف و مبلمان ای اداری متفاوت سازگار شود.

علاوه بر جنبه زیبایی شناختی چوب، میز اداری ساخته شده با این متریال مزایای بسیاری نیز خواهد داشت.

مزایای میز اداری چوبی:

  • میز اداری چوبی مقاوم و محکم است، بنابراین برای استفاده زیاد و کاربرد روزانه در محل کار مناسب است.
  • میز اداری چوبی می تواند به راحتی در برابر ضربه و خراش مقاومت کند (به خصوص زمانی که از بلوط ساخته شده باشد).
  • چوب یک ماده بازیافتی است، بنابراین با انتخاب میز اداری چوبی، مبلمان اداری پایدار را انتخاب می کنید.

معایب میز ادرای چوبی:

 عیب اصلی میز اداری چوبی بالا بودن قیمت آن است. بسته به نوع چوب روی میز اداری شما، ممکن است هزینه خرید آن کم و بیش گران باشد. یک میز اداری چوبی ساخته شده از صنوبر یا کاج در دسترس تر است، اما در عین حال از استحکام کمتری نسبت به میز چوب ساج یا بلوط برخوردار است. برای کاهش دادن قیمت و در عین حال لذت بردن از زیبایی یک میز اداری چوبی، می توانید میز روکش شده با چوب واقعی را انتخاب کنید؛ شرکت محیط آرا در زمینه تولید میزهای اداری ام دی اف یا روکش طبیعی جزو برترین های کشور است.

میز اداری چوبی مقاوم و محکم است، بنابراین برای استفاده زیاد و کاربرد روزانه در محل کار مناسب است.

 

نگهداری از میز اداری چوبی:

برای نگهداری صحیح از میز اداری چوبی، لازم است هر از چند گاهی گرد و غبار روی آن را پاک کنید، حتی اگر این میزها نسبت به مواد دیگر گرد و غبار کمتری به خود جذب کنند. می توان میز اداری چوبی را با آب صابون یا با محصولاتی که برای نگهداری چوب در نظر گرفته شده است تمیز نمود. بهتر است از پارچه استفاده کنید و محصولات پاک کننده را مستقیماً روی چوب نکشید. در نهایت استفاده از موم می تواند برای حفظ ظاهر چوب مفید باشد.

 

میز ملامینه و ام دی اف: بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه خرید

اگر به دنبال میز اداری چوبی با قیمت پایین تر هستید توصیه می کنیم میز اداری ام دی اف یا ملامینه را انتخاب کنید.

 همانطور که می دانید ام دی اف یک تخته فیبر با چگالی متوسط ​​است. ام دی اف بسیار مقرون به صرفه است، اما در عین حال نسبت به چوب طبیعی مقاومت کمتری دارد. به همین جهت برای استفاده در شرکت ها روی میز اداری چوبی اغلب پوشش لمینت قرار می گیرد.

مزیت میز اداری ام دی اف این است که به راحتی می توان آن را رنگ نمود که این حالتی ایده آل برای تغییر و تنوع در مبلمان اداری و دکوراسیون محیط کار است.

برای استحکام بیشتر می توانید میز اداری ملامینه را انتخاب کنید. این میزها پانل های نئوپان هستند که در آن ورق های دکور ملامینه چسبانده می شوند.

علاوه بر این واقعیت که ملامین نسبتا ​​مقاومت بیشتری دارد، تنوع رنگی بیشتری نیز دارد. شما می توانید میز اداری ملامینه ایده آلی را پیدا کنید که بتواند با دکوراسیون و سلیقه شما مطابقت داشته باشد. یکی دیگر از جذابیت های ملامین این است که قابلیت بافت بخشی نیز دارد؛ بافت هایی مانند بتن، تخته سنگ، فلز، آینه، نقش برجسته و غیره را می توانید بر روی میز اداری ملامین خود حک کنید.

نگهداری از میز اداری ام دی اف یا ملامینه: تعمیر و نگهداری از این گونه میزها آسان است و فقط نیاز به گردگیری دوره ای با یک پارچه کمی مرطوب دارد. مراقب باشید ملامین به خوبی آب و گرما را تحمل نمی کند که این موضوع می تواند باعث متورم شدن سطح آن شود.

میزهای اداری شیشه ای ظاهری دلپذیر و شیک دارند.

میز اداری فلزی:

برای یک دفتر مدرن و صنعتی، هیچ چیز بهتر از فلز نیست. چه فولاد چه آهن، میز فلزی شما از این مزیت برخوردار است که مقاومت زیادی دارد؛ بنابراین این میز قادر به تحمل بارهای سنگین بدون هیچ مشکلی خواهد بود. میزهای فلزی به طور فزاینده ای محبوب هستند زیرا زیبایی و اشکال بسیار تمیزی را ارائه می دهند.

از نظر قیمت، میز اداری فلزی به طور کلی بسیار گران است این مورد به کیفیت مواد و به ویژه طول عمر آن مربوط می باشد. با این وجود، میز فلزی می تواند یک نقطه ضعف داشته باشد: به راحتی خراش می کند. پس بهتر است اگر می خواهید از اجسام تیز استفاده کنید، مواد دیگری را برای میز خود انتخاب کنید.

نگهداری از میز اداری فلزی:

در مورد نگهداری از میزهای اداری فلزی به دلیل این که به راحتی می توان گرد و غبار روی میز فلزی را مشاهده کرد، لازم است هر از گاهی آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

میز اداری شیشه ای؛ امروزی و روشن:

میزهای اداری شیشه ای ظاهری دلپذیر و شیک دارند. مزیت دیگر این میزها این است که نور را از خود عبور می دهد و بنابراین به راحتی با تمام اتاق ها و دکوراسیون اداری سازگار می شود.

گرد و غبار روی شیشه بسیار قابل مشاهده است، بنابراین میز شیشه ای شما باید به طور مرتب گردگیری شود.

مبلمان شیشه ای برای استحکام بیشتر از شیشه معمولی از شیشه سکوریت ساخته شده اند. شیشه یک ماده شکننده است که به مراقبت نیاز دارد. خراشیدگی و حتی شکستگی از جمله خطرات این میزها هستند، بنابراین اگر در هر جایی که از اشیاء تیز استفاده می کنید بهتر است نوع دیگری از میز را انتخاب کنید.

نگهداری از میز شیشه ای:

گرد و غبار روی شیشه بسیار قابل مشاهده است، بنابراین میز شیشه ای شما باید به طور مرتب گردگیری شود. علاوه بر این اسپری شیشه پاک کن و پاک کردن تمام اثر انگشت با یک پارچه نیز برای میز اداری شیشه ای ضروری خواهد بود.

 عیب اصلی میز اداری چوبی بالا بودن قیمت آن است.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
مزایای میز اداری شیشه ای چیست؟

میزهای اداری شیشه ای ظاهری دلپذیر و شیک دارند. مزیت دیگر این میزها این است که نور را از خود عبور می دهد و بنابراین به راحتی با تمام اتاق ها و دکوراسیون اداری سازگار می شود

مهم ترین مزیت میز اداری چوبی چیست؟

مهم ترین مزیت میزهای اداری چوبی مقاومت بالای آن نسبت به سایر متریال است.

قیمت میزهای اداری فلزی بیشتر است یا چوبی؟

از نظر قیمت، میز اداری فلزی به طور کلی گران تر است این مورد به کیفیت مواد و به ویژه طول عمر آن مربوط می باشد.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید