راهنمای خرید کتابخانه اداری
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

راهنمای خرید کتابخانه اداری

برای نگهداری کتاب های خود، اشیاء تزئینی یا حتی استفاده به عنوان جداکننده دفتر کار، کتابخانه اداری فضایی هوشمندانه، متنوع و بسیار شیک را فراهم می کند. کتابخانه اداری مبلمانی است که امروزه تقریبا در همه فضاهای داخلی وجود دارد زیرا از نظر دکوراسیون یک عنصر کاربردی و موثر است.

 

یک قفسه کتاب اداری باید با دقت انتخاب شود تا بتواند نیازهای ذخیره سازی شما را برآورده کند و همچنین کاملاً با فضای داخلی محیط اداری شما مطابقت داشته باشد. ابعاد، استفاده، شکل، مواد و غیره نکاتی ویژگی هایی هستند که در زمان خرید کتابخانه اداری به آن ها دقت کنید.

کتابخانه یکی از باشکوه ترین و قابل مشاهده ترین عناصر در فضای داخلی شماست. هویت مجزایی به ارمغان می آورد و فضا را ساختار می دهد.
 

کتابخانه اداری شما حاوی چه عناصری خواهد بود؟

برای خرید کتابخانه اداری باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دیواری را به طور یکنواخت با کتاب بپوشانید یا خیر؟ اگر جواب بله است می توانید با انتخاب کتابخانه های مورب یا زیگزاگ به کتابخانه ریتم بدهید و دیوار و کتابخانه اداری را از حالت یکنواختی خارج کنید.

همانطور که گفته شد کتابخانه امروزه از نظر دکوراسیون، از لابی انتظار گرفته تا دفتر مدیریت و دفتر کار به یک عنصر دائمی تبدیل شده است و در مدرن جلوه دادن دفتر و محیط کار تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر قرار دادن کتاب در کتابخانه اداری می توانید عناصر تزئینی، لوح های افتخار و تندیس ها و یا حتی گلدان های کوچک را در کتابخانه اداری خود قرار دهید. تبدیل کتابخانه به یک مبلمان اداری دوست داشتنی می تواند با قرار دادن کتاب ها و مجلات مورد علاقه کارمندان نیز صورت بگیرد.

کتابخانه اداری مدولار به شما امکان می دهد ترتیب قفسه ها را جا به جا کنید و دید بصری را تغییر دهید.

نکات ضروری قبل از خرید کتابخانه اداری:

ضروری است قبل از خرید، آنچه را که می خواهید در کتابخانه اداری خود قرار دهید بررسی کنید، زیرا این امر به تعیین قفسه مورد نیاز کمک می کند. انجام این کار کوچک همچنین برای دانستن اینکه آیا قفسه کتاب ها باید عناصر خاصی را نمایش دهد مفید خواهد بود. اگر مجموعه کتاب شامل آثار گرانبها باشد، ممکن است قطعات شیشه‌ای برای محافظت از آنها در نظر گرفته شود.

برای کسانی که دوست دارند کتاب ها یا اشیاء مفید اما غیرجذاب را پنهان کنند، یک قفسه کتاب با کشو و یا درهای کلاسیک یا کشویی جایگزین خوبی است.

قبل از خرید کتابخانه اداری پاسخ سوالات زیر را پیدا کنید:

  • مجموعه شما چند کتاب دارد؟
  • آیا مجموعه در آینده گسترش خواهد یافت؟
  • آیا مجموعه شما بیشتر شامل جلد شومیز، فرمت بزرگ و کتاب های زیبا می شود؟ این به ویژه به انتخاب استحکام مبلمان کمک می کند. هر چه کتاب ها بزرگتر باشند، قفسه کتاب باید وزن بیشتری را تحمل کند.
  • آیا کتابخانه اداری قرار است فقط در یک اتاق اداره قرار گیرد یا کتابخانه های دیگری نیز در اتاق ها و بخش های دیگر شرکت وجود خواهند داشت؟ اگر اینطور است پس نیازی به خرید یک کتابخانه اداری بزرگ و با ابهت ندارید و می توانید از کتابخانه های کوچک مقیاس تر به صورت پراکنده بهره ببرید.

 

ابعاد در انتخاب قفسه کتاب بسیار مهم است. قبل از تصمیم گیری، فضای موجود در محل انتخابی را اندازه گیری کنید.

کتابخانه ثابت یا مدولار و قابل تغییر

 

از نظر دکوراسیون، افرادی هستند که دوست دارند یک کتابخانه را برای مدت طولانی نگهداری کنند و در مقابل افرادی هستند که دوست دارند به طور مرتب آن را با توجه به روحیه خود تغییر دهند. اگر برای دسته اول، قفسه های ثابت راه حل مناسبی باشد، دسته دوم با یک قفسه کتاب مدولار شادی بیشتری خواهند یافت.
همانطور که از نام آن پیداست، کتابخانه اداری مدولار به شما امکان می دهد ترتیب قفسه ها را جا به جا کنید و دید بصری را تغییر دهید. این انعطاف‌پذیری ادغام عناصر جدید را در کتابخانه اداری تسهیل می‌کند، خواه کتاب‌هایی باشند که مجموعه را بزرگ‌تر می‌کنند یا اشیای تزئینی که خطی بودن ردیف‌های کتاب را از بین می‌برند، در هر صورت کتابخانه اداری مدولار باری این کار ایده بسیار مناسبی است.


ابعاد کتابخانه اداری:

ابعاد در انتخاب قفسه کتاب بسیار مهم است. قبل از تصمیم گیری، فضای موجود در محل انتخابی را اندازه گیری کنید. ارتفاع، عرض، عمق، حداقل فاصله در رابطه با سایر عناصر موجود در اتاق اداری. همچنین برای تعیین ارتفاع و عرض مورد نیاز برای قفسه های کتابخانه اداری، انواع مختلف کتاب های مجموعه خود را اندازه گیری کنید.

کتابخانه های کوتاه برای فضاهایی که نیاز به نور طبیعی بیشتری دارند استفاده می شود.

انواع کتابخانه اداری:

پس از در نظر گرفتن نکاتی که در بالا در مورد کتابخانه اداری ذکر شد، نوبت به انتخاب کتابخانه اداری از نظر ارتفاع می رسد.

کتابخانه های اداری از نظر ارتفاع به دو دسته کم ارتفاع و بلند (سقف) تقسیم می شوند.

  • کتابخانه اداری کوتاه:

این نوع کتابخانه ها طوری طراحی شده اند که برای افراد با سنین مختلف و قد متفاوت مناسب باشند. این کتابخانه ها همچنین برای فضاهایی که نیاز به نور طبیعی بیشتری دارند استفاده می شود. ارتفاع کم این کتابخانه های باعث می شود تا قفسه ها مانع تابیدن نور به فضای کاری نشوند و محیط اداری روشن تری داشته باشید. این کتابخانه ها برای قرار گیری در میان فضاها و استفاده به عنوان جداکننده مناسب می باشند و به علت ارتفاع کم، باعث کوچک جلوه داده شدن فضا نمی گردند.

کتابخانه های اداری با ارتفاع کم می توانند دارای چرخ نیز باشند تا به این شیوه مکان قرار گیری آنها منعطف باشد و قدرت انتخاب بیشتری برای جانمایی آنها داشته باشیم. علاوه بر این معمولا این کتابخانه ها از دو طرف باز هستند و از هر دو سمت می توان به کتابها دسترسی داشت.

  • کتابخانه اداری بلند:

کتابخانه بلند به شرطی که کنار دیوار قرار بگیرد می تواند ابهت و زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی دفتر کار بیافزاید. علاوه بر این می تواند فضای خوبی برای قرار دادن تعداد زیادی از کتب، مجلات، بروشورها، لوح های افتخار و تندیس ها در اختیار ما قرار دهد. در برخی از مدل های سفارشی می توان مکانی برای قرار دادن تلویزیون تعبیه نمود.

در برخی از مدل های سفارشی  کتابخانه های اداری می توان مکانی برای قرار دادن تلویزیون تعبیه نمود.

استند اداری:

علاوه بر کتابخانه اداری، مبلمان دیگری نیز برای قرار دادن کتاب ها وجود دارد؛ استند اداری عنصری برای نمایش کتب و آرشیو مجلات است. استند اداری بیشتر برای دفتر مجلات و روزنامه ها کاربرد دارد و فضای کمتری برای نگهداری کتب دارد. این استندها برای نمایش حوزه فعالیت شرکت و تبلیغات، انتخاب خوبی هستند. استندهای اداری همچنین می توانند برای نگهداری گیاهان استفاده شوند.
استندهای اداری می توانند برای نگهداری گیاهان استفاده شوند.

فواید خرید کتابخانه اداری:

یکی از مهم ترین فواید داشتن یک کتابخانه در محیط کار این است که به جای خرید چندین کتاب مجزا برای هر کارمند، می توان یک کتاب تهیه نمود و در کتابخانه قرار داد تا تمامی کارمندان از آن استفاده کنند. خرید کتابخانه اداری به خصوص در کسب و کارهای استارت آپی یا کسب و کارهایی که نیاز به آموزش کارمندان دارند، ضروری به نظر می رسد.

برای مشاهده نمونه کتابخانه های اداری شرکت محیط آرا به صفحه محصولات محیط آرا مراجعه بفرمائید.

اشتراک گذاری
سوالات متداول
استند چیست؟

استند در حوزه غرفه آرایی و تجهیزات نمایشگاهی به مبلمانی که امکان ایستادن به صورت مستقل را دارد گفته می شود: مانند استند گلدان، استند تلویزیون، استند کتابخانه.

انواع کتابخانه اداری کدامند؟

کتابخانه های اداری از نظر ارتفاع به دو دسته کتابخانه کوتاه و کتابخانه تقسیم می شوند.

عوامل موثر بر قیمت کتابخانه اداری کدامند؟

عواملی از قبیل طرح و رنگ، جنس مواد اولیه، برند تولید کننده، ابعاد و ضمانت نامه در قیمت کتابخانه اداری موثر هستند.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید