نحوه تجهیز دفتر کار به سبک اداری اسکاندیناوی: ایده ها و توصیه ها
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

نحوه تجهیز دفتر کار به سبک اداری اسکاندیناوی: ایده ها و توصیه ها

دفتر کار به سبک اسکاندیناوی دفتری با حس خوش‌آمدگویی است که با رنگ‌های خنثی مانند سفید، چوب روشن و سیاه، چاپ‌های سبک نوردیک با قاب‌های مشکی و گیاهان سبز مشخص می‌شود. با استفاده از سبک اسکاندیناویایی می توانید فضایی ساده و آرام را تنها با چند لوازم جانبی مبله ایجاد کنید تا مشتریان و کارمندان احساس راحتی کنند.

 

سبک اداری اسکاندیناوی؛ فلسفه زندگی

سبک اداری اسکاندیناوی را نمی توان تنها با محصولات ساده یا مبلمان اداری تعریف نمود. محبوبیت این گرایش به فلسفه زندگی مربوط می شود، کلمه ای که می توان آن را به دانستن چگونگی ایجاد فضایی دلپذیر و آرامش بخش ترجمه کرد. سبک اداری اسکاندیناوی راهی برای احساس زندگی در دفتر کار است که به مکانی تبدیل می شود که در آن می توان بیشترین راحتی ممکن را در زندگی روزمره حتی در محل کار پیدا کرد.

سبک اداری اسکاندیناوی یا نوردیک در دفاتر مدرن در سراسر جهان روز به روز قوت بیشتری پیدا می کند؛ زیرا اصول سادگی، مینیمالیسم، درخشندگی و گرما به ایجاد فضاهای کاری بسیار راحت برای کارمندان و مشتریان کمک می کند که اتاق های مختلف را با لمس های ظریف اما بسیار موفق تزئینی مشخص می کنند.

تزئین دفتر خود به سبک نوردیک پیشنهاد بسیار جالبی است. این یک روند تزئینی بسیار محبوب است که بر اساس گرمای ارائه شده توسط موادی مانند چوب و رنگ های خنثی است.

محبوبیت سبک اداری اسکاندیناوی مربوط به گرایش این سبک به فلسفه زندگی است.

ویژگی های طراحی نوردیک کاملاً با فلسفه یک دفتر کار مطابقت دارد. اگر به پایه های این سبک خاص برگردیم خواهیم دید که در کنار استفاده از چوب، قابلیت و درخشندگی برجسته ترین جنبه ها هستند.

سبک اداری اسکاندیناوی که از نروژ، دانمارک و سوئد می آید، رنگ های سفید یا خنثی را به عنوان رنگ مرجع انتخاب می کند. در این سبک عناصر طبیعی را نمی توان از دست داد، چوب برای راحتی و گرما که برای کل به ارمغان می آورد برجسته است. چوب به دو رنگ روشن و تیره پوشیده شده است تا روی دیوارهای سفید برجسته شود. یکی دیگر از عناصر ضروری در سبک اداری اسکاندیناوی چرم است. چرم برای جزئیات یا مبلمان اداری یکی از عناصر مورد استفاده در سبک نوردیک است.

 

سازمان فضایی اداری:

فضا در این سبک به خوبی سازماندهی شده است و روشنایی (که می تواند از طریق یک پالت خنثی نیز به دست آید)، باعث تمرکز و بهبود خلق و خو می شود؛ به این ترتیب استرس کارمندان نیز کاهش می یابد و بهره وری افزایش می یابد. شلوغی کمتر در دفتر منجر به شلوغی ذهنی کمتری می شود.

باید به این نکته بیاندیشید که چگونه به دفتر خود ظاهری منظم ببخشید و در عین حال همه چیزهایی را که نیاز دارید در دسترس داشته باشید؟ راه حل بهینه سازی فضا و حذف موارد زائد است. چیزی که یک دفتر به سبک نوردیک یا همان سبک اداری اسکاندیناوی را برجسته می کند، در واقع عدم وجود زیربخش های بسیار زیاد است. ایده آل این است که یک دفتر فضای باز ایجاد کنید.

 در کنار استفاده از چوب، قابلیت و درخشندگی برجسته ترین جنبه های سبک اداری اسکاندیناوی هستند.

 با این حال اگر نیاز به ایجاد یک محیط کوچک و صمیمی در داخل دفتر دارید، می توانید از دیوارهای جداکننده بدون استفاده از تزئینات خاص استفاده کنید. تنوع رنگی پارتیشن اداری و شیشه هایی که در آنها موجود است به شما این امکان را می دهد که با طراحی بازی کنید تا محیطی ساده، کاربردی اما شخصی سازی شده ایجاد کنید. اگر قصد انتخاب پارتیشن های مدرن اداری دارید پیشنهاد می کنیم از صفحه محصولات شرکت تولید مبلمان اداری محیط آرا بازدید بفرمائید.

 

میز اداری به سبک نوردیک:

هنگام انتخاب میز، روی خطوط ضروری و خالص، همراه با منحنی های نرم تمرکز کنید. در اینجا می توانید نگاهی به خط بیندازید که یک میز مدیریت سبک را ارائه می دهد که در چوب روشن نیز موجود است. شما می توانید آن را با یک مجموعه کامل از مبلمان اداری که شامل یک کمد، یک کمد، یک قفسه کتاب و ظروف است ترکیب کنید تا همیشه همه چیز مرتب باشد.

 سبک اداری اسکاندیناوی یا نوردیک در دفاتر مدرن در سراسر جهان روز به روز قوت بیشتری پیدا می کند.

صندلی های به سبک اداری اسکاندیناوی:

صندلی ها عملیاتی ای که ارگونومیک، پارچه ای، دارای تکیه گاه دست هستند و با سبک اداری اسکاندیناویایی هماهنگ هستند. مبلمان اداری مهم است، اما راحتی را هرگز نباید فراموش کرد، با توجه به اینکه زندگی اداری به معنای نشستن حداقل 8 ساعت در روز است یک انتخاب مبلمان اداری با کیفیت داشته باشید.

لوازم اداری سبک نوردیک:

دفتر کار خود را با مبلمان اداری ضروری مبله کنید و به یاد داشته باشید که در سبک نوردیک، کاربرد بر زیبایی شناسی غالب است. با این حال، هرچه عناصر کمتری وجود داشته باشد، باید با دقت بیشتری انتخاب کرد. به خاطر داشته باشید که گذراندن بیشتر روز در دفتر، انتخاب مبلمان راحت و کاربردی ضروری است. هدف به دست آوردن محیطی جادار است که در آن مبلمان اداری زیاد نباشد و نور بتواند از محیط عبور کند. برای هماهنگ کردن زیبایی شناسی ساده و مینیمال، می توانید چاپ های سبک نوردیک را روی دیوارها بچسبانید یا فرشی با طرح هندسی بخرید.

اصول سادگی، مینیمالیسم، درخشندگی و گرما به ایجاد فضاهای کاری بسیار راحت برای کارمندان و مشتریان کمک می کند.

مواد و رنگ:

فاکتور اصلی و بی چون و چرای این سبک، چوب رنگ آمیزی شده است. برای احترام به خطی بودن و هماهنگی با سایر مبلمان اداری که مشخصه سبک اسکاندیناوی است، مبلمان اداری، کف و درها باید هماهنگ و در سایه روشن ساخته شوند. پارچه های استفاده شده در مبلمان اداری توصیه شده آنهایی هستند که منشاء طبیعی دارند.

 

پیشنهاد ما این است که تمام سطوح بزرگتر را سفید کنید؛ بنابراین می توانید به راحتی از طریق وسایل یا لوازم جانبی چوبی سبک که می توانند در سایه های گرم و پاستلی باشند کمی شخصیت به آن اضافه کنید. چند عنصر مشکی نیز خوب به نظر می رسد.

انتخاب نور مناسب:

اگر دفتری با پنجره‌های بزرگ ندارید و ابعاد به شما اجازه ایجاد فضای باز را نمی‌دهد، می‌توانید از نور مصنوعی و درجه‌بندی رنگ‌های روشن استفاده کنید تا محیط کاری خود را بسیار روشن کنید. برای دفتر کار به سبک اداری اسکاندیناوی خود، همیشه یک نور گرم، ملایم و دربرگیرنده انتخاب کنید.

 

حال اگر نیاز به ایجاد یک محیط کوچک و صمیمی در داخل دفتر دارید، می توانید از دیوارهای جداکننده بدون استفاده از تزئینات خاص استفاده کنید.

گیاهان:

گیاهان در دفتر به سبک نوردیک ضروری هستند. در دکوراسیون دفتر کار با سبک نوردیک طبیعت را نمی توان از دست داد؛ می توانیم گیاهان یا پوشش گیاهی را روی دیوارها به عنوان باغ عمودی بگنجانیم. بر اساس برخی مطالعات، اختلالات روانی مختلف مانند تنش و استرس تنها به دلیل وجود فضای سبز در محیط 60 درصد کاهش یافته است. با ادغام گیاهان در مبلمان اداری، می توانید یک جزیره سبز واقعی ایجاد کنید که به سادگی با نگاه کردن به آن، با القای فوری حالت آرامش، خلق و خو را بهبود می بخشد.

ویژگی هایی که در سبک ادرای اسکاندیناویایی نمی توان از دست داد:

در مورد لوازم جانبی دفاتر به سبک نوردیک، لامپ های فلزی، سقف و کف، جزئیات چرمی، گیاهان و منسوجات برجسته هستند. اخیرا لامپ های متالیک با اشکال هندسی و طرح های الهام گرفته از اوریگامی بسیار محبوب شده اند. روکش های فلزی در رنگ های مسی یا طلایی باعث ایجاد نت رنگ و ایجاد فضای پیچیده تری در دفتر می شود.

برای دیوارها روی باغچه های عمودی یا گونه های مختلف فیکوس، کاکتوس یا آلوئه ورا را استفاده کنید، این گیاهان عالی به نظر می رسند و برای دستیابی به مجموعه ای هماهنگ و یکپارچه مفید خواهند بود. ایده جالب دیگر، نقاشی های بزرگ با طرح های رنگی یا قاب هایی با رنگ های روشن است.

هنگام انتخاب میز، روی خطوط ضروری و خالص، همراه با منحنی های نرم تمرکز کنید.

 

اشتراک گذاری
سوالات متداول
ریشه سبک اداری اسکاندیناوی کجاست؟

سبک اداری اسکاندیناوی که از نروژ، دانمارک و سوئد نشئت گرفته است.

در سبک اداری اسکاندیناوی کدام رنگ ها کاربرد بیشتری دارد؟

سبک اداری اسکاندیناوی رنگ های سفید یا خنثی به عنوان رنگ مرجع استفاده می شوند.

آیا در سبک اسکاندیناوی می توان از مبلمان چوبی استفاده نمود؟

بله. فاکتور اصلی و بی چون و چرای این سبک، چوب رنگ آمیزی شده است.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید