مزایای خرید مبلمان اداری ملامینه چیست؟
سونیا اکبری
1 سال پیش
0 نظر

مزایای خرید مبلمان اداری ملامینه چیست؟

در طول سال ها، مبلمان ملامینه اداری به انتخاب مورد علاقه بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل شده است. آنها گزینه ای همه کاره، اقتصادی، بادوام و دارای ظاهر زیبا هستند که به تجهیزمطلوب تر دفاتر اداری کمک می کنند.

 

دلایل متعددی برای انتخاب مبلمان اداری ملامینه وجود دارد از جمله: قیمت های بسیار رقابتی، مواد آسان برای کار، بهبود مداوم کیفیت و غیره. این بدان معنا نیست که این نوع مبلمان بدون مشکل نیست. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب مبلمان اداری ملامینه می پردازیم.

مشخصات مواد ملامینه:

وقتی در مورد مبلمان اداری ملامینه صحبت می کنیم، عمدتاً به آنهایی اشاره می کنیم که از تخته های ساخته شده از خمیر چوب و پوشیده شده با رزین ملامینه ساخته شده اند.

ملامین چیست؟

ملامین ماده ای مصنوعی و پلاستیکی است که از ذرات چوب تشکیل شده است که با مراقبت مناسب تا مدت ها دارای دوام است. چوب به ضربه ها، دمای بالا و عوامل خارجی حساس تر است، در حالی که ملامین قوی و بادوام است. همچنین طیف گسترده ای از رنگ ها و پرداخت ها را به ما ارائه می دهد که بسیار جذاب و مدرن هستند. از نظر فنی، پلیمر مصنوعی پایدار و مقاوم است. از آنها در انواع کاربردهای صنعتی استفاده می شود که یکی از مهمترین آنها ساخت تابلوهای دنیای دکوراسیون و مبلمان است.

روکش ملامینه در تخته های چوبی:

در گونه ای از مبلمان که مبلمان صفحه ای نامیده می شود، ورق ها و صفحات چوبی، معمولا با دونوع ماده مغزی ام دی اف یا نئوپان ساخته شده و برای پوشش ملامینه و ساخت مبلمان استفاده می شوند. هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

نئوپان: نئوپان از خرده های چوب ساخته می شود و سبک تر، ارزان تر و دارای مقاومت کمتر است. سطح زبرتری دارد، بنابراین این خطر وجود دارد که به مرور زمان این ناهمواری روی سطح دیده شود که این مورد عمدتاً در طرح های تک رنگ اتفاق می افتد.

ام دی اف: ام دی اف از خمیر چوب ساخته می شود و دارای سطحی صاف است و برای استفاده به عنوان مغزی در زیر روکش ملامین ایده آل است. بسته به چگالی، ام دی اف می تواند سنگین تر، پایدار تر و گران تر از نئوپان باشد.

اگر چه نئوپان و ام دی اف رایج ترین مغزی ها هستند اما تنها گزینه پیش رو نیستند؛ می توانیم تخته سه لا و سایر متریال را نیز به عنوان هسته زیر روکش ملامین استفاده کنیم.

نئوپان و ام دی اف را می توان با کمی تغییر و بهبودبخشی، در برابر رطوبت و آتش مقاوم نمود؛ یعنی خاصیت آب گریزی و ضد حریق به آنها اضافه نمود که البته این بهبود بخشی به معنای قیمت بالاتر مبلمان ملامینه خواهد بود.

قابلیت نظافت آسان یکی دیگر از مزایای مبلمان ملامینه است که باعث محبوبیت آن در سازمان ها و ادارات شده است.

لبه ها در مبلمان ملامینه:

لبه های تخته های با روکش ملامینه، برهنه هستند و باید پوشانده شوند. برای این کار از نوارهایی استفاده می شود که چسبانده شده و به اندازه برش داده می شوند؛ این فرآیند لبه گذاری یا روکش نامیده می شود.

این نوارها را می توان از مواد مختلفی تهیه کرد و با استفاده از تکنیک ها و چسب های مختلف می توان آنها را چسباند. رایج ترین آنها نوارهای پی وی سی هستند که مانند ملامین امکان طرح های متنوعی را فراهم می کند. از روکش چوب طبیعی، چوب جامد و سایر مواد نیز می توان برای نوارهای لبه مبلمان ملامینه استفاده کرد.

در صورت عدم اتصال صحیح این نوارها به مبلمان، لبه های مبلمان اداری ملامینه به یکی از نقاط ضعف بزرگ این مبلمان تبدیل می شود؛ لبه ها به مرور زمان به دلیل چسباندن ضعیف لبه ها، نوارها از نقاطی که از چسب بی کیفیت استفاده شده شل می شوند و می افتند. از نظر زیبایی شناسی لبه خالی یا ضعیف باعث زشت شدن قطعه مبلمان می شود. عبور رطوبت به داخل مبلمان بدون لبه بسیار آسان خواهد بود و در صورت وقوع به سرعت باعث تورم مبلمان اداری می گردد.

لازم به ذکر است که نوار مبلمان اداری ملامینه تولیدی در شرکت محیط آرا، به کمک ماشین آلات پیشرفته تولیدی این مجموعه، با تکنیک پرسینگ به لبه تخته ام دی اف متصل می شود که در این صورت امکان جدا شدن نواردر طول سال های استفاده از مبلمان نزدیک به صفر خواهد بود.

طرح و رنگ در روکش ملامینه:

یکی از بزرگ ترین مزایای مبلمان ملامینه قابلیت تولید در انواع طرح ها و رنگ ها است که به افراد با هر سلیقه ای امکان انتخاب می دهد. مبلمان ملامینه را می توان در هر رنگ یا طرحی که قابل چاپ باشد تولید کرد؛ بنابراین این مبلمان در رنگ های ساده، در طرح های اصلی یا تقلید از مواد طبیعی مانند چوب یا سنگ مرمر قابل سفارش هستند.

 

سه نمونه از روکش های ملامینه طرح چوب اختصاصی محیط آرا با نام های محیط دارک، محیط برایت و محیط وایت

به مرور زمان علاوه بر افزایش کیفیت چاپ روی روکش ملامینه، مواردی مانند همگام سازی بین طراحی و سطح نیز بافت مبلمان را تا حد زیادی بهبود بخشیده است؛ به طور مثال علاوه بر اینکه طرح چوب روی روکش ملامینه مبلمان اداری چاپ شده است، بافت سه بعدی چوب نیز تا حدی روی آن اعمال شده است و با لمس رویه مبلمان حس مشابه بافت چوبی خواهیم داشت.

 

نسبت کیفیت به قیمت مبلمان اداری ملامینه بسیار مناسب است.

مزایای مبلمان ملامینه:

  • نسبت کیفیت به قیمت مبلمان اداری ملامینه عالی است. علاوه بر این از نظر مقاومت و پایداری، مبلمان اداری ملامینه دارای استاندارد قابل قبولی است.
  • امکانات طراحی مبلمان اداری ملامینه بی نهایت است؛ همانطور که پیشتر اشاره شد، استفاده از فرم های چاپی و ملامین عملاً هر طرح و رنگی را امکان پذیر می کند.
  • ملامین ضد آب است. اگر این لایه در شرایط عالی باشد، آب به هسته چوب نمی رسد؛ اما به خاطر داشته باشید که عمدتاً لبه ها و همچنین برخی از برجستگی ها یا خراش ها می توانند منفذی برای ورود آب یا رطوبت به داخل لایه ملامین باشند.
  • پاک شوندگی راحت یکی دیگر از مزایای مبلمان ملامینه است که باعث محبوبیت آن در سازمان ها و ادارات شده است.
  • رزین های ملامینه یک پوشش مقاوم ضد باکتری هستند.
  • سهولت برش و ماشین کاری از دیگر مزایای مبلمان ملامینه اداری است. ماشین کاری روی تخته های ملامینه بسیار آسان بوده و نیازی به اعمال پرداخت اضافی نیست. این باعث کاهش بیشتر هزینه کل مبلمان می شود.
  • نگهداری از میز ام دی اف یا ملامینه آسان است و فقط نیاز به گردگیری دوره ای با یک پارچه کمی مرطوب دارد. مراقب باشید ملامین به خوبی آب و گرما را تحمل نمی کند و گرما می تواند باعث متورم شدن سطح آن شود.

 

قابلیت نظافت آسان یکی دیگر از مزایای مبلمان ملامینه است که باعث محبوبیت آن در سازمان ها و ادارات شده است.

معایب مبلمان ملامینه:

  • سختی تعمیر از برجسته ترین معایب مبلمان ملامین است. اگر ملامین شکافته شود، قابل تعمیر نیست. ما می توانیم سعی کنیم آن را پنهان کنیم یا آن را بپوشانیم، اما تعمیر آن دشوار است.
  • عیب بزرگ مبلمان با روکش ملامینه در مقاومت در برابر رطوبت تکیه گاه، یعنی تخته است. هر دو مغزی مبلمان ملامینه یعنی نئوپان و ام دی اف در تماس با آب متورم می شوند. مواد ضد آب اثرات رطوبت را کاهش می دهند، اما آنها را کاملاً ایمن نمی کنند. اگر تورم بیش از حد نباشد، می‌توانیم آن را برطرف کنیم.
  • مقاومت حرارتی محدود از دیگر معایب مبلمان ملامینه اداری است. اگر حرارت بیش از حد باشد سطح مبلمان ممکن است آسیب ببیند.
  • تخته مبلمان ملامینه برای برش نیاز به ماشین آلات دارد. اگرچه اشاره کردیم که کار با تخته های ملامینه آسان است، اما برش را نمی توان تنها با هر وسیله ای انجام داد؛ برای یک برش واقعا عالی به ماشین آلات صنعتی نیاز داریم، در غیر این صورت، گوشه ها پوسته پوسته یا بریده می شوند.
اشتراک گذاری
سوالات متداول
روکش ملامین چیست؟

ملامین روکشی است که از ذرات چوب و رزین تشکیل شده است که با مراقبت مناسب تا مدت ها بادوام است. چوب به ضربه ها، دمای بالا و عوامل خارجی حساس تر است، در حالی که ملامین قوی و دارای دوام بیشتری است. همچنین طیف گسترده ای از رنگ ها و پرداخت سطح را به ما ارائه می دهد که بسیار جذاب و مدرن هستند. روکش ملامین پوششی بر روی مغزی های مختلف از جمله ام دی اف محسوب می شود.

قیمت مبلمان اداری ملامینه چگونه است؟

قیمت مبلان اداری ملامینه نسبت به سایر روکش ها بسیار مناسب است و در عین حال از کیفیت قابل قبولی برای استفاده از مبلمان های اداری برخوردار است.

مزایای میز اداری ملامینه چیست؟

میز اداری ملامینه مزایای بسیاری از جمله مقاومت در برابر ضربه، استحکام بالا، نگهداری آسان، ظاهر زیبا و نظایر آن ها دارد که در این مقاله به طور مفصل به آنها پرداخته شده است.

نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید