عوامل تاثیر گذار بر قیمت مبلمان اداری
هادی جانباز
1 سال پیش
0 نظر

عوامل تاثیر گذار بر قیمت مبلمان اداری

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در زمینه خرید محصولاتی مانند میز کار و هر آنچه که مبلمان اداری شامل می‌شود را در اختیار خوانندگان قرار دهیم. همچنین عوامل تاثیر گذار بر قیمت مبلمان اداری را عنوان خواهیم نمود و در زمینه گونه‌های مخلف این محصولات و خرید اینترنتی آن ها صحبت خواهیم کرد. پس از مطالعه این نوشتار شما با توجه به موارد ذکر شده، می‌توانید مبلمان اداری با کیفیت و متناسب با نیاز خود را با هزینه‌ای مناسب و معقول تشخیص دهید.

عوامل متعددی بر قیمت مبلمان اداری تاثیرگذار هستند و می‌توان به موارد زیادی در این رابطه اشاره نمود. در قدم اول، خرید محصولات و مبلمان اداری به عنوان یک ابزار ضروری شاید کار دشواری به نظر برسد، اما با دانستن چند نکته و به کارگیری این موارد در خرید مبلمان اداری، می‌توانید بهترین محصولات کاربردی را متناسب با حرفه و نیاز خود، با مناسب‌ترین قیمت انتخاب نمایید. در این صورت شما خریدی لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد و از ضمن زیبایی دفتر کار خود، به مدت طولانی از مبلمانی با کیفیت و کاربردی بهره‌مند می‌شوید. زیبایی یک از عوامل مهمی است که در انتخاب مبلمان قطعا تاثیرگذار خواهد بود، اما این فاکتور به تنهایی برای خرید مبلمان اداری ارزان کافی نیست و باید موارد متعدد دیگری نیز به هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم همه آن چه که شما باید قبل از خرید حضوری و خرید اینترنتی این محصولات بدانید، در اختیارتان قرار دهیم. همچنین شما می‌توانید با این اطلاعات بهترین نمونه محصولات و با کیفیت‌ترین آن ها را تهیه نمایید.

 

نیاز و خرید مبلمان اداری

اگر برای شروع کسب و کار خود، و یا تغییر دکور و ایجاد تنوع در محیط کارتان قصد خرید مبلمان اداری و طراحی  بهترین دکوراسیون را دارید، خرید یک میز کار زیبا و کاربردی، پارتیشن‌های اداری و اقلام متعدد دیگر می‌تواند به شما در این زمینه کمک شایانی نماید. این محصولات با تنوع بالا چه از نظر ظاهری و چه کیفیت و متریال، توسط شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی در ایران عرضه می‌شوند. همچنین نوع طراحی این محصولات دارای تنوع بسیاری می‌باشند، به همین دلیل شما با هر نوع سلیقه‌ و کاربردی که مد نظر دارید، می‌توانید مبلمان مد نظر خود را در بازار بیابید، و در برخی شرایط و یا نیاز به محصولی خاص با ویژگی‌های منحصر به فرد، از امکانات برخی تولیدکننده‌ها برای سفارشی سازی محصول، کمک بگیرید.

 

کاربرد اجزای مختلف در مبلمان اداری

تنوع بسیار بالای مبلمان اداری این امکان را می‌دهند تا بتوان دسته‌بندی‌های متفاوتی برای آن‌ها تعریف نمود. یکی از دسته‌بندی‌های رایج و معمول در مبلمان اداری، تقسیم‌بندی کاربردی آن‌ها است:

  • میز کار: این دسته از محصولات می‌تواند شامل میز مدیریتی، میز معاونتی، میزهای کارگروهی و گونه‌های مختلف دیگری که کاربر معمولا برای کار با رایانه و یا انجام امور اداری پشت آن قرار می‌گیرد، باشد.
  • میز جلسه: این دسته نیز چنان که از نامش پیدا است، شکل‌های مختلف میزهای کنفرانس بزرگ تا میزهای ملاقات دو نفره را شامل می‌شود.
  • میز کانتر و پذیرش: نوع‌های مختلف کانترهای بانکی، میزهای رسپشن، میزهای منشی و کانترهای ورود می‌توانند در این دسته قرار گیرند.
  • کردنزا و ویترین: این دسته شامل تمامی کمدها و کتابخانه‌های مدیریتی، که گاهاً جنبه ویترینی دارند، محل مناسبی برای قرار دادن کتاب، لوازم دکوری، لوح‌ها، تندیس‌ها و دیگر افتخارات و یا نمادهای مجموعه شما می‌تواند باشد. همچنین به عنوان ویترین نمایش محصولات تولیدی شما نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

  • کمد بایگانی و فایلینگ: این محصولات نیز به عنوان کاربردی‌ترین دسته مبلمان‌ اداری، در هر مجموعه و اداره‌ای قابل مشاهده هستند.
  • مبل و صندلی: نیازی به توضیح نیست که مبل و صندلی از ملزومات هر شرکت و مجموعه اداری است که متناسب با محیط و موقعیت شغلی و کارایی آن باید انتخاب شود.
  • پارتیشن اداری: برای جداسازی فضاهای موجود در یک مجموعه و استفاده بهینه از فضاهای موجود می‌توان از پارتیشن‌ اداری کمک گرفت.
  • لوازم جانبی و اقلام تکمیلی: این دسته شامل دامنه گسترده‌ای از محصولات است که وجود آن‌ها در کنار سایر اقلام ضروری و کاربردی هستند. به طور مثال میز تلویزیون، میز پرینتر، تریبون، فلاورباکس‌ها، لوازم جانبی الکتریکی و بسیاری موارد دیگر در این دسته قرار می‌گیرند.

البته چنان که ذکر شد، دسته بندی‌های متنوعی برای مبلمان اداری تعریف می‌شود، ولی دسته‌بندی این محصولات به لحاظ کاربردی، با توجه به نیاز و حوزه فعالیت یک مجموعه، انتخاب و خرید را برای مشتری آسان‌تر می‌کند.

 

به هنگام خرید مبلمان اداری استاندارد باید به چه نکاتی توجه نمود؟

یکی از سوالات رایج به هنگام خرید مبلمان اداری این است که حداقل ویژگی‌های یک مبلمان استاندارد، شامل چه مواردی است و باید به چه نکاتی توجه شود؟

  • مبلمان اداری باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و لازمه آن استفاده از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد در تولید است. همچنین روش تولید و ماشین‌آلات تاثیر مستقیم بر کیفیت سطح نهایی و ظاهر محصول نهایی دارد.
  • در طراحی این محصولات حتما باید اصول ارگونومی رعایت شده باشد تا در دراز مدت بر سلامت جسمی کاربر تاثیر منفی نگذارد، ضمن اینکه موقعیت جسمی فرد را به سمت مطلوب هدایت کرده و باعث راحتی انجام کار نیز باشد.
  • ابعاد مبلمان اداری باید با فضای داخلی اداره همخوانی داشته باشد، در این حالت علاوه بر کاربردی بودن محصول، مبلمان شما جلوه زیباتری در محیط خواهد داشت.
  • معمولا یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در انتخاب یک مبلمان اداری، زیبایی و تناسب ظاهری آن محصول با سایر اقلام و دکوراسیون موجود در محیط می‌باشد.
  • تناسب قیمت با کیفیت و زیبایی محصول از دیگر مواردی است که مشتری را ترغیب به خرید

با در نظر داشتن موارد فوق و موارد متعددی دیگر می‌توانید بهترین مبلمان اداری را برای دفتر کار خود تهیه نمایید، اما ذکر این نکته ضروری است که در نهایت شما هستید که متناسب با سلیقه خود تصمیم می‌گیرید کدام مبلمان را انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌توانید از مشاوره و تجربه طراحان ما در تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین مبلمان اداری که برای شما بیشترین کارایی را داشته باشد، کمک بگیرید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت مبلمان اداری

عوامل متفاوتی ممکن است بر روی قیمت نهایی هر محصول تاثیر گذار باشد، در ادامه این مقاله، ما به چند مورد از این عوامل اشاره می‌کنیم تا هنگام خرید مبلمان اداری با در نظر گرفتن این موارد قضاوت درست‌تری نسبت به ارزش واقعی یک محصول داشته، و بتوانید با خیال راحت‌تر تصمیم به خرید بگیرید.

  • جنس و کیفیت مواد اولیه مصرفی

    • تنوع در برند و کیفیت هر یک از متریال‌های مصرفی در یک مبلمان، بسیار زیاد است و این نکته که از کدام سطح کیفی از متریال‌ها در تولید محصولات استفاده شده باشد، تاثیر مستقیم بر روی قیمت نهایی خواهد داشت. به طور مثال در رابطه با متریال ام‌دی‌اف ملامینه، علاوه بر ایرانی یا وارداتی بودن، میزان دانسیته و فشردگی، کیفیت چاپ کاغذ روکش و کیفیت پرس ملامینه، نیز در قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

    • نوع یراق‌آلات، قطعات تکمیلی و کیفیت مواد اولیه مصرفی در ساخت محصولات بسیار تاثیرگذار است و مهم است به هنگام خرید مبلمان اداری، از جنس و کیفیت لولاها، ریل‌ها و سایر یراق آلات مطلع باشید.

    • قطعا قیمت مواد اولیه و یراق آلات مستقیما بر روی قیمت نهایی محصول تاثیرگذار خواهد بود و مسلم است هر چه کیفیت مواد اولیه بیشتر باشد قیمت نهایی محصول نیز بیشتر خواهد شد.
  • روش تولید و کیفیت محصول نهایی

    • برای تولید یک محصول ممکن است روش‌های متنوعی وجود داشته باشد. انتخاب بهترین روش تولید تاثیر مستقیم بر روی کیفیت کالای نهایی خواهد داشت و همچنین هزینه هر یک از روش‌ها با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال برای پوشش رنگ قطعات فلزی، انتخاب استفاده از رنگ کوره‌ای بجای آبکاری در قطعات فلزی ممکن است مقرون به صرف باشد و در وهله اول قطعات مشابه بنظر برسند، اما دوام و کیفیت قطعه‌ای که آبکاری می‌شود با رنگ کوره‌ای قابل مقایسه نیست.

  • طراحی محصولات

    • در برخی مواقع آنچه یک مبلمان اداری را نسبت به سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند، خلاقیت در طراحی و منحصر به فرد بودن آن محصول است. این موضوع که برای طراحی یک محصول زمان و هزینه صرف شده و کپی محصولات موجود در بازار نباشد، ارزشمند خواهد بود.
  • نام و برند تولیدکننده محصولات

    • اعتبار یک برند نشان دهنده تجربه و سابقه درخشان تولیدکننده در حوزه فعالیتش است. یک شرکت برای تبدیل شدن به برندی معتبر هزینه‌های زیادی چه از نظر مالی و چه صرف زمان پرداخت کرده است. پس مسلم است که قیمت نهایی محصول یک برند معتبر در حوزه مبلمان اداری با محصول یک کارگاه تولیدی کوچک حتی در صورت یکسان بودن کیفیت مواد اولیه مصرفی متفاوت باشد.

 

  • خدمات پس از فروش

    • موفق‌ترین و معتبرترین برندهای مبلمان اداری همگی این اصل را مد نظر دارند که: "فروش پایان یک معامله نیست بلکه شروع یک تعهد در این زمینه است." به همین دلیل باید برترین برند مبلمان اداری را برای خرید انتخاب کنید. در صورتی که یک برند از کیفیت مواد اولیه، یراق‌آلات مصرفی و رعایت استانداردهای تولید اطمینان داشته باشد تا مدت طولانی پس از فروش محصول خود را تضمین نموده و در قبال تعمیر هر گونه آسیب و مشکل احتمالی در محصول متعهد می‌گردد.

 

با در نظر داشتن این موارد می‌توانیم عنوان کنیم که هر محصولی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد ممکن است دارای قیمت‌های متنوعی در بازار باشد. در نهایت شما هستید که با توجه به نیاز و انتظاری که از کیفیت و دوام محصول دارید، مبلمان اداری مناسب خودتان را مطابق سلیقه شخصی انتخاب می‌کنید.

 

خرید اینترنتی مبلمان اداری و قیمت مبلمان اداری

با در نظر داشتن موارد ذکر شده می‌توانید هر نوعی از مبلمان اداری را خریداری و تهیه نمایید. در نظر داشته باشید قبل از اقدام برای خرید مبلمان اداری می‌توانید قیمت مبلمان اداری را از سایت‌های معتبر بررسی نمایید و گاهاً لازم است برای دسترسی به لیست قیمت‌ها با شرکت‌ها تماس بگیرید. با مقایسه قیمت‌ها و پرسش در رابطه با نوع و کیفیت متریال و یراق‌آلات می‌توانید بهترین مبلمان اداری را با بهترین قیمت چه به صورت حضوری و چه خرید اینترنتی، تهیه نمایید.

اشتراک گذاری
نظری ثبت نشده است
نظر خود را ثبت کنید